Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Αμέσως μετά τη συμφωνία μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της γερμανικής Fraport πολλοί ήταν εκείνοι που φοβήθηκαν την πλήρη «διεθνοποίηση» των 14 αερολιμένων και το γεγονός πως ορατός ήταν ο κίνδυνος να μην υπάρξουν στελέχη από την πατρίδα μας που θα στέκονταν δίπλα στους απαιτητικούς και αυστηρούς επαγγελματικά Γερμανούς.

Να όμως που τα πράγματα δεν είναι έτσι. Η Fraport επιδίωξε να έχει αγαστή συνεργασία με τον Έλληνα partnet τον όμιλο Copelouzos και εκφραστής αυτής της ελληνικής συνέχειας και σύνδεσης είναι ένα από τα ανερχόμενα και σοβαρά στελέχη του γκρουπ ο Γιώργος Βήλος. Η ελληνική «φωνή» όπως εξελίσσεται εντός της Fraport, που έχει αναλάβει χρέη γενικού Διευθυντή Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και ο οποίος ολοένα περισσότερο θα –πυκνώνει τις εμφανίσεις του επικοινωνώντας την κοσμογονία που έρχεται στα αεροδρόμια της χώρας.

Μετά από δύο χρόνια παλινωδιών και δύσκολης συνεργασίας με μια συνολικά απρόθυμη κυβέρνηση, η Fraport ήδη …τροχοδρομεί προς λύσεις και εκκίνηση των δραστηριοτήτων της. Σε ένα deal που θα αποφέρει 10 δις. ευρώ στο Δημόσιο, ο κ. Βήλος έχει σημαντικό ρόλο και σε αυτόν θα αναφέρεται η εγχώρια αγορά για συμφωνίες, προωθήσεις και όλο το σκέλος της ανάπτυξης.

Έμπειρος μάνατζερ παρά τη νεαρή του ηλικία (ανήκει στην αναδυόμενη ομάδα των σαραντάρηδων ανθρώπων της αγοράς), ήδη ο κ. Βήλος μετράει κοντά στα 18 χρόνια ενεργούς δράσης.

Την καριέρα του την ξεκίνησε από την ASPIS Securities λίγο μετά τις σπουδές του στα διεθνή χρηματοοικονομικά και τραπεζικά στο Λονδίνο. Κατόπιν, χάρη στην πολύ καλή του σχέση με τον Χρήστο Κοπελούζο αλλά κι εξαιτίας του γεγονότος πως απέδειξε ότι αποτελεί το πλέον δυναμικό κι ελπιδοφόρο στέλεχος από μια ομάδα στην οποία επένδυσε για την ανανέωση του ο όμιλος Copelouzos και ο ιδρυτής του Δημήτρης Κοπελούζος, από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 βρέθηκε παρά τη νεαρή του ηλικία σε σημαντικές θέσεις ευθύνης.

Το 2007 ανέλαβε καθήκοντα γενικού διευθυντή στην εταιρεία outdoor Remedy και σε μια δύσκολη φάση υπό σκληρό ανταγωνισμό έφερε πολύ καλά αποτελέσματα, ενώ διεύρυνε το αντικείμενο του με πέρασμα στην Interbus και με συμμετοχές σε άλλους κλάδους όπως η ενέργεια μέσω της εταιρείας του ομίλου Elica και της διαχείρισης εκθεσιακών χώρων με το γίγα πρότζεκτ του Metropolitan Expo στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Ο κ. Βήλος αυτή τη στιγμή αποτελεί τον σύνδεσμο των Γερμανών της Fraport που γνωρίζουν άριστα το πώς να δημιουργούν ανταγωνιστικά αεροδρόμια και της ελληνικής αγοράς, με στόχο του να λύνει προβλήματα και να δώσει εξωστρέφεια σε ένα σχήμα που έχει να σηκώσει μεγάλο βάρος μιας και πρόκειται για μια αποκρατικοποίηση με υψηλό συμβολισμό αλλά και καχυποψία εκ μέρους των κρατικιστικών δυνάμεων της χώρας. Παρά ταύτα, ο εκσυγχρονισμός που θα υπάρξει σε δομές, οι αναθέσεις έργων και η τόνωση της απασχόλησης που θα προκύψει και η παράλληλη προσπάθεια να αυξηθεί η τουριστική σεζόν που θα σημάνει επιπλέον έσοδα για το Κράτος είναι τα «εργαλεία» του κ. Βήλου για να αποδείξει μαζί με το γερμανικό μάνατζμεντ ότι αυτή η επένδυση είναι επωφελής.

Οξυδερκής και χαμηλών τόνων, άνθρωπος με επίγνωση της θέσης του και που λύνει ζητήματα δίχως φωνές και τυμπανοκρουσίες, ο κ. Βήλος θεωρείται – και δικαίως – ως ένας παίκτης – κλειδί που ενώνει το γερμανικό με το ελληνικό γκρουπ και συνδέει τη Fraport με τις πάντε δύσκολες κρατικές δομές.