Η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους φέρνουν στην επιφάνεια ένα νέο κρατικό προβληματισμό. Το πως δηλαδή αυτά τα αυτοκίνητα αυτά θα συνεισφέρουν στον προϋπολογισμό, καθώς οι φόροι που συλλέγονται από την βενζίνη μειώνονται διαρκώς, παρά τους φόρους.

Ηδη χώρες μεταξύ των οποίων και της Ε.Ε. και κυρίως της Βόρειας Ευρώπης με τα πολλά ηλεκτρικά, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν τον φόρο βενζίνης με ένα σύστημα παρακολούθησης των χιλιομέτρων για να αντισταθμίσει τις απώλειες εσόδων από τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία δεν πληρώνουν φόρους βενζίνης.

Για παράδειγμα η Καλιφόρνια ξεκίνησε ήδη πιλοτικά το πρόγραμμα «California Road Charge», προσφέροντας σε εθελοντές 400 δολάρια είτε για να εγκαταστήσουν μια συσκευή εντοπισμού είτε για να υποβάλουν φωτογραφίες χιλιομέτρων.

Το πρόγραμμα αυτό αποσκοπεί στην ανάκτηση των εσόδων από τον φόρο βενζίνης που δεν συνεισφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι ήδη κυκλοφορούν 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.

Επί του παρόντος, οι ιδιοκτήτες EV πληρώνουν ετήσιο τέλος 100 δολαρίων, αλλά αυτό είναι ανεπαρκές σε σύγκριση με τα 300 δολάρια κατά μέσο όρο ετησίως που πληρώνουν οι οδηγοί οχημάτων εσωτερικής καύσης σε φόρους βενζίνης.

Τα κεφάλαια αυτά είναι απαραίτητα για τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της Καλιφόρνιας, οι οποίοι κοστίζουν 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr