Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια πολιτική επιλογή που εγκυμονεί περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, σε κοινή συνέντευξή του σε ευρωπαϊκές εφημερίδες.

Μετά τη συγχώνευση της FCA (Fiat Chrysler) και του ομίλου PSA (Peugeot, Citroen, Opel, DS), ο CEO του νέου Ομίλου και πρώην CEO της Peugeot έχει ανακοινώσει ένα επενδυτικό πλάνο εξηλεκτρισμού αξίας 30 δισεκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που βοήθησε στην αύξηση της τιμής των μετοχών της Stellantis περισσότερο από 60% μέσα στον πρώτο χρόνο διαπραγμάτευσής τους.

Παρόλα αυτά ο ίδιος εξακολουθεί να είναι επικριτικός με τη βίαιη μετάβαση προς την αμιγώς ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης: «Γίνεται ξεκάθαρο ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επιλέγουν οι πολιτικοί, όχι η βιομηχανία», είπε σε κοινή συνέντευξη στις εφημερίδε Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera και El Mundo.

Πρόσθεσε δε ότι υπάρχουν φθηνότεροι και ταχύτεροι τρόποι για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

«Σύμφωνα με το υφιστάμενο ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται να διανύσει 70.000 km για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα από την κατασκευή της μπαταρίας και να αρχίσει να φτάνει ένα αντίστοιχο υβριδικό, το οποίο κοστίζει έως και το μισό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Είπε επίσης ότι η απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 στην Ευρώπη σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αρχίσουν γρήγορα να μεταμορφώνουν τα εργοστάσια και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. «Η βιαιότητα και η αχρείαστη σπουδή αυτής της αλλαγής δημιουργεί κοινωνικό κίνδυνο».

Σε μια ίδια συνέντευξη o Tavares αναφέρθηκε στις διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Stellantis και για μία ακόμα φορά δεσμεύτηκε να μην κλείσει κανένα εργοστάσιο του ομίλου στην Ευρώπη.

«Γενικά τηρώ τις υποσχέσεις που δίνω, αλλά πρέπει επίσης να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί», είπε, αναφέροντας ιδιαίτερα το κόστος παραγωγής στην Ιταλία που ήταν «σημαντικά υψηλότερο, μερικές φορές το διπλάσιο, από αυτό σε εργοστάσια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», κυρίως λόγω υπερβολικά υψηλών τιμολογίων στην ενέργεια.

Ρίχνοντας το μπαλάκι στην ιταλική Κυβέρνηση για τα μέτρα που πρέπει να λάβει προκειμένου να μειώσει το βιομηχανικό κόστος, ο Tavares εμφανίστηκε την ίδια στιγμή και διαλλακτικός: «Χρειάζεται λίγος χρόνος για να εφαρμοστούν τα μέτρα. Θα το συζητήσουμε ξανά στα τέλη του 2022».

Να υπενθυμίσουμε ότι η Stellantis θα ανακοινώσει νέο μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο την 1η Μαρτίου.

Διαβάστε ακόμα:

O …αποσκελετωμένος ιχνηλάτης Απόστολος Βακάκης και η «δίαιτα» της Jumbo στα κινέζικα

«Ξέφραγο αμπέλι» η Ελλάδα σε ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις και μηνύματα spam

Citigroup: «Ταύρος» για τη Mytilineos – Ορόσημο το 2022 για το επενδυτικό story