Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που καθυστερεί υπερβολικά να μεταβεί στην νέα εποχή της κινητικότητας εξαιτίας πολλαπλών παραγόντων που κυριολεκτικά υπάρχουν μόνο στη χώρα μας. Αρχικά να υπενθυμίσουμε πως διαθέτουμε έναν από τους γηραιότερους και πιο ρυπογόνους στόλους αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων αλλά και δίκυκλων.

Ωστόσο η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει τεράστια ελλείμματα σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ καθώς θα μειωθούν τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας, το Τέλος Ταξινόμησης, τα τεκμηρία διαβίωσης και άλλων φόρων καθώς όπως όλοι γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων πληρώνουν μόνο φόρους για το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της φόρτισης.

Επίσης κατά τον εκτελωνισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το μόνο που καταβάλλεται είναι ο ΦΠΑ που θα συνεχίσει να ισχύει.

Αν λοιπόν αύριο εισάγονταν στη χώρα αλλά και σε κυκλοφορία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα τότε η Ελλάδα θα έχανε πάνω από 1 δισ. ευρώ που αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας, 198 εκατ. ευρώ από το Τέλος Ταξινόμησης οχημάτων, 1,9 δισ. ευρώ από το φόρο στη βενζίνη και 1,3 δισ. ευρώ από το φόρο στο diesel, 51 εκατ. ευρώ από τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, μειωμένα έσοδα από τον φόρο ασφαλίστρων (μειωμένα συμβόλαια ασφαλίστρων) και βέβαια θα κινούνται λιγότερα οχήματα στους δρόμους.

Συνολικά επομένως μόνο στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει αυτομάτως ένα έλλειμμα 4,2 δισ. ευρώ!

Τώρα αν κάποιοι νομίζουν ότι αντέχει η οικονομία να καταγράψει ένα τόσο υψηλό έλλειμμα μάλλον είναι γελασμένοι και να είναι σίγουροι ότι το Περιβαλλοντικό Τέλος θα επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων καθώς από την μία μεριά θα τονωθούν τα έσοδα και από την άλλη θα επιταχυνθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Άλλωστε, οι Έλληνες μόνο με χαράτσια αλλάζουν συνήθειες και η ηλεκτροκίνηση σε καμία περίπτωση δεν θα αναπτυχθεί χωρίς… απώλειες!

Διαβάστε περισσότερα: newsauto.gr