Σε κάποια ταινία από την τριλογία του «Matrix» ο Πράκτορας Σμιθ ρωτούσε τον Νίο αν ακούει έναν ήχο. «Είναι ο ήχος του αναπόφευκτου», του έλεγε με εκείνο το ανέκφραστο πρόσωπο, πράγμα λογικό δεδομένου ότι ο Σμιθ ήταν πρόγραμμα λογισμικού.

Η άηχη επέλαση μιας ηλεκτρικής εποχής που θα κυριαρχήσει.

Σε κάθε περίπτωση, το πρώτο βήμα για μια σημαντική αλλαγή δεν είναι να αποφασίσεις πώς και προς τα πού θα αναπτυχθείς. Είναι να αποφασίσεις τι θα εγκαταλείψεις. Και η απόφαση έχει ήδη παρθεί.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, η ηλεκτροκίνηση, σε συνδυασμό με τη σχεδόν καθολική επενέργεια των ηλεκτρονικών σε όλο το φάσμα των λειτουργιών του αυτοκινήτου, είναι το μέλλον.

Θέλετε το απόλυτο επιχείρημα για την -τουλάχιστον για ορισμένους- άβολη αλήθεια; Λέγεται Ferrari. Ή μάλλον, ο νέος CEO της Ferrari.

Το όνομά του, Benedetto Vigna. Τον ξέρατε; Μάλλον ελάχιστοι από την αυτοκινητοβιομηχανία είχαν ακούσει το όνομά του. Διότι ο νέος εκλεκτός του John Elkan δεν υπήρξε ποτέ στέλεχος οιασδήποτε αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Vigna ήταν πρόεδρος της Analog, MEMS (Micro-electromechanical Systems) and Sensors Group, που αποτελεί μέρος του Γαλλο-Ιταλού κατασκευαστή ημιαγωγών STMicroelectronics.

Ανάμεσα στα επιτεύγματά του υπήρξε η επινόηση ενός επιταχυνσιόμετρου που ήταν μία από τις βασικές καινοτομίες του Nintendo Wii που κυκλοφόρησε το 2006. Επίσης η ομάδα του εφηύρε ένα γυροσκόπιο τριών αξόνων που τοποθετήθηκε στο iPhone 4 το 2010.

Ο 53χρονος σήμερα Vigna πέρασε όλη την καριέρα του στην STMicroelectronics. Και καλείται μετά από χρόνια δουλειάς στον σχεδιασμό και την τοποθέτηση ημιαγωγών και αισθητήρων τεχνολογίας αιχμής, οι οποίοι κυρίως χρησιμοποιούνται από εταιρείες ηλεκτρονικών, να ηγηθεί στην πιο διάσημη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη.

Η σημειολογία αυτής της πρόσληψης είναι ισχυρότατη και σίγουρα ενδεικτική των συνταρακτικών ανακατατάξεων που έρχονται. Και πάντως δίνει τον τόνο για το πού θα κινηθεί η πιο εμβληματική εταιρεία παραγωγής σπορ αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Η υβριδική SF90 ήταν τροχιοδεικτική. Η παρουσίαση της επίσης υβριδικής 296 GTB απλώς επιβεβαιώνει την πορεία.

Αλλά ο νέος επικεφαλής είναι ουσιαστικά η ενσάρκωση ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

Αντιστρόφως, είναι και η απάντηση για τη γέννηση μιας νέας εποχής. Διότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η Ferrari στην επόμενη δεκαετία είναι η προσαρμογή στο τοπίο των ραγδαίων αλλαγών. Δεδομένου ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προσθέτουν στο διοικητικό τους οργανόγραμμα μια νέα θέση, αυτή του επικεφαλής ψηφιοποίησης (Chief Digitalization Officer – CDO), ο Vigna είναι μάλλον ο πρώτος δύο σε ένα επικεφαλής, δηλαδή CEO και CDO, κάτι που ενδεχομένως να αποδειχτεί ιδιοφυής κίνηση.

Σε κάθε περίπτωση, όταν η ίδια η Ferrari στη σχετική ανακοίνωσή της για την τοποθέτηση του Vigna ως επικεφαλής αναφέρει ότι επιλέχθηκε για «τις μοναδικές γνώσεις του που αποκτήθηκαν ύστερα από 26 χρόνια εργασιακής εμπειρίας στην καρδιά της βιομηχανίας των ημιαγωγών, η οποία μεταμορφώνει ραγδαία και την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία» και όταν συνεχίζει σημειώνοντας ότι «θα επιταχύνει την ικανότητα της Ferrari να ενσωματώσει τις τεχνολογίες της επόμενης γενιάς», νομίζω ότι γίνεται σαφές και στον πιο δύσπιστο ότι ζούμε το λυκόφως- ή την αυγή, ανάλογα με την οπτική γωνία του καθενός- μιας εποχής.

Διαβάστε ακόμη

Τέλος από το 2023 τα τεκμήρια διαβίωσης – Τι σχεδιάζει η κυβέρνηση

ΥΠΟΙΚ: Πρόσκληση στις τράπεζες για τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης

Πάνω από 200 ΑΦΜ πήραν επιστρεπτέα με «μαϊμού» τζίρους