Ξεκινώντας από το 2025, η παραγωγή σε όλα τα εργοστάσια της Audi παγκοσμίως θα είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα στο πλαίσιο μιας περιβαλλοντικής πρωτοβουλίας που ξεκίνησε το 2020 με τίτλο Mission: Zero. Η φιλοδοξία για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα συμβαδίζει με τη δέσμευση της μάρκας να λανσάρει ηλεκτρικά οχήματα αποκλειστικά από το 2026 και να καταργήσει σταδιακά τις πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης έως το 2033.

Το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες – το οποίο κατασκευάζει το Q8 e-tron και αργότερα φέτος θα αρχίσει επίσης να παράγει το μικρότερο Q4 e-tron, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που πωλούνται στις ΗΠΑ- έχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα από το 2018. Αυτό σημαίνει ότι το εργοστάσιο έχει λάβει μέτρα για την εξάλειψη του άνθρακα από τις διαδικασίες παραγωγής του και έχει αντισταθμίσει τον άνθρακα που δεν έχει ακόμη εξαλείψει με άλλα μέσα, συμπεριλαμβανομένης της φύτευσης δέντρων.

Αλλά οι αντισταθμίσεις δεν είναι πλέον αρκετές από μόνες τους, οπότε η γερμανική εταιρεία επενδύει σε μέτρα για την περαιτέρω μείωση του άνθρακα από το εργοστάσιό της. Αυτό το καλοκαίρι η Audi Brussels θα φέρει εγκαινιάσει ένα νέο σύστημα ανακύκλωσης νερού που υπόσχεται να εξοικονομήσει τα 100.000 κυβικά μέτρα γλυκού νερού που απαιτούνται από το εργοστάσιο ετησίως.

Το εργοστάσιο δεσμεύεται να χρησιμοποιεί το ίδιο νερό ξανά και ξανά με τον κατάλληλο καθαρισμό, γεγονός που θα σηματοδοτήσει την τελευταία από μια σειρά αλλαγών για την απανθρακοποίηση από τις διαδικασίες παραγωγής της Audi σε όλο τον κόσμο.

Η τελευταία αυτή βελτίωση στο εργοστάσιο του Βελγίου προστίθεται σε μια τεράστια ηλιακή εγκατάσταση στην οροφή του εργοστασίου, στη μετάβαση από φορτηγά σε τρένα για να φέρει εξαρτήματα μπαταριών από την Ουγγαρία και σε άλλα μέτρα, μεγάλα και μικρά, με στόχο να δώσει στο μικρότερο εργοστάσιο συναρμολόγησης της μάρκας το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα ρύπανσης.

Το έργο νερού κλειστού βρόχου του εργοστασίου των Βρυξελλών είναι παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί η Audi στο μοναδικό εργοστάσιο συναρμολόγησης της Βόρειας Αμερικής, στο San Jose Chiapa του Μεξικού, το οποίο παράγει το Audi Q5 και το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει εξοικονομήσει περίπου 150.000 κυβικά μέτρα νερού ετησίως από το 2018.

«Ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως το Μεξικό, όπου υπάρχει κίνδυνος ξηρασίας, η χρήση του νερού με τρόπο που το διατηρεί ως πόρο είναι πολύ σημαντική», δήλωσε ο Tarek Mashhour, εκτελεστικός πρόεδρος της Audi Mexico.

Στην οροφή του εργοστασίου των Βρυξελλών υπάρχει μια συστοιχία ηλιακής ενέργειας που μπορεί να παράγει έως και 9,7 MW ηλεκτρικής ενέργειας, ανάλογα με την ποσότητα της ηλιοφάνειας. Εγκατεστημένη από το 2012, η συστοιχία κατά μέσο όρο, παράγει περίπου το 13% της ενέργειας που χρησιμοποιείται στη διαδικασία παραγωγής, «αλλά σε μια ηλιόλουστη καλοκαιρινή μέρα, μπορούμε να φτάσουμε έως και το 50%», δήλωσε ο Peter D’hoore, επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Audi Brussels, στο Automotive News.

Η εν λόγω συστοιχία μάλιστα σύντομα θα αναβαθμιστεί προκειμένου να αυξήσει την αποδοτικότητά της και να παρέχει στο εργοστάσιο ακόμη περισσότερη ενέργεια, δήλωσε ο D’hoore. Το εργοστάσιο παραλαμβάνει τις μπαταρίες του Q8 e-tron από το εργοστάσιο στο Göd της Ουγγαρίας, κοντά στη Βουδαπέστη σχεδόν 1.500 km, με τρένο που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια

«Συνηθίζαμε να μεταφέρουμε τις μπαταρίες με φορτηγά, αλλά η μετάβαση στο τρένο μας εξοικονομεί περίπου 2.600 τόνους CO2 ετησίως», δήλωσε ο Jan Marls, επικεφαλής παραγωγής του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες.

Διαβάστε ακόμη 

Μπάιντεν: Η προεκλογική μάχη ξεκίνησε με τη συγκέντρωση πόρων για την εκστρατεία του 

Αριθμός – ρεκόρ 71,1 εκατ. εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων το 2022 

SoftBank: Ζημιές ρεκόρ 32 δισ. δολαρίων στο Vision Fund 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ