Xαρακτηρίζει «πολύ σημαντική και στρατηγική» την ελληνική αγορά «με μεγάλη δυναμική για περαιτέρω ανάπτυξη» και ακριβώς γι’ αυτό η ITA Airways από το φετινό καλοκαίρι αυξάνει τις συνδέσεις της μεταξύ Ελλάδας- Ιταλίας τόσο κεντρικά στο μεγαλύτερο
αεροδρόμιο της χώρας, στην Αθήνα, όσο και σε κορυφαίους προορισμούς για τους Ιταλούς στο Ιόνιο και το Αιγαίο για την καλοκαιρινή σεζόν.

«Ανάλογα με το πώς κινείται η ζήτηση συζητάμε ως πιθανότητα και την επέκταση των δρομολογίων πέραν της υψηλής καλοκαιρινής σεζόν», δηλώνει στο «business stories» o κ. Πιερφραντσέσκο Καρίνο, Αντιπροεδρος Διεθνών Πωλήσεων της ITA Airways, της αεροπορικής που ανήκει εξ’ ολοκλήρου στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών της Ιταλίας, έχοντας ξεκινήσει την πτητική της λειτουργία από τον Οκτώβριο του 2021. Tότε ήταν που σήμανε και το τέλος εποχής για τη ναυαρχίδα των ιταλικών αερογραμμών την «Alitalia» η οποία, έχοντας διανύσει 75 χρόνια πορείας από το μακρινό 1947 και υπό το βάρος των οικονομικών προβλημάτων, σταμάτησε να υφίσταται κι επισήμως μετά τη διαδικασία πώλησης του πτητικού της έργου στη νέα «ΙΤΑ» (Italia Trasporto Aereo SpA).

Τώρα, η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται στη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου της ΙΤΑ, την οποία ακριβώς, επειδή είναι σε πλήρη εξέλιξη, ο κ. Καρίνο δεν επιθυμεί να σχολιάσει σε αυτό το στάδιο. Από την άλλη πλευρά, η ΙΤΑ φέτος το καλοκαίρι επιχειρεί να ενισχύσει τη θέση της με αυξημένο πτητικό έργο σε κορυφαίους μεσογειακούς προορισμούς και όχι μόνο. Στόχος, να αξιοποιήσει τη θετική συγκυρία με τη μεγάλη ζήτηση για ταξίδια από το ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό κοινό, έστω κι αν οι αρρυθμίες στα μεγάλα αεροδρόμια λόγω των ελλείψεων προσωπικού τείνουν να αυξάνονται όσο προχωρά η σεζόν με καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων. «Η ΙΤΑ είναι αυτή την στιγμή ένας καινοτόμος αερομεταφορέας που θέλει να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την παροχή αυξημένης συνδεσιμότητας στην Ιταλία με εγχώριους, διεθνείς και διηπειρωτικούς προορισμούς, ενισχύοντας έτσι τον τουρισμό και το εξωτερικό εμπόριο. Αθήνα, Άμστερνταμ, Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Λονδίνο, Παρίσι, Νίκαια, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Αμβούργο, Μόναχο, Στουτγκάρδη, Βρυξέλλες, Γενεύη, Ζυρίχη και Μάλτα είναι πολύ ισχυροί διεθνείς προορισμοί στην Ευρώπη για την εταιρεία, με πολλές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης».

Σημειωτέον ότι ειδικά η ιταλική αγορά για την ελληνική πρωτεύουσα είναι σταθερά στις πέντε κορυφαίες αγορές από πλευράς επιβατικής κίνησης όπως καταγράφεται στα νούμερα του Ελευθέριος Βενιζέλος, κάτι το οποίο διατηρήθηκε και στη διάρκεια της
πανδημίας. Συνολικά, στα 20 χρόνια του αεροδρομίου των Σπάτων η επιβατική κίνηση από/ προς ιταλικούς προορισμούς προς την ελληνική πρωτεύουσα ξεπερνά τα 21 εκατ. επιβάτες, ενώ από το τέλος του 2013 μέχρι το τέλος του 2019 -τα πιο σημαντικά χρόνια ανάπτυξης για την πόλη και το αεροδρόμιο- η ανάπτυξη του ΔΑΑ ήταν συνολικά στο +104% ως προς την επιβατική κίνηση, με την ιταλική αγορά να ακολουθεί τους ίδιους ρυθμούς και να σημειώνει αύξηση +107%.

Τα πλάνα της ΙΤΑ στην Ελλάδα

Οσον αφορά τα πλάνα συνολικά για την ΙΤΑ στην Ελλάδα, η αεροπορική όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο κ. Καρίνο «επενδύει στην ελληνική αγορά τη φετινή θερινή σεζόν και έχουμε ήδη ενισχύσει την παρουσία μας δεδομένου ότι από την 1η Ιουνίου
προσφέρουμε τρεις καθημερινές πτήσεις από Αθήνα προς Ρώμη και αντίστροφα. Επιπλέον, έχουμε συμπεριλάβει επίσης απευθείας εποχικές πτήσεις τον Αύγουστο από τη Ρώμη και το Μιλάνο προς Κέρκυρα, Ηράκλειο και Ρόδο (σ.σ. από Ιούλιο έως Σεπτέμβριο). Επίσης, τον Αύγουστο ο προορισμός της Κεφαλονιάς, θα εξυπηρετείται από τη Ρώμη και η Θεσσαλονίκη από το Μιλάνο. Ακριβώς το πτητικό μας πρόγραμμα δείχνει πόσο σημαντική και στρατηγική είναι η ελληνική αγορά για την ITA Airways», δηλώνει ο ίδιος. «Η Ελλάδα προσφέρει από τις καλύτερες και πολλά υποσχόμενες επενδυτικές ευκαιρίες, καθώς συγκαταλέγεται στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς γι’ αυτό και αξιολογούμε συνεχώς όλες τις πιθανότητες για περαιτέρω ανάπτυξη στη χώρα τόσο για νέους προορισμούς όσο και αύξηση των συχνοτήτων τις επόμενες σεζόν».

Στο ερώτημα αν υπάρχει η πιθανότητα για χρονική επέκταση των θερινών συνδέσεων της αεροπορικής στα δύο «άκρα» της σεζόν και -γιατί όχι- και το χειμώνα ο κ. Καρίνο αναφέρει χαρακτηριστικά «ότι εννοείται ότι είναι στο τραπέζι ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ανάλογα πάντα με τη ζήτηση. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Ελλάδα αυτή την στιγμή επενδύει στην τουριστική της βιομηχανία και ότι οι ελληνικές αρχές κινούνται προς την κατεύθυνση της προσπάθειας να επιμηκύνουν τη σεζόν στη χώρα όχι περιστασιακά αλλά σε μία σταθερή βάση για τα επόμενα χρόνια. Η Ελλάδα είναι πολύ σημαντική αγορά για την ITA Airways, υπάρχουν ισχυροί δεσμοί ανάμεσα στις δύο χώρες και είναι πρόθεσή μας να επεκτείνουμε περαιτέρω την παρουσία μας στη χώρα. Τα ελληνικά αεροδρόμια είναι άλλωστε εξίσου ανταγωνιστικά σε σύγκριση με τα άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια: Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, έχει πολύ καλή στρατηγική ανάπτυξης και έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις, ενώ άκρως ανταγωνιστικά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά είναι και τα 14 από τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας όπου έχουν υλοποιηθεί εκτεταμένες επενδύσεις αναβάθμισης σε επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών».

Συνολικά όσον αφορά την πορεία της σεζόν φέτος και τον ευρωπαϊκό τουρισμό ο κ. Καρίνο δε θεωρεί ότι η παράμετρος της πανδημίας που οδήγησε στο ναδίρ τις αερομεταφορές τη διετία 2020- 2021 έχει ξεπεραστεί ως αβεβαιότητα τοποθετώντας ψηλά, γενικότερα, την υγειονομική ασφάλεια ενός προορισμού σε αυτή τη μεταβατική σεζόν: «Παραμένει ως πρόκληση για τον τουρισμό στην Ευρώπη φέτος η υγειονομική ασφάλεια ενός προορισμού και η επιλογή του από το ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό κοινό για τις διακοπές του. Επίσης, μία ακόμη πρόκληση για την τουριστική βιομηχανία έχει να κάνει με τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει, ως ένα βαθμό, το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών όσον αφορά τα ταξίδια τους την επόμενη περίοδο (σ.σ.
δεδομένου ότι για φέτος είναι δεδηλωμένη η ισχυρή ζήτηση μετά τη διετία του περιορισμού της πανδημίας).

Σε κάθε περίπτωση, για τη θερινή σεζόν η ITA Airways επικεντρώνεται πολύ στη Μεσόγειο με πτήσεις στους πιο δημοφιλείς μεσογειακούς προορισμούς κι εκτός από τους ελληνικούς καλοκαιρινούς προορισμούς, έχει προγραμματίσει αυξημένη συνδεσιμότητα με
κορυφαίους ιταλικούς προορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Σαρδηνίας, καθώς και την Ισπανία και την Κροατία».

Διαβάστε ακόμη:

«Στροφή» της Γερμανίας στον λιγνίτη για ενεργειακή θωράκιση – Τι ετοιμάζει η Ιταλία

Wendy’s: Η ιστορία πίσω από τα αμερικανικά fast food που δεν ευδοκίμησαν στην Ελλάδα (pics)

Γαλλία-Βουλευτικές εκλογές: Αυξημένος σε σχέση με τον α’ γύρο ο αριθμός εκείνων που ψήφισαν μέχρι το μεσημέρι