Μιλώντας στο CNBC, ο Evan Alberto εκμυστηρεύτηκε πως, εκτός απρόοπτου, θα έχει γίνει εκατομμυριούχος μέσω του… Snapchat. Από τα τέλη του Νοεμβρίου, η αμερικανική εταιρεία δίνει καθημερινά ένα εκατομμύριο στους δημιουργούς των κορυφαίων, μικρών βίντεο της πλατφόρμας. Το πόσα χρήματα θα λάβει ο κάθε δημιουργός εξαρτάται, φυσικά, από το πόσες προβολές έλαβε το δικό του κλιπάκι.

Μετά από την πρωτοφανή επιτυχία του Tik Tok, πολλά άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ευελπιστούν να επωφεληθούν από το τρομερό appeal των βραχυπρόθεσμων βίντεο. Έτσι, το Snpachat, με την νέα υπηρεσία του, Spotlight και την αδιαμφισβήτητη γενναιοδωρία του, θέλει να προσελκύσει νέους χρήστες στην πλατφόρμα του. Πλέον, το Spotlight έχει πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες κάθε μήνα, ενώ συνολικά, ολόκληρη η εφαρμογή είχε 265 εκατομμύρια διαφορετικούς καθημερινούς επισκέπτες το τελευταίο τέταρτο του 2020, από 249 εκατομμύρια το τρίτο.

Συνολικά, το πρόγραμμα Spotlight έχει δώσει πάνω από 110 εκατομμύρια σε δημιουργούς από τις χώρες όπου έχει γίνει διαθέσιμο. Ο 22χρονος Alberto είναι ένας από τους μεγαλύτερους νικητές αυτού του νέου εγχειρήματος, όμως η ενασχόληση του με την εφαρμογή δεν είχε αρχίσει για καθαρά κερδοσκοπικούς σκοπούς. Όπως λέει ο ίδιος, άρχισε να ανεβάζει βίντεο για την προβολή, χωρίς να γνωρίζει για τις πιθανές ανταμοιβές, μέχρι που μία μέρα προστέθηκαν 94 χιλιάδες δολάρια στον λογαριασμό του από ένα και μόνο σύντομο κλιπάκι.

Αφότου σιγουρεύτηκε πως δεν είχε γίνει κάποιο τυπογραφικό λάθος, άρχισε να παράγει 20 με 40 βίντεο την ημέρα στο προφίλ του, το οποίο έχει 111.000 συνδρομητές. Σε σύγκριση με άλλες εφαρμογές, ο αριθμός αυτός δεν είναι και τόσο μεγάλος, μα ο Alberto έχει καταφέρει μέσα σε τέσσερις μήνες να βγάλει 900.000 δολάρια. Το σχέδιο του είναι να επανεπενδύσει τα κέρδη του, κάτι που κατά κάποιο τρόπο έχει κάνει ήδη. Πρόσφατα, έκανε ένα τατουάζ του λογότυπου του Snapchat στο πόδι του και φυσικά, δημοσίευσε το σχετικό βίντεο στον λογαριασμό του, λογικά βγαίνοντας κερδισμένος.

Έτσι, σε μερικές μέρες ο Alberto θα μπει και εκείνος στο club με τους εκατομμυριούχους του Spotlight, το οποίο όλο και μεγαλώνει, με το πρόγραμμα να επεκτείνετε στην Ινδία, το Μεξικό και την Βραζιλία. Φυσικά, όλα αυτά τα μεγάλα ποσά που δίνονται κάθε μέρα είναι ένας τρόπος για το Snapchat να προσελκύσει τους λεγόμενους «influencers». Η φύση της εφαρμογής την οδήγησε στο να εξελιχθεί περισσότερο σαν μία πλατφόρμα για την επικοινωνία ανάμεσα σε φίλους, μα είναι δύσκολο για μία εφαρμογή να παραμείνει ανταγωνιστική χωρίς χαρισματικές ή έστω δημοφιλείς προσωπικότητες στις τάξεις της.

Τώρα, η λογική λέει πως νέοι χρήστες θα στραφούν στην εφαρμογή, καθώς πληρώνει πολύ καλύτερα από τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μέχρι που, αναπόφευκτα, οι νέες αφήξεις θα φέρουν τον κορεσμό, μειώνοντας το «μέγεθος της πίτας» που είναι διαθέσιμο. Πάντως, τουλάχιστον προσωρινά, το Snapchat φαίνεται να έχει εκπληρώσει τους στόχους του, καθώς μετά από μερικά δύσκολα χρόνια κατά τα οποία έχασε εκατομμύρια χρήστες, κατάφερε να ανακάμψει. Μέσα σε 12 μήνες, η τιμή της μετοχής του έχει εκτοξευτεί, από 13 δολάρια των προηγούμενο Μάρτιο, στα 58 δολάρια τον φετινό.  Αντίστοιχα, στο τελευταίο τέταρτο του 2021, τα έσοδα της εφαρμογής παρουσίασαν δραματική αύξηση, φτάνοντας, για πρώτη φορά τα 911 εκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

ΟΑΕΔ: Θέσεις εργασίας με μισθό 933 ευρώ – Οι δικαιούχοι του προγράμματος

Το «πρασίνισμα» των ρυπογόνων επιχειρήσεων φέρνει ράλι επενδύσεων

Ανοιχτά σήμερα τα καταστήματα: Το ωράριο λειτουργίας – Πώς θα λειτουργήσουν Jumbo και IKEA (vid)