Επιχείρηση ανάκτησης του χαμένου εδάφους στις δημοσκοπήσεις αναπτύσσει το Μέγαρο Μαξίμου, εκτιμώντας ότι πολύ σύντομα η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών θα δώσει «ψήφο εμπιστοσύνης» στην κυβέρνηση και στο εγχείρημα εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης της χώρας. 

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει διαμηνύσει στους συνεργάτες του ότι δεν αλλάζει στρατηγική, απλώς προσαρμόζει τις τακτικές του κινήσεις στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθυμίζει δε στους συνομιλητές του ότι και σε άλλες δύσκολες  «στιγμές» της κυβερνητικής του διαδρομής –με την καταγραφή πτωτικής τάσης της ΝΔ– διατήρησε τους στρατηγικούς πυλώνες του σχεδίου του, προσθέτοντας ωστόσο άμεσα δραστικά μέτρα για να αντιμετωπιστούν οι κρίσεις και να περιοριστεί το «αποτύπωμά» τους.

Όταν για παράδειγμα πριν από ένα χρόνο παρατηρήθηκε σημαντική πτώση των δημοσκοπικών δυνάμεων της ΝΔ από τους «φουσκωμένους» λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος λόγω της εκτίναξης των διεθνών τιμών ενέργειας, η κυβέρνηση κατήργησε τη ρήτρα αναπροσαρμογής και προχώρησε ταυτόχρονα σε δράσεις που έφεραν στη συνέχεια την «επιστροφή» του ισχυρού προβαδίσματος της «γαλάζιας» παράταξης σε όλα τα γκάλοπ. Σε άλλες «δύσκολες» περιπτώσεις, όπως μετά τις πυρκαγιές του 2021 ή με την υπόθεση των υποκλοπών το περασμένο καλοκαίρι, ο κ. Μητσοτάκης αντέδρασε με συγκεκριμένες κινήσεις: πρώτα ζήτησε συγγνώμη και αμέσως μετά πήρε μέτρα για να μην επαναληφθούν ανάλογα φαινόμενα. 

«Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στο ανώτατο δυνατό βαθμό», είπε χαρακτηριστικά κατά την τελευταία συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, όπου οι υπουργοί του τον άκουσαν να συμπληρώνει εμφατικά ότι: «Η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας. Δεν μπορώ να γυρίσω τον χρόνο πίσω, όμως μπορώ να εγγυηθώ στους Έλληνες και στις Ελληνίδες, δύο απλά πράγματα: Πρώτον, απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα, ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται και δεύτερον, δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας». 

Αν και οι επιτελείς του Μεγάρου Μαξίμου υποδέχθηκαν με προβληματισμό τα πρώτα ευρήματα των δημοσκοπήσεων, παρατήρησαν ότι δεν σημειώνεται «κατάρρευση» της ΝΔ όπως ήθελαν οι αντίπαλοί μας»- ούτε αύξηση των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ, που παραμένει σε «στάσιμα» ποσοστά». Στη δημοσκόπηση της Marc καταγράφηκε στασιμότητα και στα ποσοστά του ΠΑΣΟΚ, ενώ όπως επιμένουν κυβερνητικά στελέχη φαίνεται ότι το κλείσιμο της ψαλίδας, που μοιραία προκλήθηκε από την οδύνη, που αισθάνθηκαν οι πολίτες εξαιτίας του τραγικού δυστυχήματος, μπορεί να αντιστραφεί. 

Είναι προφανές ότι το Μέγαρο Μαξίμου με τις επιλογές του κερδίζει χρόνο τον οποίο σκοπεύει να αξιοποιήσει για την ορθή διαχείριση των Τεμπών σε όλα τα επίπεδα. «Διαγράφει» καταρχάς το σενάριο για εκλογές στις 9 Απρίλη και ξεκαθαρίζει ότι η προκήρυξη των εκλογών θα γίνει μετά το Πάσχα και σε ημέρα που δεν θα δημιουργεί ζητήματα- πχ ουδείς κυβερνητικός παράγοντας πρότεινε εκλογές κοντά στην ημερομηνία των Πανελλαδικών εξετάσεων. Έτσι επικρατέστερο είναι το σενάριο, μέχρι αυτήν την στιγμή, για εκλογές στις 21 Μάη και δεύτερες κάλπες στις 2 Ιουλίου. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η κυβέρνηση κινείται απαραίτητα με ένα και μοναδικό σενάριο. Άλλωστε ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέφυγε -και όχι τυχαία- όλο το προηγούμενο διάστημα- να υπονοήσει συγκεκριμένη ημερομηνία για τη διεξαγωγή των πρώτων εκλογών, με το σύστημα της απλής αναλογικής. 

Σύμφωνα με έμπειρο υπουργό, η κυβέρνηση διατηρεί την πολιτική πρωτοβουλία και αποδεικνύει σε καθημερινή βάση ότι προχωρά με γοργό βηματισμό στα διαφορετικά πεδία δράσης. Είναι θέμα ελάχιστου χρόνου η ανάπτυξη νέων νομοθετικών πρωτοβουλιών, που στόχο έχουν σε πρώτη φάση την ανακούφιση των οικογενειών των θυμάτων και των τραυματιών και σε δεύτερη τον εκσυγχρονισμό κρατικών δομών και της λειτουργίας τους. Κάποιοι περιγράφουν το εγχείρημα με τη φράση «επανίδρυση του κράτους». 

Στον επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων, με φόντο και την προεκλογική μάχη, θα προχωρήσει και η κομματική μηχανή. Οι συσκέψεις των κομματικών οργάνων της Νέας Δημοκρατίας είναι συνεχείς, ενώ αρμόδια στελέχη εξηγούν ότι μετά τις 20 Μάρτη θα «ξεπαγώσει» το πρόγραμμα περιοδειών ανά την Ελλάδα. Όπως υπογραμμίζουν, η κυβερνητική παράταξη έχει περισσότερους λόγους πλέον να παρουσιάσει στους πολίτες τα επιτεύγματα της τετραετίας αλλά και το σχέδιο για την επόμενη μέρα ζητώντας από τα άλλα κόμματα να προσέλθουν σε ένα νηφάλιο και γόνιμο διάλογο για όλα όσα πρέπει να αλλάξουν. 

«Την ώρα αυτή, η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη. Δεν είναι αυτό που απαιτεί η περίσταση και η κοινωνία. Ένα πράγμα όμως είναι η στάση ευθύνης και η αναζήτηση της αλήθειας και ένα άλλο, τα ψέματα και ο φαρισαϊσμός», δήλωσε επ’ αυτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου με αφορμή και την πρόσφατη συνέντευξη του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη τον οποίο και κάλεσε να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. «Καμιά συγκάλυψη. Οι πολίτες απαιτούν ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών κι όχι ψέματα και υπεκφυγές», επεσήμανε ο κ. Οικονόμου επαναλαμβάνοντας ότι: 

«Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια Υπουργός Μεταφορών των Κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: «Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς». Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν. 

Ο κ. Σπίρτζης και η Κυβέρνηση που υπηρέτησε, δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να αναβαθμιστεί η ασφάλεια. Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε «ρολόι» επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ». 

Διαβάστε ακόμα 

Ολικό restart για όσους χρωστούν στο Δημόσιο 

O χάρτης με τα ξενοδοχεία: Αύξηση κατά 19% των δωματίων στην Αθήνα την οκταετία 2015-2022 (γραφήματα) 

Νέα βουτιά στα κρυπτονομίσματα: Οι 3 παράγοντες που πιέζουν τις τιμές (γράφημα)