Ισπανία, Ελλάδα και ισχυρό comeback της Τουρκίας βλέπει αυτή τη στιγμή η TUI για το καλοκαίρι του 2022, με βάση τις κρατήσεις απ’ όλες τις ευρωπαϊκές αγορές όπου δραστηριοποιείται, διατηρώντας τον στόχο για ένα συνολικό νούμερο 3 εκατομμυρίων επισκεπτών στη χώρα μας τη φετινή χρονιά.

Οπως μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά στο «business stories» οι επιτελείς της εταιρείας που βρέθηκαν στη χώρα μας τις προηγούμενες ημέρες, «μετά από ένα προσωρινό φρένο στις κρατήσεις μέσα στον Μάρτιο λόγω του Ουκρανικού, πλέον οι ρυθμοί έχουν επανέλθει και θεωρούμε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα έχει καλυφθεί η ψαλίδα έναντι του 2019. Αν συνεχιστούν οι ρυθμοί που έχουμε σήμερα, δεδομένου ότι η παράμετρος της αβεβαιότητας τα τελευταία δυόμισι χρόνια δεν μας επιτρέπει να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις και ότι φέτος ξεκινά νωρίτερα η σεζόν, υπάρχουν ισχυρές πιθανότητες το 2022 να ξεπεραστούν τα νούμερα ακόμη και του 2019».

Την περασμένη εβδομάδα ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός ταξιδιωτικός οργανισμός με έδρα το Ανόβερο, με 28 εκατομμύρια πελάτες πανευρωπαϊκά και υπηρεσίες που καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα του τουρισμού, κήρυξε και επισήμως την εκκίνηση της σεζόν στη χώρα μας, η οποία θα είναι φέτος μακρύτερη σε διάρκεια, δεδομένου ότι ξεκινά τέσσερις εβδομάδες νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια, με 62 πτήσεις εντός του Απριλίου προς την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω. «Οι δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί κινούνται από πλευράς κρατήσεων καλύτερα από πολλούς μεσογειακούς προορισμούς και αναμένουμε πλήρη ανάκαμψη στα νούμερα του 2019 μέσα στο Μάιο, κάτι που δεν έχει φανεί σε μεγάλη κλίμακα σε άλλες χώρες».

Ο πόλεμος

Σε σχέση με τον αντίκτυπο από τον πόλεμο στην Ουκρανία οι επιτελείς της TUI σημειώνουν ότι υπάρχουν επιπτώσεις στον τουρισμό, ειδικά σε προορισμούς που βρίσκονται πιο κοντά γεωγραφικά στην πληττόμενη περιοχή και γύρω από τη Μαύρη Θάλασσα, την ίδια στιγμή που μετατοπίζεται η ζήτηση σε αγορές της Δυτικής Μεσογείου. Συνολικά, στα συστήματα κρατήσεων του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού στους πρώτους προορισμούς είναι η Μαγιόρκα, η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως και η Αττάλεια, με αγορές όπως οι Σκανδιναβοί, οι Αυστριακοί, οι Βρετανοί και οι Γάλλοι να τοποθετούν πολύ ψηλά -ακόμη και στις πρώτες θέσεις σε κάποιες περιπτώσεις- τα ελληνικά νησιά, ενώ και η γερμανική αγορά κινείται πολύ ικανοποιητικά.

Σε σχέση με τις τιμές για φέτος, ένα ακόμη ζήτημα που απασχολεί το καταναλωτικό κοινό, λόγω της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων, οι επιτελείς της TUI επισημαίνουν ότι παραμένουν στα ίδια επίπεδα, σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, δεδομένου ότι τα συμβόλαια για τα τουριστικά πακέτα είχαν κλειστεί από την προηγούμενη σεζόν. «Ωστόσο είναι σίγουρο ότι, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, δεν θα υπάρξουν προσφορές της τελευταίας στιγμής». Το γεγονός πάντως ότι το εισόδημα των νοικοκυριών σε όλη την Ευρώπη πιέζεται λόγω της ακρίβειας και του υψηλού ενεργειακού κόστους δεν φαίνεται να μετριάζει την επιθυμία του κοινού να δαπανήσει, μετά από δύο χρόνια πανδημίας, περισσότερα για τις διακοπές του: «Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, καταγράφουμε και φέτος την ίδια τάση που ξεκίνησε λόγω κορωνοϊού για ακριβότερα πακέτα σε υψηλότερες κατηγορίες ξενοδοχείων και γενικότερα περισσότερες δαπάνες για επιπλέον εκδρομές και εμπειρίες στους προορισμούς. Από την άλλη πλευρά, δεν γνωρίζουμε πόσο θα ισχύει ακόμη αυτή η τάση με τις πιέσεις στις τσέπες των ευρωπαϊκών νοικοκυριών».

4.500 ξενοδοχεία

Η TUI για φέτος έχει, σύμφωνα με τους επιτελείς της, το μεγαλύτερο σε όγκο πρόγραμμα όλων των εποχών, προσφέροντας 4.500 ξενοδοχεία σε 24 ελληνικούς προορισμούς. Πέραν των πολλών ημερήσιων πτήσεων της εταιρείας από τη Γερμανία, αεροσκάφη της TUI Fly θα πετούν στους ελληνικούς προορισμούς και από τη Μεγάλη Βρετανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τις σκανδιναβικές χώρες και την Ολλανδία. Φέτος o όμιλος προσφέρει συνολικά περίπου 40.000 πτήσεις σε 19 ελληνικά αεροδρόμια. Εννέα χιλιάδες απογειώσεις και προσγειώσεις έχουν προγραμματιστεί σε όλη την Ευρώπη μόνο από και προς την Κρήτη. Τακτικές είναι οι πτήσεις όμως και σε μικρότερους προορισμούς όπως η Σάμος, η Σκιάθος και η Ζάκυνθος.

Η TUI κατέχει ισχυρή θέση στην Ελλάδα και στον ξενοδοχειακό τομέα, με περίπου 40 ξενοδοχεία που λειτουργούν με τις επωνυμίες της TUI, όπως τα Robinson, TUI Magic Life, TUI Blue, TUI Suneo και TUI Kids Clubs. Φέτος προστέθηκαν στην Ελλάδα δύο ξενοδοχεία πέντε αστέρων, το «TUI Blue Sensatori Atlantica Caldera Palace» στην Κρήτη και «TUI Blue Sensatori Atlantica Dreams Resort» στη Ρόδο.

Διαβάστε ακόμα:

Μητσοτάκης για την τριπλή ανάγκη της Ελλάδας: Ευρωπαϊκή λύση, δημοσιονομική συνέπεια, εθνικές εφεδρείες

«Φρενάρει» η αγορά ακινήτων, όχι όμως και οι τιμές (πίνακες)

Από την Αστυπάλαια στην κορυφή της Google – Το success story δύο Ελληνίδων