Η BYD, η οποία επενδύει συνολικά 5 δισ. ευρώ για την κατασκευή εργοστασίων στο Σέγκεντ της Ουγγαρίας και κοντά στη Σμύρνη της Τουρκίας, είχε δήλωσε στο Automotive News Europe τον Μάρτιο του 2024 ότι εκεί θα κατασκευάζει μόνο EV.

Εκείνη την εποχή η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξανόταν ραγδαία στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν σχεδόν 20% για το 2024 μετά από αύξηση 28% το 2023.

Τον περασμένο Οκτώβριο η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Στέλα Λι, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα παράγει επίσης PHEV στην Ευρώπη, δίνοντας μεγαλύτερο βάθος στη σειρά των συστημάτων κίνησης. Εκείνη την εποχή οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2,5% μέσα σε εννέα μήνες.

Επιπλέον η BYD είδε ότι κέρδισε έδαφος με το νέο της Seal U PHEV, το οποίο έχει γίνει το τέταρτο πιο ευπώλητο στην κατηγορία του στην Ευρώπης. Το Seal U ήταν μάλιστα το best seller PHEV της Ευρώπης για τον Μάρτιο.

Τον Φεβρουάριο, η BYD είπε σε σχεδόν 400 προμηθευτές εξαρτημάτων σε συνάντηση στο Τορίνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει εάν θα κάνει την Ουγγαρία εργοστάσιο μόνο για EV και θα χρησιμοποιήσει την Τουρκία για τα PHEV.

Η κινεζική εταιρεία πάντως σχολίασε στο Automotive News ότι το τρέχον σχέδιό της είναι να κατασκευάσει EV και PHEV και στα δύο εργοστάσια. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 οι ευρωπαϊκές πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 28% και οι πωλήσεις PHEV κατά 5,3%, σύμφωνα με την Dataforce.

Το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία, με αρχική ετήσια δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων και δυνατότητα διπλασιασμού εάν χρειαστεί, αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον προσεχή Οκτώβριο.

Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η BYD θα επενδύσει συνολικά 4 δισ. ευρώ στο εργοστάσιο. Η BYD κατασκευάζει ήδη ηλεκτρικά λεωφορεία στο Komarom της Ουγγαρίας. Το εργοστάσιο της Τουρκίας, το οποίο θα έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα για 150.000 οχήματα και θα κοστίσει περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή τον Μάρτιο του 2026. Η BYD σχεδιάζει επίσης να ανοίξει ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης κοντά στο εργοστάσιο.

Σε συνέντευξή της τον Δεκέμβριο στο γερμανικό περιοδικό Capital, η Στέλα Λι δήλωσε ότι τα δύο πρώτα μοντέλα που θα κατασκευαστούν στην Ουγγαρία θα είναι το μικρομεσαίο χάτσμπακ Dolphin και το crossover Atto 3. Αυτά θα μπορούσαν να ακολουθηθούν από το B-SUV Atto 2 και το supermini Seagull, το οποίο θα ονομάζεται Dolphin Surf για την Ευρώπη.

Η αναθεωρημένη ευρωπαϊκή στρατηγική αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου της εταιρείας να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο PHEV στην περιοχή, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD, η μάρκα Volkswagen και η Toyota έχουν επωφεληθεί από την αύξηση της ζήτησης για το plug-in σύστημα κίνησης. Οι πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν στην Ευρώπη κατά 46% το πρώτο τρίμηνο.

Στο ευρωπαϊκό λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού Atto 2 τον Φεβρουάριο, η BYD δήλωσε ότι μέσα σε έξι μήνες από το λανσάρισμα ενός EV, θα προσθέτει μια έκδοση PHEV στην οικογένεια μοντέλων. Μέχρι τα μέσα Απριλίου, το χρονοδιάγραμμα αυτό μειώθηκε σε τρεις έως τέσσερις μήνες – και θα μπορούσε να μειωθεί σε περίπου δύο μήνες, σύμφωνα με πηγές εξοικειωμένες με τα σχέδια της BYD.

Η Λι δήλωσε σε μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης τον Μάρτιο με τα μέσα ενημέρωσης της Ανατολικής Ευρώπης που δημοσιεύτηκε στο YouTube ότι κάθε μοντέλο της BYD που προσφέρεται στην Ευρώπη θα έχει μια παραλλαγή PHEV μέχρι τα μέσα του 2026.

Η BYD τετραπλασίασε τις ευρωπαϊκές πωλήσεις της σε 28.842 οχήματα από 7.701 το πρώτο τρίμηνο. Το Seal U αντιπροσώπευε 10.962 πωλήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι το 38% του συνολικού όγκου της BYD προήλθε από PHEV την περίοδο, από 0% το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Παρά την ανάπτυξή της στο εξωτερικό, η BYD εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Ενώ οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 41% στα 4,27 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι, καθιστώντας την BYD την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο μετά την Toyota Motor Corp. και τον όμιλο Volkswagen, μόλις 417.000 από αυτόν τον όγκο πωλήθηκαν εκτός Κίνας.

Το 2025, η BYD στοχεύει να πουλήσει 5,5 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, σύμφωνα με αναφορές κινεζικών μέσων ενημέρωσης. Αυτό περιλαμβάνει τον διπλασιασμό των πωλήσεων στο εξωτερικό σε 800.000. Ο στόχος της BYD για το 2026 είναι 6,5 εκατομμύρια παγκόσμιες πωλήσεις, σύμφωνα με τις εκθέσεις.

Διαβάστε ακόμη 

Πιερρακάκης στο Bloomberg: Η Ελλάδα σχεδιάζει να αποπληρώσει τα δάνεια διάσωσης 10 χρόνια νωρίτερα

ΗΠΑ-Κίνα: Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της Γενεύης που αλλάζει τα δεδομένα στο παγκόσμιο εμπόριο

Πρίγκιπας Αλουαλίντ: Το comeback του δισεκατομμυριούχου από τη Σαουδική Αραβία και η συμμαχία με τον Έλον Μασκ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα