Ο Elon Musk προσπαθεί να «συμμαζέψει» τις προσδοκίες για την Tesla, καθώς η περίοδος ταχείας επέκτασης της αμερικάνικης εταιρείας φαίνεται ότι οσονούπω συγκρούεται με τα αυξανόμενα επιτόκια και πιο συγκρατημένους καταναλωτές.

Μετά από μήνες επίμονων περικοπών τιμών, τα περιθώρια κέρδους της Tesla έχουν πέσει πολύ κάτω από το κατώτατο όριο που είχε θέσει κάποτε ο πρώην οικονομικός διευθυντής της. Η εταιρεία μειώνει «αδίστακτα» το εσωτερικό κόστος για να συμβαδίσει με αυτές τις μειώσεις, σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανολογικής εξέλιξης Lars Moravy.

Την ίδια στιγμή το εξαιρετικά απρόβλεπτο οικονομικό περιβάλλον κάνει τον Musk να αισθάνεται άβολα και οδηγεί την Tesla να καθυστερεί το εργοστάσιό της στο Μεξικό. «Η Tesla είναι ένα απίστευτα ικανό πλοίο», δήλωσε ο Musk. «Δεν πρόκειται να βυθιστούμε, αλλά ακόμη και ένα μεγάλο πλοίο σε μια καταιγίδα έχει προκλήσεις».

Τα σχόλια του Musk έγιναν με αφορμή την ανακοίνωση από την Tesla κερδών χαμηλότερων από τα αναμενόμενα για το τρίτο τρίμηνο. Εξέφρασε επίσης την ανησυχία του για τα υψηλά επιτόκια, τους δύο συνεχιζόμενους πολέμους και μια περίοδο πίεσης για το νέο Cybertruck που ο ίδιος ισχυρίζεται ότι θα είναι παρόμοια με την «κόλαση παραγωγής» που υπέστη η εταιρεία στο παρελθόν.

Το πρώτο Cybertruck θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου, δήλωσε η Tesla, δηλαδή περίπου δύο χρόνια αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Ο Musk παραδέχτηκε ότι δεν θα συμβάλει σημαντικά στις ταμειακές ροές για τουλάχιστον 18 μήνες.

«Σκάψαμε τον τάφο μας με το Cybertruck», δήλωσε ο Musk στους αναλυτές. «Ειδικά προϊόντα που έρχονται μόνο μια φορά στο τόσο είναι απλά απίστευτα δύσκολο να φτάσουν ομαλά στην αγορά, να ανταποκριθούν στον απαιτούμενο όγκο πωλήσεων, να ευημερήσουν».

Η εταιρεία απέτυχε να ανταποκριθεί τόσο στις προσδοκίες κερδών όσο και πωλήσεων για το τρίμηνο, αναφέροντας ότι τα κέρδη μειώθηκαν στα 66 σεντς ανά μετοχή, χαμηλότερα από τα 74 σεντς που εκτιμούσαν αρχικά οι αναλυτές της Wall Street. Ενώ δηλαδή τα έσοδα αυξήθηκαν στα 23,4 δισ. δολάρια, οι αναλυτές ανέμεναν 24,06 δισ. δολάρια.

Η εταιρεία έχει επανειλημμένα μειώσει τις τιμές των  αυτοκινήτων της φέτος και ο Musk έχει δηλώσει ότι είναι πρόθυμος να θυσιάσει τα κέρδη της Tesla για να προστατεύσει τον όγκο των πωλήσεων.

Οι μειώσεις τιμών για το πιο ακριβό όχημά της, το Model X, έχουν ξεπεράσει το 30%, καθιστώντας τα αυτοκίνητα της Tesla πιο προσιτά για τους πελάτες που ταλαιπωρούνται με τον υψηλό πληθωρισμό και επιτόκια.

Το μικτό περιθώριο κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξαιρουμένων των ρυθμιστικών πιστώσεων, ένα ποσοστό που παρακολουθείται στενά από τους επενδυτές, υποχώρησε στο 16,3% στο τρίμηνο. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg ανέμεναν να είναι 17,7%.

Η Tesla δήλωσε ότι παρέδωσε 435.059 οχήματα παγκοσμίως κατά την ίδια περίοδο, την πρώτη τριμηνιαία πτώση της εδώ και έναν χρόνο. Ο Musk δήλωσε ότι η Tesla εξακολουθεί να σχεδιάζει ένα εργοστάσιο οχημάτων στο Μοντερέι του Μεξικού αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμη να προχωρήσει στην κατασκευή του λόγω της κατάστασης της παγκόσμιας οικονομίας.

Ωστόσο, η Tesla διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να κατασκευάσει και να παραδώσει περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα φέτος. Η εταιρεία πάντως θα πρέπει να ανεβάσει τον ρυθμό παραγωγής στο τέταρτο τρίμηνο για να επιτύχει αυτόν τον στόχο.

Διαβάστε ακόμη

Βασίλης Ψάλτης – Αndrea Orcel: Win – win η στρατηγική συμφωνία μεταξύ Αlpha Bank και UniCredit

Μαρινάκης: Έρχονται νέα μέτρα στήριξης για το ρεύμα

Amazon: Μεγάλη επένδυση για φωτοβολταϊκό πάρκο στη δυτική Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ