Κάθε άλλο παρά ρόδινες είναι οι προοπτικές για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τη χρονιά που έρχεται. Για «απογοητευτική εικόνα» στην αγορά αυτοκινήτου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κάνει λόγο ο Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ, επικεφαλής του Center Automotive Research CAR στη πόλη Ντούισμπουργκ. Ο γερμανός ειδικός αποδίδει τον μεγάλο αριθμό των υφιστάμενων παραγγελιών νέων οχημάτων στα συσσωρευμένα προβλήματα των εφοδιαστικών αλυσίδων και τις ελλείψεις ημιαγωγών ή άλλων εξαρτημάτων.

Ο επικεφαλής του ερευνητικού κέντρου βλέπει να υποχωρούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Με εξαίρεση τη Γερμανία, όπου αναμένει μικρή αύξηση των πωλήσεων το 2023, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Αγγλία, η Ιταλία και η Ισπανία οι πωλήσεις θα πάρουν την κατιούσα. Σε αντίθεση, ο Γερμανός ειδικός εκτιμά ότι σε Ασία και Βόρεια Αμερική οι πωλήσεις θα ενισχυθούν, μιας και τόσο η Κίνα, όσο και οι ΗΠΑ ποντάρουν σε επιδοτήσεις για να τονώσουν την αγορά.

Με τον νόμο Inflation Reduction Act, ο οποίος επικεντρώνεται στις επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δρομολογεί για την επόμενη δεκαετία επενδύσεις περίπου 430 δισεκατομμυρίων ευρώ στην πράσινη ενέργεια. Μεταξύ άλλων η αμερικανική κυβέρνηση υπόσχεται στους αγοραστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων φοροαπαλλαγές ύψους 7.500 δολαρίων υπό την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν στις ΗΠΑ.

Αμερικανικές επιδοτήσεις για την τόνωση της αγοράς

Όλα δείχνουν ότι με τον νόμο αυτό η Ουάσιγκτον θέλει να προστατέψει την εγχώρια αγορά από κινεζικές εισαγωγές. Η Γερμανική Τραπεζική Ομοσπονδία ωστόσο εκτιμά ότι ο εν λόγω νόμος είναι αρκετά «ασαφής» έτσι ώστε να μην αποκλείονται άλλες κατασκευάστριες χώρες, όπως η Γερμανία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της οποίας θα αναγκάζονταν να δημιουργήσουν επιπλέον μονάδες παραγωγής σε αμερικανικό έδαφος για να ωφεληθούν και εκείνες από το πρόγραμμα επιδοτήσεων.

Τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Γερμανία γνώρισαν πρωτοφανή άνθηση, μιας και από τον Ιούνιο του 2000 τα ηλεκτροκίνητα επιδοτούνται με συνολικά 9.000 ευρώ, ενώ τα υβριδικά plug-in με 6.750. Σύμφωνα με στοιχεία του CAR στην εκπνοή του 2022 περίπου το 28% των οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους θα είναι ηλεκτρικά.

Διαβάστε περισσότερα στην DW