Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery θα λανσάρει μοντέλα SUV από τρεις μάρκες αυτοκινήτων στην Ευρώπη τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ σχεδιάζει και ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ευρώπη μέσα στο 2024.

Η Chery είναι η όγδοη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας με βάση τον όγκο πωλήσεων το 2022 και εντάσσεται σε έναν αυξανόμενο αριθμό κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών -από τον ηγέτη της κινεζικής αγοράς BYD έως τους μικρότερους ανταγωνιστές Xpeng και Nio– με ευρωπαϊκά σχέδια επέκτασης, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη γίνεται πιο υποτονική.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Chery Europe, Jochen Tueting, δήλωσε στο Reuters ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να λανσάρει τις μάρκες Omoda και Jaecoo σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Γαλλίας.

Μέχρι το τέλος του 2025 η εταιρεία θα λανσάρει τρία μοντέλα SUV για κάθε μάρκα, με ένα μείγμα πλήρως ηλεκτρικών, θερμικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για να εξυπηρετήσει διαφορετικά μέρη της Ευρώπης.

«Εστιάζουμε σε μεγάλο βαθμό με αυτές τις δύο μάρκες στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να αναπτύξουμε σημαντικές πωλήσεις σχετικά γρήγορα», δήλωσε ο Tueting. H αμιγώς ηλεκτρική Exlantix -η τρίτη μάρκα στη λίστα λανσαρίσματός της- θα κάνει το ντεμπούτο της μέχρι τις αρχές του 2025.

Μέχρι το τέλος του έτους η Chery θα ξεκινήσει στην Ισπανία τις πωλήσεις της έκδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης του συμπαγούς crossover Omoda 5 -με βαθμολογία ασφαλείας πέντε αστέρων Euro NCAP- και θα διαθέσει τόσο μια θερμική έκδοση όσο και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση στη Γερμανία από τον Απρίλιο. Το Omoda 5 θα πωλείται για περίπου 30.000 ευρώ, τιμή  «που πιστεύουμε ότι θα είναι πολύ ανταγωνιστική», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Tueting.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα σχετικά με το αν θα επιβάλει τιμωρητικούς δασμούς για να προστατεύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ από φθηνότερες κινεζικές εισαγωγές EV εφόσον αποδειχτεί ότι επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.

Ωστόσο, ο Tueting δήλωσε ότι η Chery δεν ανησυχεί για την έρευνα, διότι εάν οι μάρκες της αποδώσουν όπως αναμένεται, θα μπορούσε να αποφασίσει για ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ευρώπη ακόμα και μέσα στο 2024.

«Εάν πάρουμε το μήνυμα από την αγορά ότι μπορούμε να πουλήσουμε τους κατάλληλους όγκους, θα πρέπει να έχουμε και τοπική παραγωγή», είπε. Ωστόσο, οι κινεζικές μάρκες EV αντιμετωπίζουν επίσης προκλήσεις στην Ευρώπη όσον αφορά τη χαμηλή αναγνώριση της μάρκας και το υψηλό κόστος εισαγωγής.

Η Chery εξετάζει αν θα αγοράσει ένα υπάρχον εργοστάσιο συναρμολόγησης από έναν παραδοσιακό κατασκευαστή ή θα χτίσει το δικό της. Η εταιρεία διαθέτει 10 εργοστάσια συναρμολόγησης εκτός Κίνας. Φέτος η Chery αναμένει να διπλασιάσει τα 450.000 αυτοκίνητα που εξήγαγε το 2022, φέρνοντας τις συνολικές πωλήσεις μονάδων για το 2023 κοντά στα δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα συνολικά.

Διαβάστε ακόμα

Société Générale: Οι συνθήκες στις αγορές μετοχών και ομολόγων ξυπνούν μνήμες από το κραχ του 1987  

Σήμα Λαγκάρντ για τα επιτόκια: «Θα παραμείνουν αυξημένα για όσο χρειαστεί» (γραφήματα)

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Τέλος στις χρεώσεις για χειραποσκευές στο αεροπλάνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ