Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz θεωρεί ότι τα μέτρα για τη «συγκράτηση» του κινδύνου που προέρχεται από την Κίνα αποτελούν κίνδυνο για τον υγιή ανταγωνισμό και τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού των αυτοκινήτων.

«Οι ανοιχτές αγορές είναι αυτές που οδηγούν στην ανάπτυξη και στη δημιουργία πλούτου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Merceces-Benz, Ola Kallenius, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg στη Νέα Υόρκη. «Ας κρατήσουμε τις αγορές ανοιχτές και ας αφήσουμε τους συμμετέχοντες στην αγορά να πολεμήσουν».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε νωρίτερα την περασμένη εβδομάδα έρευνα σχετικά με τις κινεζικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, υπογραμμίζοντας τον αυξανόμενο βιομηχανικό και γεωπολιτικό ανταγωνισμό μεταξύ των δύο οικονομιών.

Σε συνέντευξή της στο Bloomberg την Κυριακή, η Γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Annalena Baerbock, δήλωσε ότι η ΕΕ πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από την Κίνα, προσθέτοντας ότι υποστηρίζει την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η ευρωπαϊκή έρευνα, που αναμένεται να διαρκέσει περίπου εννέα μήνες, μπορεί τελικά να οδηγήσει σε εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικά οχήματα, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από το Πεκίνο, που χαρακτηρίζει την κίνηση κατάφωρη πράξη προστατευτισμού. Μια τέτοια εξέλιξη δεν θα ήταν απίθανο να οδηγήσει σε κινεζικά αντίποινα με την μορφή εμπορικών περιορισμών.

«Ένα από τα μαθήματα που πήραμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού μπορεί να είναι εύθραυστες», δήλωσε ο Kallenius, προσθέτοντας ότι τα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz βασίζονται σε εξαρτήματα που προέρχονται και από τις πέντε ηπείρους. «Θα ήταν μια πλήρης ψευδαίσθηση να πιστεύουμε ότι μπορούμε να χωρίσουμε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε μεμονωμένες περιοχές που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους».

Όπως ισχύει με τον όμιλο Volkswagen και τη BMW, η Κίνα είναι η πιο σημαντική αγορά της Mercedes-Benz, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων της μάρκας παγκοσμίως.

Οι πελάτες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο επιλέγουν όλο και περισσότερο εγχώριες μάρκες όπως η BYD και η Nio για να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα που στοχεύουν καλύτερα στις τοπικές προτιμήσεις.

Η γερμανική εταιρεία έχει στόχο να πουλήσει μόνο ηλεκτρικά οχήματα, όπου αυτό είναι εφικτό, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας και σχεδιάζει να δημιουργήσει οχτώ εργοστάσια μπαταριών με τοπικούς συνεργάτες.

Υπό τον Kallenius, η Mercedes-Benz άρχισε να εστιάζει σε κορυφαία μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των λιμουζινών Maybach, των αυτοκινήτων επιδόσεων Mercedes-AMG και της εμβληματικής off-road G-Class, ενώ απομακρύνθηκε από λιγότερο κερδοφόρα entry-level μοντέλα, όπως η A-Class.

Ο Kallenius δήλωσε ότι δεν αναμένει καμία «σημαντική επίδραση» για την αλυσίδα εφοδιασμού της Mercedes-Benz από την απεργία του συνδικάτου United Auto Workers εναντίον των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία κρατούσε πάντα «εφεδρείες» για να κάνει προσαρμογές στην μισθοδοσία.

«Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, ότι είμαστε ένας ελκυστικός εργοδότης», είπε. «Οποιεσδήποτε πιέσεις έχουμε στο κόστος θα πρέπει να καλυφθούν από την παραγωγικότητα».

Ερωτηθείς εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εγγυηθούν ότι οι υπάρχοντες εργαζόμενοι θα εξακολουθούν να έχουν δουλειά καθώς η βιομηχανία μεταβαίνει στην παραγωγή EV, ο Kallenius δήλωσε ότι ο αριθμός των εργαζομένων της Mercedes-Benz που απαιτούνται για τη συναρμολόγηση οχημάτων θα παραμείνει περίπου ο ίδιος, αλλά μοιραία θα χρειαστούν λιγότεροι για την κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Διαβάστε ακόμη

Ευρωπαϊκό «μπλόκο» στο deal €1,6 δισ. της Booking με την Etraveli

Προϋπολογισμός: Οι πλημμύρες «κατάπιαν» υπερέσοδα 3,3 δισ. ευρώ

JP Morgan: Kλείνει το trade στα ελληνικά ομόλογα – Τι προβλέπει για την οικονομία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ