Η Αρχή Χρηματοπιστωτικής Συμπεριφοράς του Ηνωμένου Βασιλείου (FCA) επέβαλε πρόστιμο ύψους 6,2 εκατ. λιρών στην HSBC, την HSBC Bank και την Marks and Spencer Financial Services (HSBC) για την ανεπαρκή αντιμετώπιση των πελατών που αντιμετώπιζαν οικονομικές δυσκολίες.

Από τον Ιούνιο του 2017 έως τον Οκτώβριο του 2018, η HSBC παρέλειψε να εξετάσει κατάλληλα τις περιστάσεις των πελατών όταν αυτοί έχαναν πληρωμές, οδηγώντας σε εσφαλμένες αξιολογήσεις οικονομικής προσιτότητας για ρυθμίσεις με στόχο τη μείωση ή την εκκαθάριση των καθυστερήσεων.

Αυτή η παράλειψη είχε ως αποτέλεσμα τη λήψη δυσανάλογων μέτρων κατά των πελατών που καθυστερούσαν τις πληρωμές τους, επιδεινώνοντας την οικονομική τους κατάσταση.

Οι ελλείψεις στις πολιτικές, τις διαδικασίες και την εκπαίδευση του προσωπικού της HSBC, σε συνδυασμό με τα ανεπαρκή μέτρα για τον εντοπισμό και τη διόρθωση περιπτώσεων άδικης μεταχείρισης, εντοπίστηκαν ως οι βασικές αιτίες αυτών των αστοχιών. Παρά την ανακάλυψη αυτών των ζητημάτων το 2018, η HSBC επέδειξε προληπτική υπευθυνότητα, επενδύοντας 94 εκατομμύρια λίρες για τη διόρθωση της κατάστασης και εκδίδοντας πληρωμές αποζημίωσης συνολικού ύψους 185 εκατομμυρίων λιρών σε πάνω από 1,5 εκατομμύριο πελάτες που επλήγησαν.

Η  Τερέζ Τσάμπεερς , Κοινή Εκτελεστική Διευθύντρια του τμήματος Enforcement and Market Oversight της FCA, τόνισε τη σημασία της δίκαιης μεταχείρισης των πελατών από τους δανειστές, ιδίως όταν αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Η Τσάμπερς αναγνώρισε τις προσπάθειες της HSBC για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά υπογράμμισε τη σημαντική οικονομική ζημία που προκλήθηκε σε 1,5 εκατομμύριο πελάτες λόγω των ενεργειών της HSBC.

Η FCA έλαβε υπόψη της το πρόγραμμα αποκατάστασης και επανόρθωσης της HSBC κατά τον καθορισμό του προστίμου, προσφέροντας έκπτωση 30% επί της χρηματικής ποινής, η οποία διαφορετικά θα ανερχόταν σε 8.971.600 λίρες Αγγλίας. Ο διακανονισμός αυτός υπογραμμίζει τη δέσμευση της ρυθμιστικής αρχής να διασφαλίζει ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τηρούν τα πρότυπα δίκαιης μεταχείρισης των πελατών τους.

Διαβάστε ακόμη 

Στο «μικροσκόπιο» κυβέρνησης και ΤτΕ οι servicers – Τα πρόστιμα από το ΥΠΑΝ και οι νέες άδειες

Β. Φουρλής: Αναζητά νέα κανάλια ανάπτυξης στο Franchise και στα αθλητικά μόδας

Πώς θα κλείσει το ασφαλιστικό κενό: Οι συνομιλίες κυβέρνησης – ασφαλιστικών εταιρειών & τα περιθώρια κινήσεων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ