Τη σύσταση ενός κεντρικού συντονιστικού οργάνου ώστε να προωθηθούν τα πρώτα από τα 39 πιο ώριμα έργα υποδομών για τον τουρισμό δρομολογεί το κυβερνητικό επιτελείο.

Πρόκειται για έργα τα οποία περιλαμβάνονται και στις προτάσεις του Σύνδεσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο οποίος έχει εκπονήσει το στρατηγικό σχέδιο «Τουρισμός 2030- Σχέδια Δράσης» με έργα ακόμη και ανά Περιφέρεια στο πλαίσιο του σχεδιασμού της επόμενης μέρας -ειδικά μετά την πανδημία- για τον κλάδο.

«Το 2022 ήταν η χρονιά της ολικής επαναφοράς του τουρισμού. Παρά το γεγονός ότι μέσα στην πανδημία λέγαμε ότι ο τουρισμός πανευρωπαϊκά θα ανακάμψει πλήρως το 2024, στη χώρα μας ο τουρισμός, μέσα από μία υπερπροσπάθεια και συνεργασία επανήλθε το 2022 πιο δυνατός από ποτέ και με ακόμη πιο έντονη τη διάθεση να κοιτάξει την επόμενη μέρα», ανέφερε χθες από το βήμα του συνεδρίου του ΣΕΤΕ ο πρόεδρος κ. Γιάννης Ρέτσος.

«Η διάθεση για αλλαγές, για οραματισμό και προγραμματισμό είναι στο DNA του κλάδου. Σήμερα είμαστε πιο ώριμοι από ποτέ να σχεδιάσουμε το μέλλον».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας στάθηκε στη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια με το Υπουργείο Τουρισμού προσθέτοντας ότι «ο ΣΕΤΕ παρουσίασε μία ολοκληρωμένη πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή τη φάση γίνεται μία προτεραιοποίηση των έργων που μπορούν να ξεκινήσουν έτσι ώστε οι προορισμοί μας να αναβαθμίσουν τις υποδομές τους».

Στο ίδιο μήκος κύματος, από το βήμα του συνεδρίου χθες ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός συντονιστικού οργάνου για τα πρώτα αυτά 39 έργα που έχουν προτεραιοποιηθεί σε 26 προορισμούς με μεγάλη τουριστική κίνηση, ενώ «σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις από πλευράς κυβέρνησης και για τις προτάσεις όσον αφορά την αγορά βραχυρόνιων μισθώσεων, που αποτελούν πλέον μέρος του εγχώριου τουριστικού προΪόντος.

Σκοπός είναι να μπει φρένο στον αθέμιτο ανταγωνισμό από άτυπες, μεγάλης κλίμακας επιχειρήσεις, ενώ δε θα θιγούν σε καμία περίπτωση οι μικροί ιδιοκτήτες που μπορεί να έχουν 1-2 διαμερίσματα και να τα μισθώνουν σε τουρίστες».

Όσον αφορά την ωρίμανση των 39 κρίσιμων έργων υποδομών, βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, για ορισμένα έχει εξευρεθεί η χρηματοδότηση μέσω των γνωστών εργαλείων (Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και Πρόγραμμα Αγροτικής ανάπτυξης) και, σύμφωνα με τον κ. Σκέρτσο, «είμαστε στη φάση ταυτοποίησης της χρηματοδότησης για τα υπόλοιπα».

Σε αυτή την ενδεικτική λίστα των 39 έργων που έχουν προτεραιοποιηθεί κατά τις πληροφορίες, περιλαμβάνονται ενδεικτικά ο χώρος στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα, η μετατροπή στόλου οχημάτων δήμου Θεσσαλονίκης σε ηλεκτροκινούμενο, η αναβάθμιση βασικών υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, η αναβάθμιση υδρευτικού συστήματος στην περιοχή ευθύνης της Δημοτική ΕπιχείρησηΎδρευσης και Αποχέτευσης του δήμου Κω.

Επίσης, η αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης στη Χαλκιδική, οι υποδομές ύδρευσης και αποχέτευσης της Κρήτης, η δημιουργία εγκαταστάσεων υγειονομικής ταφής και πράσινα σημεία σε Κεφαλονιά και Λευκάδα, η βελτίωση υποδομών διαχείρισης απορριμμάτων και επέκτασης των πράσινων σημείων των νησιών του Αργοσαρωνικού, η προμήθεια ηλεκτροκινούμενων οχημάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αρχ. Ολυμπίας, η κατασκευή νέου λιμανιού στον Μονόλιθο-Σαντορίνη.

Στις κρίσιμες υποδομές συνολικά για τον τουρισμό περιλαμβάνεται και το κομμάτι των αεροδρομίων για το οποίο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ανέφερε ότι μετά την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας (σ.σ. του οποίου η διαγωνιστική διαδικασία χθες προσέλκυσε σημαντικό ενδιαφέρον) «θα δούμε ποια άλλα αεροδρόμια μπορούν, επίσης, να παραχωρηθούν ή να χρησιμοποιήσουμε ΣΔΙΤ, όπου το κράτος κρατάει το αεροδρόμιο και δίνεται η διαχείριση σε ιδιώτες, έτσι ώστε και αυτά τα αεροδρόμια να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κρίσιμο έργο που παρέχουν».

Για το καλοκαίρι φέτος που δεν είχαμε τα προβλήματα όπως άλλα αεροδρόμια στο εξωτερικό με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων, ο υπουργός ανέφερε ότι συνέβη έπειτα από την εργασιακή ειρήνη, που επετεύχθη με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Διαβάστε ακόμη:

Τα πετροδολάρια του Κατάρ – Μια μικρή χώρα «μετρ» στην τέχνη της lobbying (pic)

J.P. Morgan: Overweight και υψηλές τιμές στόχοι για τις ελληνικές τράπεζες το 2023 (πίνακας)

Η Mazars «παγώνει» τη συνεργασία με τις crypto εταιρείες – Νέα βουτιά για Bitcoin και Ethereum