Τουρισμός

Θεοχάρης: «Το brand Ελλάδα είναι τώρα πιο δυνατό από ποτέ»

  • newsroom


Tα λόγια του Χάρη Θεοχάρη στον νέο υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια

«Αγαπητέ Βασίλη Κικίλια, εκ μέρους όλων των συνεργατών μου, έχω την τιμή να παραδώσω σήμερα σε εσένα κάτι πραγματικά πολύτιμο: Το brand Ελλάδα, που είναι πιο δυνατό από ποτέ. Πονέσαμε και δουλέψαμε γι’ αυτό, με κάθε ικμάδα δύναμης που μπορεί να είχαμε μέσα μας. Είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσετε με το ίδιο πνεύμα ανιδιοτελούς προσφοράς, με το ίδιο πάθος».

Με αυτά τα λόγια υποδέχθηκε ο Χάρης Θεοχάρης τον νέο υπουργό Τουρισμού, τον κ. Βασίλη Κικίλια, απευθύνοντας τις ευχαριστίες του σε όλους τους συνεργάτες του και προσθέτοντας ότι «προσωπικά νιώθω ευγνωμοσύνη, τιμή αλλά και υπερηφάνεια.

Αφ’ ενός διότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με στήριξε με την εμπιστοσύνη του στις πιο δύσκολες ώρες που πέρασε ποτέ ο ελληνικός τουρισμός. Και είμαι υπερήφανος που οι επιδόσεις του κλάδου είναι εξαιρετικές -παρότι η πανδημία εξακολουθεί να πολιορκεί την ανθρωπότητα. Φυσικά γνωρίζαμε ότι είμαστε προσωρινοί ένοικοι. Και το καθήκον μου, ήταν και είναι, να παραδώσω το υπουργείο σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι το παρέλαβα».

Από την πλευρά του και ο νέος υπουργός Βασίλης Κικίλιας απηύθυνε τις ευχαριστίες του στον Κυριάκο Μητσοτάκη, επισημαίνοντας ότι μετά από δύο χρόνια σκληρής μάχης στο υπουργείο Υγείας, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, ο Πρωθυπουργός τον τίμησε ξανά με την εμπιστοσύνη και την στήριξή του, με τη μάχη να συνεχίζεται στην πρώτη γραμμή για την ελληνική οικονομία, στον τομέα του τουρισμού. Για τον απερχόμενο Χάρη Θεοχάρη ο κ. Κικίλιας επεσήμανε ότι κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες στον κλάδο, ενώ ο ίδιος θα αξιοποιήσει ό,τι έχει χτιστεί μέχρι τώρα προκειμένου να δημιουργηθεί το νέο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας.

Στην ομιλία του, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι οι προκλήσεις που έχει μπροστά του εφεξής ο ελληνικός τουρισμός είναι πολλές και μεγάλες. «Για παράδειγμα, θεωρώ ως εξόχως σημαντικό τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των έργων, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0». Μέχρι στιγμής, έχουμε υποδεχτεί στην Ελλάδα πάνω από 6 εκατομμύρια τουρίστες. Το 2021, τολμήσαμε να ανοίξουμε την τουριστική αγορά πρώτοι από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και το αποτέλεσμα της αποφασιστικότητάς μας αποτυπώθηκε. Η μέση δαπάνη ανά φιλοξενούμενο έχει αυξηθεί και οι προβλέψεις για το άμεσο μέλλον είναι κάτι περισσότερο από αισιόδοξες. Οι βραβεύσεις, οι επιτυχίες, κάθε κατάκτησή μας, μεγάλη ή μικρή, δεν πρέπει να διογκώνει τον πειρασμό του εφησυχασμού. Δεν έχουμε τέτοια πολυτέλεια και, ευτυχώς, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αποδείξει επανειλλημμένως ότι ξέρει να στέκεται γενναία στη μάχη και εν τέλει να αναδεικνύεται νικήτρια.

Μπροστά μας -μπροστά σου, Βασίλη Κικίλια- είναι ένας δύσκολος αγώνας. Ένα ματς, αν θέλεις, όπως αυτά που έδινες στην αθλητική σου καριέρα, το οποίο όμως δεν λήγει ποτέ».

Σε σχέση με τις πρωτοβουλίες του υπουργείου όλο το προηγούμενο διάστημα της διετίας ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι προωθήθηκαν νομοθετήματα για τη θεσμική κατοχύρωση των  DMMOs, ετοιμάστηκε σχέδιο για τη θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Παρατηρητηρίου για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού, θεσμοθετήθηκε πλαίσιο για την διάδοση ειδικών μορφών τουρισμού, όπως ορειβατικός, ο καταδυτικός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας.

«Παρόμοιες πρωτοβουλίες αναλάβαμε για τις καινούργιες τάσεις στην παγκόσμια τουριστική αγορά, όπως το Glamping και τα ολοκληρωμένα θέρετρα με επίκεντρο το γκολφ. Καθιερώσαμε ευνοϊκές συνθήκες για την κρουαζιέρα και το γιότινγκ. Παράλληλα ενισχύσαμε τον εσωτερικό τουρισμό, διοχετεύοντας κονδύλια που δεν είχαν κανένα προηγούμενο ως προς το μέγεθος. Το ενδιαφέρον συμμετοχής στο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους» ξεπέρασε κάθε προσδοκία και προσέφερε πολύ σημαντική στήριξη στις επιχειρήσεις».

Οι προοπτικές ήταν εξαιρετικά αισιόδοξες ως το Μάρτιο του 2020 οπότε ενέσκηψε ο COVID-19, πλήττοντας κατ’ εξοχήν τον τουρισμό, παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα.

«Παρόλ’ αυτά, ανασυγκροτήσαμε τάχιστα τις δυνάμεις μας. Επιδοθήκαμε σε έναν πολυμέτωπο αγώνα, ώστε να διατηρήσουμε την Ελλάδα στην κορυφή των προορισμών. Να ταυτίσουμε το brand Ελλάδα με την ασφάλεια. Επενδύσαμε στην προβολή της Ελλάδας, με πρωτότυπες καμπάνιες. Αναβαθμίσαμε πλήρως την παρουσία μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θέσαμε σε εντελώς νέες βάσεις τη λειτουργία της ψηφιακής εφαρμογής visitgreece app. Δεν είναι τυχαίο ότι, μέσα σε ελάχιστο διάστημα, καταγράφηκαν 2 εκατομμύρια downloads και οι ενεργοί χρήστες της επίσημης εφαρμογής του ΕΟΤ για smartphone ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο.

Προσελκύσαμε διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές και με συνεχή ταξίδια στο εξωτερικό -προσωπικά επισκέφτηκα χώρες υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος για την ελληνική τουριστική αγορά- κλείσαμε στρατηγικές συμφωνίες.

Στο μέτωπο της υγειονομικής ασφάλειας καθαυτό, εφαρμόσαμε πρωτοποριακές μεθόδους και, χάρη στην ευσυνειδησία όλων , εργαζομένων και επιχειρηματιών, κάναμε την Ελλάδα παγκόσμιο υπόδειγμα ως προς την εφαρμογή των πλέον προηγμένων μεθόδων ελέγχου των κρουσμάτων στον τουρισμό.

Δεν ήταν τυχαίο που μας ζητήθηκε από ξένες κυβερνήσεις να μοιραστούμε την τεχνογνωσία που είχαμε κατακτήσει. Όπως δεν ήταν τυχαίες, βέβαια, οι διεθνείς βραβεύσεις τις οποίες απέσπασε η Ελλάδα.
Ήταν μια πολύ συγκινητική στιγμή για όλους μας, όταν κληθήκαμε να παραλάβουμε το βραβείο «Global Champion Award» για τη διαχείριση της πανδημίας στον τουριστικό τομέα, το οποίο απένειμε στην Ελλάδα το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC)

Όπως ήταν εξίσου εξαιρετική τιμή για εμένα η επανεκλογή μου στη θέση του Προέδρος της Επιτροπής του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού για την Ευρώπη, εκπροσωπώντας, φυσικά, την πατρίδα μου».

Διαβάστε ακόμη:

Καραβίας: Ισχυρή η κεφαλαιακή θέση της Eurobank – Ανοίγει η συζήτηση για διανομή μερίσματος

Ελίζαμπεθ Χολμς: Αρχίζει η δίκη της γυναίκας που έστησε τη μεγαλύτερη επιχειρηματική απάτη στις ΗΠΑ

To επενδυτικό πλάνο για τη μεταμόρφωση του «Πύργου Πειραιά» (pics)