Η BMW είναι αισιόδοξη για τις δυνατότητες του δικού της σχεδιασμού μπαταριών. Μάλιστα είναι πεπεισμένη ότι η Neue Klasse θα ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της σε αυτό τον τομέα, συμπεριλαμβανομένης και της κορυφαίας ηλεκτρικής εταιρείας Tesla.

Η εμπιστοσύνη της BMW εδράζεται στις μετρήσεις των πρώτων δειγμάτων κυψελών μπαταριών που έχουν σχεδιαστεί για να τροφοδοτούν τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της από το 2025.

Όταν ρωτήθηκε από το Automotive News Europe πώς η BMW σκοπεύει να κλείσει το χάσμα με τους αντιπάλους της, πρωτίστως από την Tesla, ο επικεφαλής παραγωγής του BMW Group, Milan Nedeljkovic, δήλωσε: «Η Tesla είναι αυτή που πρέπει να κλείσει το χάσμα μαζί μας». Η σιγουριά του Nedeljkovic πηγάζει από τη συνολική αισιοδοξία της BMW ότι θα μειώσει στο μισό το κόστος της μπαταρίας με τις νέες κυψέλες, με τον κωδικό Gen 6.

Οι στρογγυλές κυψέλες υπόσχονται 20% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα, έως και 30% μεγαλύτερη εμβέλεια, με αποτέλεσμα 800 km ταξιδιού με μία μόνο φόρτιση και 60% χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα σε σχέση με την παραγωγή της τρέχουσας γενιάς πρισματικών κυψελών.

«Ο νέος σχεδιασμός της μπαταρίας ταιριάζει στα προϊόντα μας και στη φιλοσοφία μας για το πώς πρέπει να εκπληρώνονται οι οδηγικές επιδόσεις στα αυτοκίνητά μας», δήλωσε ο Nedeljkovic την περασμένη εβδομάδα σε εκδήλωση μέσων ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε στο συγκρότημα παραγωγής κυψελών μπαταρίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, που βρίσκεται περίπου 20 km ανατολικά του Μονάχου.

Σύμφωνα με τον  Nedeljkovic για να επιτύχει μια αυτοκινητοβιομηχανία τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, είναι ζωτικής σημασίας να έχει βαθιά κατανόηση όλων των πτυχών του συστήματος μετάδοσης κίνησης με μπαταρία.

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε και τον δικό μας σχεδιασμό ηλεκτρικών κινητήρων. Και είναι εντελώς διαφορετικός από άλλους στην αγορά», συμπλήρωσε ο Νεντέλικοβιτς. Η BMW, η οποία παρουσίασε ένα πρώτο πρωτότυπο των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων της στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο τον περασμένο μήνα, βρίσκεται σε έναν αγώνα δρόμου με τη Mercedes-Benz, την Tesla και κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς της, ειδικά στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο, όπου η ζήτηση εξασθενεί και ο ανταγωνισμός από τους τοπικούς παραγωγούς είναι έντονος.

Την περασμένη εβδομάδα, ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes-Benz, Harald Wilhelm,  δήλωσε ότι η εταιρεία προβλέπει χαμηλότερα από τα αναμενόμενα ποσοστά υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές, περιγράφοντας την αγορά EV ως «αρκετά βάναυσο χώρο».

Επίσης, νωρίτερα αυτό το μήνα η Tesla ανακοίνωσε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη τρίτου τριμήνου, υποχρεώνοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο Elon Musk να αναθεωρήσει τις προσδοκίες για την εταιρεία, καθώς τα χρόνια ταχείας επέκτασης φαίνεται ότι αποτελούν παρελθόν εξαιτίας του πληθωρισμού, της αύξησης των επιτοκίων αλλά και της διαφαινόμενης επιβράδυνσης της καταναλωτικής ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Την περασμένη εβδομάδα, τα πρώτα δείγματα κυψελών μπαταριών βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στο BMW Group Cell Manufacturing Competence Centre (CMCC), όπου η βαυαρική εταιρεία θα παράγει και θα βελτιστοποιεί τα δείγματα μπαταριών για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα με βάση τη Neue Klasse. «Αυτή είναι η βάση για τη Neue Klasse, η οποίο θα αποτελεί ένα τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός», δήλωσε ο Nedeljkovic.

Ωστόσο, η BMW απέκλεισε το ενδεχόμενο να αναλάβει την «υψηλή μεταβλητότητα» που προκύπτει από μία μεγάλης κλίμακας παραγωγή κυψελών μπαταριών. Η μαζική παραγωγή των κυψελών μπαταριών θα πραγματοποιηθεί από προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένης της Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) και της Eve Energy, οι οποίες θα τις παράγουν σε έξι εργοστάσια, δύο στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική.

Η BMW προτιμά να πραγματοποιήσει μια «βαθιά βουτιά» στην τεχνολογία μπαταριών εσωτερικά. Το κέντρο των 15.000 τετραγωνικών μέτρων, όπου μπορούν να παραχθούν ένα εκατομμύριο κυψέλες ετησίως, έχει επωφεληθεί από επενδύσεις ύψους 170 εκατομμυρίων ευρώ και απασχολεί 80 άτομα.

Ο Nedeljkovic εξηγεί τη διαδικασία: «Αν θέλεις να μαγειρέψεις κάτι πολύ ωραίο, χρειάζεσαι μια καλή συνταγή που να καθορίζει τη γεύση. Αναπτύσσουμε τη συνταγή, δηλαδή τη χημεία και τη φυσική ενός κυττάρου. Αλλάζουμε το περιεχόμενο και δοκιμάζουμε πώς κάθε συστατικό ενός κυττάρου θα επηρεάσει την απόδοση. Το επόμενο βήμα είναι να βρούμε μια διαδικασία παρασκευής που ταιριάζει με τη συνταγή μας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε αυτή τη μονάδα παραγωγής εδώ στο Parsdorf για να βεβαιωθούμε ότι το πιάτο έχει την καλύτερη γεύση που θα έπρεπε».

Η εγκατάσταση επιτρέπει επίσης στα διάφορα τμήματα, συμπεριλαμβανομένης της Ε&Α, των εμπειρογνωμόνων διαδικασιών και των προμηθευτών να συνεργάζονται. «Έχουμε δημιουργήσει αυτές τις εγκαταστάσεις για να φέρουμε όλους τους συμμετέχοντες μαζί σε ένα δωμάτιο και να ερευνήσουμε πραγματικά μαζί, καθώς η ταχύτητα της αλλαγής και η πολυπλοκότητα του προϊόντος είναι πολύ υψηλή».

Οι νέες κυλινδρικές κυψέλες έχουν διάμετρο 46 mm (1,8 ίντσες) με δύο διαφορετικά ύψη, 95 και 120 mm. Περιλαμβάνουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε νικέλιο και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε κοβάλτιο στην πλευρά της καθόδου, καθώς και αυξημένη περιεκτικότητα σε πυρίτιο στην πλευρά της ανόδου.

Η BMW επέλεξε ένα κυλινδρικό σχήμα αντί για τη συνηθισμένη πρισματική μορφή, κυρίως λόγω ενεργειακής απόδοσης. «Εξετάσαμε την υψηλή ενέργεια σε σύγκριση με το κόστος παραγωγής. Η υψηλή ενέργεια δεν είναι δυνατή σε ένα μεγάλο κελί. Η κυλινδρική κυψέλη προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία».

Η BMW στοχεύει να προσφέρει στους πελάτες διαφορετικές παραλλαγές της μπαταρίας Gen 6, συμπεριλαμβανομένης και διαφορετικής χημικής σύστασης. Αυτά βρίσκονται επί του παρόντος στο αναπτυξιακό στάδιο.

Η BMW διερευνά επίσης τρόπους ανακύκλωσης των μπαταριών της. Στόχος της είναι να επαναχρησιμοποιήσει το 95% του υλικού σε νέες μπαταρίες. Η BMW δεσμεύεται επίσης να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα από την παραγωγή κυψελών μπαταριών έως και 60% σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά κυψελών μπαταριών.

Διαβάστε ακόμη

Τα νέα επιχειρηματικά ονόματα που επενδύουν στον ελληνικό τουρισμό

Αυτές είναι οι καλύτερες χώρες του κόσμου για τις fintech – Η θέση της Ελλάδας (πίνακες)

Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη: Μια γλυκιά ιστορία που κρατάει πάνω από 70 χρόνια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ