Η Ford Motor εργάζεται σε φθηνά, μικρά ηλεκτρικά οχήματα για να περιορίσει τις απώλειες  από τα υπάρχοντα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα και να αντιμετωπίσει την Tesla και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Jim Farley, η Ford πρέπει να απομακρυνθεί από τα μεγάλα, ακριβά EV, επειδή οι υψηλές τιμές είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για να πείσει τους αγοραστές mainstream αυτοκινήτων να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

«Προσαρμόζουμε επίσης τις ροές των επενδύσεών μας, εστιάζοντας περισσότερο σε μικρότερα προϊόντα EV», δήλωσε ο Farley την περασμένη Τρίτη, όταν η Ford ανακοίνωσε τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου. Είπε επίσης ότι η Ford «έβαλε ένα στοίχημα σιωπηλά πριν από δύο χρόνια» για να αναπτύξει μια ομάδα για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας EV χαμηλού κόστους.

Επικεφαλής της μικρής αυτής ομάδας είναι ο Alan Clarke, εκτελεστικός διευθυντής προηγμένης ανάπτυξης EV, ο οποίος ήρθε στη Ford πριν από δύο χρόνια μετά από περισσότερα από 12 χρόνια στο τμήμα ανάπτυξης μοντέλων της Tesla.

Η νέα πλατφόρμα EV της Ford θα αποτελέσει τη βάση για «διάφορους τύπους οχημάτων», όπως ανέφερε ο Farley, τα οποία θα πρέπει να αποφέρουν κέρδος. Τα τρέχοντα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Ford στοίχησαν στην εταιρεία 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι και προβλέπεται ότι οι απώλειες θα αυξηθούν έως και 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος.

«Δεν είμαστε πουθενά κοντά στις δυνατότητες κερδών μας», δήλωσε ο Farley. «Όλες μας οι ομάδες εξέλιξης EV επικεντρώνονται στο κόστος και την αποδοτικότητα των προϊόντων μας, επειδή ο τελικός ανταγωνισμός θα είναι τα προσιτά EV της Tesla και τα κινεζικά μοντέλα».

Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνονται, ο Farley προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάγκη μείωσης των δαπανών για τα EV της εταιρείας κατά 12 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγή παραδοσιακών μοντέλων κινητήρων εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγουν κέρδη που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση της μελλοντικής ηλεκτρικής ανάπτυξης.

Τον Δεκέμβριο, η Ford μείωσε στο μισό την παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών F-150 Lightning, ενισχύοντας παράλληλα την παραγωγή των εξαιρετικά κερδοφόρων SUV Bronco και pick-up Ranger. Ο οικονομικός διευθυντής, John Lawler, δήλωσε στους αναλυτές ότι η εταιρεία δεν αναμένει πλέον να επιτύχει τον στόχο περιθωρίου κέρδους 8% στα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2026.

Το έλλειμμα EV της Ford για το 2023 μεταφράστηκε σε απώλεια περίπου 28.000 δολαρίων για κάθε μοντέλο με μπαταρία που πούλησε, σύμφωνα με ανάλυση της Bloomberg Intelligence, η οποία χαρακτήρισε αυτές τις απώλειες ως «μη βιώσιμες».

Μια ακτίδα αισιοδοξίας είναι τα βενζινοκίνητα υβριδικά οχήματα, στα οποία έχει στραφεί η Ford ανταποκρινόμενη στην ισχυρή ζήτηση των καταναλωτών. Ο Farley δήλωσε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων θα αυξηθούν κατά 40% φέτος, από το περσινό άλμα κατά 25% στις πωλήσεις αυτών των κινητήρων.

Στην παραδοσιακή επιχείρηση κινητήρων εσωτερικής καύσης, γνωστή ως Ford Blue, η εταιρεία παρουσίασε κέρδη 813 εκατομμύρια δολάρια προ τόκων και φόρων το τέταρτο τρίμηνο, λιγότερα από τα 866,5 εκατομμύρια δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές.

Στην εμπορική της δραστηριότητα, γνωστή ως Ford Pro, η αυτοκινητοβιομηχανία κέρδισε 1,81 δισεκατομμύρια δολάρια προ τόκων και φόρων, περισσότερα από τα 1,43 δισεκατομμύρια δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές.

Το Bloomberg Intelligence προβλέπει ότι η Ford Pro θα δει τα περιθώρια κέρδους να αυξάνονται φέτος, ενώ η μονάδα Ford Blue θα αντιμετωπίσει πίεση στο περιθώριο κέρδους καθώς οι τιμές μειώνονται, επειδή οι αντιπρόσωποι έχουν καλύψει τις αναμονές που προκλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και τα βιβλία παραγγελιών δεν γεμίζουν πλέον με τους ίδιους ρυθμούς.

«Τα κέρδη της Ford βρίσκονται σε τεντωμένο σχοινί, καθώς η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο, απαιτώντας τη σωστή συνταγή που θα μειώσει και τελικά θα αντιστρέψει την οικονομική αιμορραγία από τα EV απώλειες των EV, ενώ παράλληλα θα αντιμετωπίζει τον αυξημένο ανταγωνισμό τιμών για τη Ford Blue», έγραψαν οι αναλυτές της BI, Steve Man και Peter Lau σε σημείωμα της 2ας Φεβρουαρίου, προσθέτοντας: «Το σενάριό μας βλέπει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ να αυξάνονται μόλις κατά 9% φέτος, αφού αυξήθηκαν με ετήσιο ρυθμό 65% τα τελευταία τρία χρόνια».

Διαβάστε ακόμη

Ο χάρτης της παγκόσμιας οικονομίας: Πού μειώνει τις προβλέψεις για πληθωρισμό ο ΟΟΣΑ (γραφήματα)

Γιώργος Οικονόμου – «M/V Milos»: Η TMS παρέλαβε το 4ο από τα συνολικά 8 νεότευκτα φορτηγά – Ultramax (pics)

Έτσι ήταν τα δέντρα πριν 350 εκατομμύρια χρόνια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ