Σειρά συσκέψεων ξεκινά στο κυβερνητικό επιτελείο από σήμερα και για τις επόμενες μέρες με καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή πριν το Σαββατοκύριακο της ΔΕΘ με φόντο τα θέματα της πολιτικής προστασίας, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να στείλει το μήνυμα ότι η πολιτεία πήρε μαθήματα από τη διαχείριση των φετινών πυρκαγιών, χωρίς, παράλληλα, να μηδενίζονται τα βήματα προόδου που έχουν γίνει στο εν λόγω πεδίο τα τελευταία χρόνια.

Η αρχή θα γίνει σήμερα το πρωί στις 11:00 σε ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή της ηγεσίας των υπουργείων Ενέργειας και Περιβάλλοντος και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την άμεση ανάπλαση των καμμένων περιοχών σε Έβρο και Πάρνηθα. Μεγάλο κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Μάκη Βορίδη, άλλωστε, βρέθηκε χθες στον Έβρο, όπου το πύρινο μέτωπο εξακολουθεί να μαίνεται, ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στην Πάρνηθα και έκανε αυτοψία στις καμμένες περιοχές.

Νέο πρόσωπα στην εξίσωση αναμένεται να είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, ο πρώην υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς, ο οποίος στις πρόσφατες εκλογές δεν κατάφερε να διατηρήσει την έδρα του στα Ιωάννινα και δεν συμμετέχει στο νέο κυβερνητικό σχήμα. Ο κ. Αμυράς αναλαμβάνει ειδικός σύμβουλος και θα λειτουργεί ως σύνδεσμος μεταξύ της Πολιτικής Προστασίας και του υπουργείου Περιβάλλοντος για να “τρέξουν” οι διαδικασίες αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές. Στην πράξη, θα λειτουργεί ως συντονιστής για τις επιτόπιες δράσεις, με πρώτες προτεραιότητες τα αντιδιαβρωτικά έργα και τη δρομολόγηση της αναδάσωσης στα καμμένα, αλλά με διαφορετικά δέντρα από αυτά που κάηκαν.

Ενίσχυση των μέσων

Παράλληλα, στο κυβερνητικό επιτελείο θα γίνει και μια συζήτηση για την προοπτική περαιτέρω ενίσχυσης των θέσεων δασοπυρόσβεσης και εναέριας επιτήρησης, προκειμένου η «πρώτη παρέμβαση» στη φωτιά να είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομη και αποτελεσματική γίνεται. Ήδη, άλλωστε, έχει προαναγγελθεί ότι τα επόμενα χρόνια η χώρα μας θα αποκτήσει μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού νέα αεροσκάφη Canadair, τα οποία δεν ήταν διαθέσιμα, μιας και η γραμμή παραγωγής είχε σταματήσει επί μακρόν.

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr