Η βασίλισσα Ελισάβετ Β’, η μακροβιότερη μονάρχης του Ηνωμένου Βασιλείου, πέθανε στο εξοχικό ανάκτορο Μπαλμόραλ σε ηλικία 96 ετών, μετά από 70 χρόνια βασιλείας.

Η βασίλισσα ανέβηκε στον θρόνο το 1952 και έγινε μάρτυρας τεράστιων κοινωνικών αλλαγών.

Με τον θάνατό της, ο μεγαλύτερος γιος της, Κάρολος, ο πρώην πρίγκιπας της Ουαλίας, είναι ο νέος βασιλιάς και αρχηγός κράτους για τα συνολικά 14 κράτη που απαρτίζουν την Κοινοπολιτεία.

Τα αυτοκίνητα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένα με τη ζωή της βασίλισσας Ελισάβετ.

Οι περισσότεροι έχουμε δει φωτογραφίες της με τα Land Rover Defender, τα Range Rover αλλά και τις Daimler DS420 ή την μοναδική Bentley των 11 εκατ. ευρώ.

Λένε πως ο Φίλιππος εμφύσησε το πάθος του για τα τετράτροχα και στη σύζυγό του, με το ζεύγος ν’ απαθανατίζεται συχνά πυκνά, κατά την παρουσία του σε παρελάσεις μέσα σε sedan της Bentley και SUV της Land Rover. Όμως, όπως έλεγε και η ίδια “τα αυτοκίνητα είναι μέσα διαφυγής”. Έτσι, πολύ συχνά την έβλεπαν να οδηγεί το Defender της συντροφιά με τα αγαπημένα Royal corgis σκυλιά της.

Από την άλλη πλευρά είδαμε την Ελισάβετ, πολλές φορές κατά την άσκηση των τελετουργικών της καθηκόντων από το 2015 και μετά μέσα ένα diesel υβριδικό Range Rover με τη φροντίδα της SVO (Special Vehicle Operations).

Η Bentley των 11 εκατ. ευρώ

Αντίστοιχα καθήκοντα με το Range Rover, έχει αναλάβει από πολύ νωρίτερα (2002) και η Bentley State Limousine, το όχημα που μετέφερε την Ελισάβετ, στην κηδεία του πρίγκιπα Φιλίππου, λίγες μέρες πριν.

Πρόκειται για ένα κρατικό αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από τη βρετανική εταιρεία αποκλειστικά για τη βασίλισσα. Ως βάση χρησιμοποιήθηκε ένα παλιό Arnage, το μεταξόνιο του οποίου επιμηκύνθηκε κατά 29 mm, ενώ αυξημένο είναι τόσο το ύψος όσο και το πλάτος του που πλέον φτάνει τα 2 μέτρα. Πέρα από τις διαστάσεις, την… ανιούσα πήρε και η τιμή του αυτοκινήτου, η οποία εκτιμάται στα 11 εκατ. ευρώ.

Η State Limousine, σύμφωνα με το newsauto, έχει έναν 8κύλινδρο twin-turbo βενζινοκινητήρας των 6.750 κ.εκ. που παράγει 406 ίππους και 835 Nm ροπής (3.250 rpm), πλαισιωμένος από αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η τελική αγγίζει τα 210 χλμ., αλλά αμφιβάλλουμε για το αν έχει αναπτυχθεί τέτοια ταχύτητα, ενόσω βρισκόταν στο σαλόνι της η μονάρχης. Διότι υπάρχει ειδικό πρόγραμμα οδήγησης (processional Speed) που διατηρεί σταθερή ταχύτητα 14 km/h.

Χαρακτηριστικό είναι πως τα καθίσματα είναι υφασμάτινα ενώ έχει αφαιρεθεί κάθε ξύλινο και αλουμινένιο στοιχείο, ώστε να αποτραπεί η παραγωγή έντονου θορύβου από ενδεχόμενη σύγκρουση των σπαθιών ή των μεταλλίων που κοσμούσαν τη στολή του πρίγκιπα Φιλίππου.

Ακόμη, η θέση της βασίλισσας ήταν τοποθετημένη ψηλότερα συγκριτικά με εκείνη του συζύγου της, ώστε να μην την επισκιάζει, ενώ δεν θα μπορούσαν ν’ απουσιάζουν τα αλεξίσφαιρα τζάμια, όπως και πολλά άλλα χαρακτηριστικά που μετατρέπουν τη λιμουζίνα σε… κινητό φρούριο. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πίσω σε 87 μοίρες και το συνολικό βάρος φτάνει τους 3,4 τόνους.

Η εμβληματική Mercedes 600 Landaulet και οι βόλτες πίσω από το τιμόνι

Ξεχωριστή θέση στην καρδιά της Ελισάβετ έχει και μια Mercedes 600 Landaulet, η οποία την είχε συνοδεύσει στην ιστορική επίσκεψη της στη Γερμανία στις 24 Μαΐου του 1965.

Βέβαια, η αγαπημένη θέση της βασίλισσας δεν ήταν τα πίσω καθίσματα, αλλά εκείνη πίσω από το τιμόνι. Σε μια τέτοια χαλαρή βόλτα με ένα Range Rover την είχαμε απολαύσει και τον Ιανουάριο του 2019, φορώντας μαντήλι στο κεφάλι και με το προσωπικό ασφαλείας της… στα πίσω καθίσματα.

Διαβάστε επίσης 

Οι Έλληνες που διεκδικούν τα Όσκαρ της θάλασσας στο ναυτικό σαλόνι του Μονακό   

Αμοιβές που ζαλίζουν: Αυτοί είναι οι 10 πιο πλούσιοι δικηγόροι στον κόσμο  

Οικογένεια Κουτρουλιά – Palmie bistro: Από τις χρυσές εποχές στην περιπέτεια των πλειστηριασμών