Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η θέρμανση της καμπίνας είναι ένα μεγάλο θέμα συζήτησης, καθώς μπορεί να μειώσει σημαντικά την αυτονομία. Οι λύσεις που έχουν βρεθεί μέχρι στιγμής με τις αντλίες θερμότητες ελαττώνουν αισθητά το πρόβλημα, χωρίς όμως να το εξαλείφουν.

Μάλιστα σε χώρες με ακραίες συνθήκες, όπως το πολύ κρύο ή την πολλή ζέστη (όπως στην χώρα μας), η χρήση του κλιματισμού είναι ζωτικής σημασίας.

Στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η παραγωγή θερμότητας από τον κινητήρα χρησιμεύει για τη θέρμανση της καμπίνας, οπότε δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα σχετικά με τη μείωση της απόδοσης του οχήματος (πέρα από την κατανάλωση που ανεβαίνει με τη χρήση του κλιματισμού).

Στα ηλεκτρικά οχήματα όμως, η ενέργεια αυτή πρέπει να προκύψει από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Και πέρα από τις αντλίες θερμότητας, οι εταιρίες αναζητούν και νέους τρόπους για να εξασφαλίσουν ένα ζεστό περιβάλλον για τους επιβάτες τους.

Εδώ έρχεται η Lexus με το νέο ηλεκτρικό της RZ 450e να δοκιμάσει τα συστήματα θέρμανσης μέσω ακτινοβολίας. Ένα τέτοιο σύστημα δεν θερμαίνει τον αέρα αλλά απευθείας τα αντικείμενα.

Περίπου όπως το παράδειγμα του ήλιου που μπορεί να θερμαίνει πράγματα από απόσταση την ίδια στιγμή που ο αέρας παραμένει κρύος, έτσι και το σύστημα της Lexus επιλέγει να θερμάνει συγκεκριμένες περιοχές γύρω από τους επιβάτες ώστε να τους κρατήσει ζεστούς.

Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο υπάρχουν δυο πάνελ τοποθετημένα στο ύψος των γονάτων κάτω από το ταμπλό, τα οποία χρησιμοποιούν υπέρυθρη ακτινοβολία για την θέρμανση των αντικειμένων που βρίσκονται στο οπτικό τους πεδίου.

Εάν ο οδηγός ή ο συνοδηγός αγγίξει κατά λάθος τα πάνελ, η θερμοκρασία της επιφάνειας μειώνεται αυτόματα στους 43 βαθμούς για να αποφευχθεί η ενόχληση. Η Lexus υποστηρίζει ότι αυτός ο τρόπος θέρμανσης είναι ιδιαίτερα αποδοτικός για τους επιβάτες και προκαλεί μια πιο ευχάριστη αίσθηση.

Όσο για την αποδοτικότητά του, η εταιρία υποστηρίζει ότι τα πάνελ αυτά μπορούν να ζεστάνουν οδηγό και συνοδηγό πιο γρήγορα από ένα συμβατικό σύστημα θέρμανσης ενώ καταναλώνουν και 8% λιγότερο ενέργεια.

Μπορεί να ακούγεται λίγο, σύμφωνα με το newsauto, όμως σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναζητούν και την τελευταία “σταγόνα” ενέργειας στην μπαταρία τους, το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Διαβάστε ακόμη 

Πότε θα δέχεται η εφορία πληρωμές με κάρτες εξωτερικού

Φυσικό αέριο: Οι τιμές στην Ευρώπη πέφτουν αλλά ο κίνδυνος παραμένει (γράφημα)

«Σφιχταγκάλιασμα» των ελληνικών λιμανιών με τα τουρκικά και ιταλικά