Από τη συνολική αξία περίπου 386 εκατομμυρίων ευρώ των εμπορευμάτων στο Felicity Ace, το οποίο τυλίχτηκε στις φλόγες στα ανοικτά των ακτών των Νήσων Αζόρες της Πορτογαλίας, ο όμιλος Russell δήλωσε τη Δευτέρα ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, τα αυτοκίνητα που μετέφερε το πλοίο υπερέβαιναν σε αξία τα 353 εκατομμύρια ευρώ. Στο πλοίο επέβαιναν μοντέλα των VW, Porsche, Audi, Bentley και Lamborghini.

Η Mitsui OSK Lines, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Felicity Ace, ανέφερε στον ιστότοπό της ότι δύο μεγάλα ρυμουλκά με πυροσβεστικό εξοπλισμό αναμένονταν να φτάσουν τη Δευτέρα το πρωί τοπική ώρα για να αρχίσουν να ψεκάζουν νερό μαζί με μια αρχική ομάδα διάσωσης που βρισκόταν ήδη στο πλοίο και καταβάλλει προσπάθειες για την κατάσβεση της πυργκαγιάς.

Δεν έχει επιβεβαιωθεί διαρροή πετρελαίου και το πλοίο παραμένει σταθερό, χωρίς να έχει αναφερθεί κάποια σημαντική κλίση, ανέφερε η εταιρεία μεταφορών. Ολες οι προβλέψεις των απωλειών έχουν λάβει ως το πιο πιθανό σενάριο το γεγονός ότι όλα τα αυτοκίνητα μέσα στο πλοίο έχουν καταστραφεί ολοσχερώς.

Επίσης εκτιμάται ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων, εκτός της VW, που επίσης μετέφεραν αυτοκίνητα στο συγκεκριμένο πλοίο, έχουν χάσει οχήματα αξίας περίπου 217 εκατομμυρίων ευρώ.

Συνολικά η πυρκαγιά μπορεί να φτάσει σε συνολικές απώλειες της τάξης των 295 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με μια αναθεωρημένη εκτίμηση από το Anderson Economic Group, το οποίο μάλιστα αναθεώρησε την εκτίμησή του προς τα πάνω μόλις προχθές από τα 248 εκατομμύρια ευρώ που εκτιμούσε την προηγούμενη Παρασκευή.

«Μόνο τα χαμένα οχήματα της Porsche, τα οποία υποθέτουμε ότι είναι 1.100, και ανάμεσα στα οποίε συμπεριλαμβάνονται πολλές κορυφαίες εκδόσεις, θα ξεπεράσουν τα 123 εκατομμύρια ευρώ. Αναμένουμε επιπλέον κόστος διάσωσης που θα ξεπεράσει τα 132 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε η έκθεση του Anderson Group.

«Παρόμοιες καταστροφές στο πρόσφατο παρελθόν μας διδάσκουν ότι οι συνολικές απώλειες από αυτό το περιστατικό ενδέχεται να μην μπορούν να υπολογιστούν επακριβώς για περισσότερο από έναν χρόνο αργότερα και συνολικά να αποδειχτούν πολύ μεγαλύτερες από την αξία του χαμένου φορτίου».

«Δεδομένου ότι το πλοίο συνεχίζει να καίγεται, δεν υπάρχει πλήρωμα και έχουν επιβεβαιωθεί πυρκαγιές λιθίου [από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών εκδόσεων], υπολογίζουμε τώρα ότι σχεδόν όλα τα οχήματα έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά και δεν θα είναι διαθέσιμα στην αγορά των ΗΠΑ».

«Σημειώνουμε ότι αυτά τα οχήματα έχουν υποστεί ζημιές από φωτιά, καπνό και νερό, ενώ κινδυνεύουν να βυθιστούν σε αλμυρό νερό. Οι αναφορές ότι οι πυρκαγιές υποχωρούν μπορεί να έχει ως πιο πιθανή εξήγηση ότι πιθανότατα έχει απομείνει λίγο εύφλεκτο υλικό για να καεί».

Η έκθεση του Anderson Group αναδεικνύει επίσης κάποια πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα σε σχέση με τους δυνητικούς μελλοντικούς κινδύνους των ναυτιλιακών μεταφορών ηλεκτρικών οχημάτων.

«Αυτό το περιστατικό υπογραμμίζει ένα κενό ασφαλείας για τα ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερε η έκθεση. «Τα EV εξ ορισμού διαθέτουν πολύ μεγάλες μπαταρίες με ασυνήθιστους κινδύνους πυρκαγιάς. Το Felicity Ace, που κατασκευάστηκε το 2005, έφερε αναμφίβολα εξοπλισμό πυρόσβεσης στο αμπάρι. Ωστόσο, οι αναφορές από τη σκηνή δείχνουν ότι ο καπνός από τα φλεγόμενα οχήματα κατέστησε σχεδόν αδύνατο για το πλήρωμα να καταστείλει τη φωτιά, με αποτέλεσμα την ταχεία εγκατάλειψη του πλοίου».

«Δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν οι μπαταρίες EV προκάλεσαν τη φωτιά ή αν αναφλέγονταν καθώς το υπόλοιπο πλοίο καιγόταν. Σε κάθε περίπτωση, ανακύπτει η αδήριτη ανάγκη να γίνουν δαπανηρές επενδύσεις ασφάλειας προκειμένου να διαχειριστούμε σωστά ένα μέλλον εκτεταμένων παραδόσεων EV».

Διαβάστε ακόμα:

Επίδομα θέρμανσης: Πότε ξεκινούν οι πληρωμές – Όλες οι ημερομηνίες

Τέλη Κυκλοφορίας 2022: «Αντίστροφη» μέτρηση για την πληρωμή τους – Πότε πέφτουν πρόστιμα

«Χάνονται» φάκελοι ακινήτων στις πολεοδομίες – Απίστευτη ταλαιπωρία στις μεταβιβάσεις