Τουρισμός

Ανδρεάδης: Τι λέει για το πλάνο των Sani/ Ikos, την πανδημία και την Ελλάδα του «ευ ζην» (pics)

  • Στεφανία Σούκη


Το brand με το ελληνικό DNA συνεχίζει την επέκταση στην Ελλάδα, αλλά και σε Ισπανία- Πορτογαλία

«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον. Είναι η πρώτη χρονιά φέτος που λειτουργούμε στην Ισπανία, έχουμε ήδη προχωρήσει στις επόμενες αγορές ακινήτων σε Ισπανία και Πορτογαλία, ενώ πέραν των υφιστάμενων ξενοδοχείων στην Ελλάδα, επεκτεινόμαστε και στο εσωτερικό».

Για το πλάνο του ομίλου Sani/ Ikos εντός κι εκτός Ελλάδος, την πανδημία και την επόμενη μέρα μίλησε ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, CEO του ομίλου κι επίτιμος πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στην εκδήλωση του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου για τη «Φιλοξενία και το Real Estate».

Ο ίδιος απέφυγε να αναφερθεί σε εκτιμήσεις για τη φετινή χρονιά, σχολιάζοντας μάλιστα ότι ‘’κανείς δεν είναι προφήτης’’, ωστόσο μεγάλες ανακατατάξεις στην αγορά αναμένονται από το 2022 γιατί ‘’θα μιλάμε για έναν διαφορετικό κόσμο’’.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το πλάνο του ίδιου του ομίλου Sani/ Ikos όπως επεσήμανε ο ίδιος και την επέκταση των Ikos Resorts στο εξωτερικό «το 2021 είναι η πρώτη χρονιά στην Ισπανία, μετά την ολοκλήρωση του Ιkos Andalusia στην Μαρμπέγια (σ.σ. μέσα στο Μάιο) κι έχουμε αποκτήσει κι άλλα ακίνητα στην Ισπανία και την Πορτογαλία, στη Μαγιόρκα και στο Αλγκάρβε, όπου προχωράμε αυτή την περίοδο με το κομμάτι των αδειοδοτήσεων. Αρα έχουμε τρεις ιδιοκτησίες ήδη στο εξωτερικό και τέσσερα Ikos Resorts που ήδη λειτουργούν εντός συνόρων. Ωστόσο ήδη επεκτεινόμαστε περαιτέρω στην Ελλάδα, στην Κέρκυρα και την Κρήτη και είμαστε πολύ αισιόδοξοι. Σε σχέση με την επέκταση στην ισπανική αγορά, ένα brand με ελληνικό DNA όπως τα Ιkos, επιχειρεί να αναπτύξει δραστηριότητα στην πρώτη τουριστική αγορά όχι μόνο στην περιοχή μας αλλά και ευρύτερα. Εχουμε να κάνουμε με μία πολύ ανταγωνιστική αγορά κι εδώ έχουμε μία μεγάλη πρόκληση να αντιμετωπίσουμε».

Σε σχέση με την πανδημία ο κ. Ανδρεάδης θεωρεί ότι το όνομα της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός θα βγει πιο ενδυναμωμένο την επόμενη μέρα: «Η ελληνική κυβέρνηση και ο ιδιωτικός τομέας τα πήγαν πολύ καλά στην πρώτη φάση της πανδημίας αλλά και τώρα σε αυτή τη φάση. Ηταν πολύ σημαντικό το ότι ανακοινώθηκε εγκαίρως η ημερομηνία για το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού στα μέσα Μαίου- κάτι το οποίο για παράδειγμα η Ισπανία δεν το έπραξε- γεγονός το οποίο συνέβαλε στο να βρεθεί η Ελλάδα σε καλύτερη θέση με την επανεκκίνηση του τουρισμού σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».

O CEO του ομίλου Sani/ IKOS δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα σχόλια των πρώτων επισκεπτών στην Ελλάδα από το εξωτερικό, ξεκινώντας με την πρώτη θετική εντύπωση από τη νέα εικόνα των αεροδρομώιν, σε συνέχεα των επενδύσεων που υλοποιήθηκαν από τη Fraport Greece «σε διάστημα συντομότερο του αναμενόμενου. Σε επίπεδο αεροδρομίων τόσο το Ελ. Βενιζέλος όσο και τα περιφερειακά αεροδρόμια συμβάλλουν θετικά στην εμπειρία του επισκέπτη, ωστόσο θα πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα στο κομμάτι των υποδομών, κάτι που θα βοηθήσει και στη μείωση της έντονης εποχικότητας. Η Ελλάδα θα πρέπει να κάνει περισσότερα ώστε να γίνει ένας ‘’lifestyle’’ προορισμός, ένας προορισμός του ‘’ευ ζην’’ για τους ξένους επισκέπτες».

O κ. Ανδρεάδης στάθηκε ιδιαίτερα και στο κομμάτι του χωροταξικού, που θεωρεί εκ των ων ουκ άνευ για την βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού.

Τα έσοδα και η επόμενη μέρα

Στο ερώτημα του πώς θα κινηθεί η φετινή χρονιά, ο ίδιος θεωρεί ότι «είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς αν θα επιτευχθεί ο στόχος του 50% των εσόδων του 2019, αν θα είναι χαμηλότερα τα έσοδα, κοντά στο 40% ή ψηλότερα».

Η πορεία των εμβολιαστικών προγραμμάτων εντός κι εκτός Ελλάδος, οι αποφάσεις σε επίπεδο κρατών όπως συμβαίνει στην περίπτωση π.χ. του Ηνωμένου Βασιλείου ή της Ρωσίας είναι για παράδειγμα από τις παραμέτρους που θα καθορίσουν την εξέλιξη της φετινής σεζόν.

«Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο τουρισμός την επόμενη μέρα δεν θα είναι ο ίδιος. Για το 2022 και πέρα, πιστεύω ότι θα έχουμε να κάνουμε με έναν διαφορετικό κόσμο. Ολη η τουριστική αλυσίδα, από τις αεροπορικές μέχρι τους tour operators, έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό και θα χρειαστεί πολύ χρόνο να ανακάμψει. Επιπλέον αλλάζουν τα πάντα στο επίπεδο των καναλιών διανομής και των κρατήσεων, θα υπάρξουν διαφορετικά κανάλια με απευθείας κρατήσεις, οι Ελληνες ξενοδόχοι θα πρέπει να βρούν άλλους τρόπους να βγούν στην αγορά, να κάνουν επενδύσεις, να προχωρήσουν σε συνεργασίες και να έχουν πιο ‘’επώνυμα’’ (branded) προϊόντα. Θα υπάρξουν νικητές αλλά και ανακατατάξεις στην αγορά, με πιο πολλές συγχωνεύσεις και συμφωνίες διαχείρισης, ενώ κρίσιμο είναι το ζήτημα το πόσο γρήγορα τελικά ο ιδιωτικός τομέας θα δείξει προσαρμοστικότητα στα νέα δεδομένα».

Διαβάστε ακόμη:

Το «κουφάρι» της Creta Farms γίνεται «Αλλαντοβιομηχανία Ρεθύμνου»

Αυξημένη Αποζημίωση Ειδικού Σκοπού: Λήγει η προθεσμία για τα «χιλιάρικα»

Uni Systems: Υλοποίησε εφαρμογή για τον ΑΔΜΗΕ