Ο εξηλεκτρισμός θα προκαλέσει τεκτονικές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία και πιθανότατα να εξαναγκάσει την ΕΕ να χρηματοδοτήσει αδρά προγράμματα επανεκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού ώστε να προσαρμοστεί στην εποχή των μηδενικών ρύπων που έρχεται.

Αυτά τουλάχιστον ισχυρίζεται μία λεπτομερής αναφορά της Boston Consulting Group και στην οποία αναφέρεται ότι η Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση, ένα think tank της αυτοκινητοβιομηχανίας προβλέπει ότι μέχρι το 2030 οι εργαζόμενοι στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από 5,7 εκατομμύρια που είναι σήμερα θα μειωθούν κατά τουλάχιστον 1%, με βασικότερη αιτία τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ωστόσο οι εργαζόμενοι στους κατασκευαστές και τους προμηθευτές που ασχολούνται κυρίως με την κατασκευή θερμικών κινητήρων και των εξαρτημάτων τους θα υποστούν απώλειες θέσεων που μπορεί να φτάσουν το 20% και 42% αντίστοιχα, που σημαίνει 500.000 θέσεις λιγότερες.

Ως αντιστάθμισμα βέβαια εκτιμάται ότι οι εταιρείες τεχνολογίας και οι προμηθευτές που εστιάζουν στην ηλεκτροκίνηση θα χρειαστούν 300.000 εργαζόμενους περισσότερους, μια αύξηση της τάξης του 10%.

Να θυμίσουμε εδώ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη προτείνει απαγόρευση της πώλησης των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035.

Οι Eυρωπαίοι κατασκευαστές έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται άμεσα με τα εργοστάσια κατασκευής θερμικών κινητήρων θα βρεθούν σε μεγάλο κίνδυνο και καλούν την Ευρωπαϊκή Ενωση να «βάλει πλάτη» ώστε να απορροφηθούν οι επιπτώσεις που θα έχει αυτή η μετάβαση στους εξειδικευμένους εργάτες.

Πώς θα γίνει αυτό;

Η μελέτη προβλέπει για παράδειγμα ότι θα υπάρξει τρομερή αύξηση της ζήτησης σε θέσεις που αφορούν την παραγωγή ενέργειας που θα τροφοδοτήσει την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς επίσης και στην κατασκευή υποδομών για την φόρτιση.

Η μελέτη λοιπόν καλεί την Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά και τις εθνικές κυβερνήσεις και τις εταιρείες να επικεντρωθούν και να επενδύσουν στην εκπαίδευση, την απόκτηση νέων δεξιοτήτων και την επιμόρφωση σε νέες εξειδικεύσεις του εργατικού δυναμικού, αν θέλουν να διασφαλίσουν ότι κανένας δεν θα μείνει πίσω, καθώς πραγματοποιείται αυτή η ιστορική μετάβαση προς την ηλεκτρική κινητικότητα.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ζωτικής σημασίας οικονομικός κλάδος για την Ευρώπη, ο κύκλος εργασίας της οποίας εκτείνεται σε εκατομμύρια ανθρώπους και επηρεάζει πάρα πολλούς επί μέρους κλάδους. Είναι λοιπόν ζωτικής σημασίας η συνεργασία της Ευρωπαϊκής Ενωσης με τα κράτη-μέλη προκειμένου να υπάρξει κοινή στρατηγική» δήλωσε στο Reuters ο πρόεδρος της Πλατφόρμας για την Ηλεκτροκίνηση, Arne Richters.

«Η επιμόρφωση και η διαμόρφωση μιας κοινής στρατηγικής είναι θέμα ύψιστης σημασίας».

Να σημειώσουμε εδώ ότι ο εν λόγω οργανισμός εκπροσωπεί έναν μεγάλο αριθμό από εταιρείες όπως η Tesla, η Renault, η Nissan, η ChargePoint και η 3M.

Διαβάστε ακόμη:

Γεράσιμος Καλογηράτος: 1,2 δισ. για την «πράσινη» ανανέωση του στόλου του ομίλου Μαρινάκη

Προβλέψεις επισφαλών απαιτήσεων: Οριστική διαγραφή απαιτήσεων μικρής αξίας – Τι ισχύει από 1/1/2020

Αγης Καραγεωργίου: Γιατί το έτος της πανδημίας ήταν εμβληματικό στην ιστορία της 3άλφα