Οι οικογένειες στρέφονται όλο και περισσότερο προς ταξίδια που προσαρμόζονται στις επιθυμίες των παιδιών, ενισχύοντας τον ρόλο τους στον σχεδιασμό των διακοπών. Αν και δεν υπάρχουν σαφή στατιστικά για το πόσα παιδιά ταξιδεύουν κάθε χρόνο, η αυξανόμενη τάση για εμπειρίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους είναι πλέον αισθητή. Τα τελευταία στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού δείχνουν άνοδο των ταξιδιών παγκοσμίως μετά την πανδημία, χωρίς ωστόσο να διαχωρίζονται ηλικιακά οι ταξιδιώτες. Παρ’ όλα αυτά, μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί και γραφεία έχουν ήδη ξεκινήσει να αναπροσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους με βάση τις προτιμήσεις των μικρών μελών της οικογένειας.
Το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Imagine This» της Pelorus
Ένα παράδειγμα αυτής της προσέγγισης είναι το νέο project της βρετανικής εταιρείας Pelorus με τίτλο «Imagine This», που έχει στο επίκεντρο τα ίδια τα παιδιά ως συνδημιουργούς των οικογενειακών διακοπών. Οι εμπνευστές του σημειώνουν πως το 62% των οικογενειακών ταξιδιών που προγραμματίστηκαν το 2024 είχαν σημαντική επιρροή από τις επιλογές των παιδιών. Το πρόγραμμα τους επιτρέπει να εκφράζουν ιδέες και να συνθέτουν δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους.
Ο συνιδρυτής της Pelorus, Τζόρντι ΜακΚέι-Λιούις, τονίζει ότι στόχος είναι να αξιοποιηθεί η παιδική φαντασία για τη δημιουργία πρωτότυπων και εκπαιδευτικών ταξιδιών, καθώς η ανάγκη για οικογενειακές εμπειρίες με εκπαιδευτικό χαρακτήρα αυξάνεται σταθερά. Το “Imagine This” χτίστηκε πάνω στην επιτυχία του “Pelorus Junior”, ενός προγράμματος με εξειδικευμένους συνοδούς για μικρούς ταξιδιώτες, και επεκτείνει τη συμμετοχή των παιδιών σε όλα τα στάδια της προετοιμασίας του ταξιδιού.
Η προσωπική ιστορία που άλλαξε την οπτική
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχίας του «Imagine This» ήταν το ταξίδι ενός πατέρα με την 12χρονη κόρη του στη Νέα Ζηλανδία, μέσω ελικοπτέρου. Όπως περιγράφει ο συνιδρυτής της Pelorus, Τζίμι Κάρολ, η κόρη του, με έντονο ενδιαφέρον για τη φύση και τις δραστηριότητες στην ύπαιθρο, ενθουσιάστηκε όταν κατάλαβε ότι μπορούσε να συμμετάσχει στον σχεδιασμό της εμπειρίας. Η διαδικασία άλλαξε τελείως τη διάθεση και τη σχέση πατέρα-κόρης, καθώς το ταξίδι δεν της επιβλήθηκε, αλλά ήταν αποτέλεσμα κοινής δημιουργίας.
Ταξιδιωτικές εμπειρίες με φαντασία και γνώση
Η Pelorus έχει ήδη υλοποιήσει ταξιδιωτικές εμπειρίες που συνδυάζουν γνώση και περιπέτεια, σχεδιασμένες για οικογένειες. Από εξερευνήσεις στα φιόρδ της Νορβηγίας και το Σβάλμπαρντ με παρατήρηση πολικών αρκούδων, αναζήτηση απολιθωμάτων και επισκέψεις σε εγκαταλελειμμένα μεταλλεία, μέχρι «πειρατικές» αποστολές στις Μπαχάμες εμπνευσμένες από τον διαβόητο πειρατή Τζακ Ράκαμ – με καταδύσεις σε ναυάγια και συνάντηση με τα γνωστά κολυμβητικά γουρουνάκια. Όλες αυτές οι εμπειρίες σχεδιάζονται σε συνεργασία με ειδικούς και με στόχο την ενεργή συμμετοχή των παιδιών.
Η τεχνολογικά ενήμερη γενιά Άλφα αλλάζει τα δεδομένα
Η είσοδος της γενιάς Άλφα (γεννημένοι από το 2010 έως το 2025) στον τουρισμό φέρνει σημαντικές αλλαγές. Πρόκειται για παιδιά που μεγάλωσαν με την τεχνολογία, τη γρήγορη πρόσβαση στην πληροφορία και την ανάγκη για εξατομίκευση. Το περιεχόμενο στα social media, τα on-demand βίντεο και τα διαδραστικά παιχνίδια έχουν αλλάξει τις προσδοκίες τους – και μαζί, τις ταξιδιωτικές επιλογές των οικογενειών. Θέλουν ταξίδια που συνδυάζουν περιπέτεια, γνώση και επαφή με το φυσικό περιβάλλον. Οι τουριστικές εταιρείες, βλέποντας αυτή την επιρροή, επενδύουν πλέον όχι μόνο στην ψυχαγωγία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αλλά και στη δημιουργία εμπειριών που ξεκινούν πριν καν φτάσουν στον προορισμό, με εξατομικευμένα δώρα και βιντεοκλήσεις με τους ειδικούς που θα τους συνοδεύσουν.
Διαβάστε ακόμη
Αλμπερτ Μπουρλά (Pfizer): «Δεσμευόμαστε να επεκτείνουμε την παρουσία της Pfizer στην Ελλάδα»
Τα «κρυφά Airbnb» έφεραν… «ρεκόρ» στην εφορία – Στο «φως» €8,9 εκατ. αδήλωτα έσοδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα