Οι πωλήσεις αυτοκινήτων το 2023 πρόκειται να παραμείνουν κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία για τέταρτο έτος, καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο φειδωλοί εν μέσω έντονου πληθωρισμού και αυξημένων επιτοκίων.

Οι παραδόσεις αναμένεται να φτάσουν περίπου τα 85 εκατομμύρια οχήματα, δήλωσε η LMC Automotive. Αυτό σημαίνει ότι και το επόμενο έτος θα δούμε μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με τα περίπου 90 εκατομμύρια οχήματα που παραδόθηκαν το 2019, το έτος πριν από την πανδημία του κορωνοϊού που έκλεισε εργοστάσια και αντιπροσωπείες και κράτησε τους ανθρώπους στο σπίτι τους για μεγάλες χρονικές περιόδους.

«Η ζήτηση αναμφίβολα μειώνεται καθώς οι παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές επιδεινώνονται και οι πελάτες γίνονται πολύ πιο προσεκτικοί στην καταναλωτική συμπεριφορά τους», δήλωσε ο Jonathon Poskitt, διευθυντής παγκόσμιων πωλήσεων της LMC.

«Οι όγκοι της παγκόσμιας αγοράς πριν από την πανδημία δεν προβλέπεται να επανέλθουν πριν από το 2024, με τον υπαρκτό κινδύνο να βιώσουμε εκ νέου μείωση της ζήτησης, ιδιαίτερα δεδομένης της πιθανότητας για μια πολύ πιο έντονη οικονομική ύφεση», ανέφερε ο Poskitt σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη.

Πάντως ακόμα και πριν την εκδήλωση της οικονομικής αστάθειας, που προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, οι πωλήσεις αυτοκινήτων παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα του 2019, εξαιτίας της κρίσης στην προμήθεια των ημιαγωγωγών, την οποία πυροδότησε η εκτίναξη της ζήτησης μετά τα lock down και η οποία ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να θέσουν σε αδράνεια πολλά εργοστάσια.

Με λίγα αυτοκίνητα διαθέσιμα και κατασκευαστές όπως η BMW, η Ford και η Stellantis να επικεντρώνουν την παραγωγή τους σε μοντέλα που τους αποφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Αυτή πάντως είναι μια τάση που αναμένεται να εξομαλυνθεί ή και να αντιστραφεί καθώς μολονότι εξακολουθούν να υφίστανται μεγάλες λίστες αναμονής, οι προϋπολογισμοί των νοικοκυριών υφίστανται πίεση ενώ αντίστροφα τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα μειώνονται.

Καθώς η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική οδεύουν προς τον χειμώνα, οι οικονομικές προοπτικές φαίνονται όλο και πιο δυσοίωνες με τον υψηλό πληθωρισμό να μην αποκλιμακώνεται, κάτι που αναπόφευκτα θα επιφέρει και μείωση στην ζήτηση για νέα οχήματα.

Διαβάστε ακόμη

Promot-Λαϊνόπουλος: Ξανά στον «αστερισμό» των πλειστηριασμών  

Μύκονος: Πόσο πωλείται το ακριβότερο σπίτι – Δείτε σε ποιον ανήκει