Οι πωλήσεις μειώθηκαν από έτος σε έτος κατά 19% (1,13 εκατομμύρια) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις αγορές της ΕΖΕΣ, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανικής ένωσης ACEA.

Μοναδική σημαντική εξαίρεση αποτελεί ο όμιλος Hyundai που είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά κατά 9,8%, βοηθώντας την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει ο τρίτος όμιλος με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, πίσω από τον όμιλο Volkswagen και την Stellantis.

Οι πωλήσεις του VW Group, της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, μειώθηκαν κατά 25%, ενώ οι πωλήσεις της δεύτερης Stellantis, μειώθηκαν κατά 30%. Ο όμιλος Renault, στην τέταρτη θέση, σημείωσε πτώση πωλήσεων κατά 13%.

Μεταξύ των επιμέρους εμπορικών σημάτων, η premium μάρκα της Stellantis, DS Automobiles, είδε τις ταξινομήσεις της να αυξάνονται κατά 22%, με κύριο όπλο το νέο DS 4. Την ίδια στιγμή η KIA του Ομίλου Hyundai αύξησε τις πωλήσεις της κατά 22%, ενισχυμένη από τη δυναμική του νέου SUV Sportage και την καλή πορεία του Ceed.

Η καλή υποδοχή του νέου DS 4 βοήθησε την DS να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος

Η Jeep, που ανήκει στην Stellantis, σημείωσε πτώση των ταξινομήσεων κατά 36%, ενώ η Škoda του ομίλου VW σημείωσε πτώση 34%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή λόγω ελλείψεων σε εξαρτήματα, ειδικά τις «πλεξούδες» των καλωδίων, που παράγονται στην Ουκρανία.

Οι εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν επίσης να αναθεωρούν προς τα κάτω τις προσδοκίες για βελτίωση στη διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις η «συμφόρηση» θα διαρκέσει για πολύ καιρό ακόμα, ακόμα και για αρκετούς μήνες μέσα στο 2023.

Το νέο KIA Sportage έχει συμβάλλει σημαντικά στην “τρελή” πορεία της KIA στην ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 22%

Ο Μάρτιος έκλεισε ένα απογοητευτικό ξεκίνημα του έτους, συμβάλλοντας σε πτώση 11% για το πρώτο τρίμηνο, μολονότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν δεσμευτεί για τη βελτίωση των συνθηκών σε σχέση με το 2021.

«Οι ελλείψεις ανταλλακτικών και οι παύσεις παραγωγής που σχετίζονται με τον πόλεμο της Ουκρανίας πρόκειται να περιορίσουν την προσφορά αυτοκινήτων και να καθυστερήσουν την αναμενόμενη ανάκαμψη των πωλήσεων», έγραψε σε σημείωμα ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Michael Dean.

Παρότι η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά, ο πληθωρισμός-ρεκόρ στην ευρωζώνη μπορεί να αρχίσει να επηρεάζει τις αγοραστικές αποφάσεις, σύμφωνα με την LMC Automotive, η οποία μείωσε την εκτίμησή της για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Δυτική Ευρώπη σε μόλις 0,4%, αναμένοντας ότι οι παραδόσεις θα ανέλθουν συνολικά σε μόλις 10,63 εκατομμύρια, πολύ κάτω από το όριο από τα 14 εκατομμύρια που ο κλάδος εκκαθάριζε πριν από την πανδημία.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν αντιμετωπίζει μόνο την έλλειψη καλωδίων εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και τη συνεχιζόμενη κρίση στην προσφορά ημιαγωγών που θα συνεχιστεί και μέσα στο 2023 σύμφωνα με εκτιμήσεις

Oλες οι μεγάλες αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέφεραν μείωση στις ταξινομήσεις τον Μάρτιο που κυμαίνονταν από 20% στη Γαλλία και 18% στη Γερμανία έως 30% στην Ιταλία και την Ισπανία.

Διαβάστε ακόμη:

Τα (πιο) φρέσκα γκάλοπ, οι «δερβίσηδες» της Σκιάθου, τα παιδιά του Γουάτσα και το deal του Κομάρεκ

Η ακρίβεια κρατάει παγωμένη την πασχαλινή αγορά

«Μεγάλη Εβδομάδα» και για τις… τιμές του ρεύματος