Της Στεφανίας Σούκη

Τις απώλειες των προηγούμενων μηνών ανέκτησε για το μήνα Σεπτέμβριο ο οδικός τουρισμός, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία που επεξεργάζεται κάθε μήνα το Sete Intelligence του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Με βάση τα πρώτα στοιχεία για το εννιάμηνο, οι απώλειες σε σύγκριση με πέρυσι (χρονιά ρεκόρ για τους τουρίστες που ήρθαν στη χώρα μας οδικώς) είναι πλέον οριακές και αντιστοιχούν σε μόλις 1% ή αλλιώς σε 9,8 εκατ. τουρίστες συνολικά από 9,9 εκατ. τουρίστες το διάστημα Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2015. Οι τουριστικοί φορείς χαρακτηρίζουν ως εντυπωσιακή την άνοδο του Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, επιβεβαιώνοντας μάλιστα τις εκτιμήσεις για επιμήκυνση της σεζόν σε αρκετούς προορισμούς το δίμηνο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου: Ετσι, ο Σεπτέμβριος έκλεισε με αύξηση 14% ή αλλιώς επιπλέον 200 χιλ. ως προς τους τουρίστες που έρχονται οδικώς στη χώρα μας.

Για τους τουρίστες πάντως που έρχονται και φεύγουν από… αέρος το περασμένο Σαββατοκύριακο ήταν -κατά τον επιεικέστερο χαρακτηρισμό- περιπετειώδες λόγω της απεργίας της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η οποία εξαγγέλθηκε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας αρχής γενομένης από την περασμένη Κυριακή με… προοπτική για δύο 48ωρα, στη συνέχεια ωστόσο, το Σάββατο το απόγευμα, κυριολεκτικά στο παρά πέντε, ανεστάλη μετά τη συνάντηση των εκπροσώπων των ελεγκτών με τον αρμόδιο υπουργό Χ. Σπίρτζη. Στο μεσοδιάστημα ωστόσο τουρίστες, αεροπορικές εταιρείες, ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες και όχι μόνο, έμειναν πραγματικά ”ξεκρέμαστοι”, αναζητώντας λύσεις κάθε είδους:

Χαρακτηριστικά ως προς το τελευταίο ήταν τα παραδείγματα προσπαθειών από τουριστικούς πράκτορες να ναυλώσουν σκάφη σε πολλά νησιά της χώρας, ώστε να μεταφέρουν τουρίστες στην Τουρκία, προκειμένου οι τελευταίοι να επιβιβαστούν σε πτήσεις τσάρτερ που επρόκειτο να εξυπηρετηθούν από τα αεροδρόμια της γείτονος χώρας.

Την ίδια στιγμή, τουριστικοί επιχειρηματίες της Βόρειας Ελλάδας αναζήτησαν λύσεις έλευσης των επισκεπτών τους μέσω του δρόμου των Σκοπίων, κρουαζιερόπλοια που επρόκειτο να αποβιβάσουν ή να επιβιβάσουν πελάτες στον Πειραιά αναζητούσαν εναγωνίως ξενοδοχεία για να διανυκτερεύσουν τους χιλιάδες επιβάτες τους, ενώ μόνο η Αegean έπρεπε να απευθυνθεί και να εξυπηρετήσει περί τους 80 χιλ. πελάτες της για τα δρομολόγια που θα έπρεπε αρχικά να ακυρωθούν και στη συνέχεια να επανενεργοποιηθούν ακόμη και μετά την αναστολή της απεργίας λόγω και της μεγάλης της διάρκειας!

Σε μία ”δύσκολη” τουριστική χρονιά, η οποία δείχνει να ισορροπεί με τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αλλά και με τις καλές επιδόσεις του διμήνου Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου, από πλευράς των τουριστικών φορέων τονίζεται ότι είναι πολύ σημαντικό όλες οι πλευρές να επιδεικνύουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα σε θέματα τα οποία μπορεί να δυσφημίσουν τον ελληνικό τουρισμό και να ”τορπιλίσουν” την τουριστική κίνηση στη χώρα στην ”εκπνοή” της σεζόν. Εξ’ ού άλλωστε και η κοινή γραμμή έντονων αντιδράσεων από το υπουργείο Τουρισμού και την αρμόδια υπουργό Ελ. Κουντουρά, το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, την Ομοσπονδία Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHatta) και πλήθος άλλων τουριστικών φορέων ανά την Ελλάδα…