Η αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων των ΗΠΑ θα διαταραχθεί από την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη, προκαλώντας άλλο ένα πλήγμα στο οικοσύστημα των αυτοκινήτων της Βόρειας Αμερικής.

«Είναι ένα μεγάλο λιμάνι με μεγάλη ροή μέσα από αυτό, οπότε θα έχει αντίκτυπο», δήλωσε ο John Lawler, CFO της Ford, στην τηλεόραση του Bloomberg. «Θα προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις. Θα πρέπει να εκτρέψουμε φορτία σε άλλα λιμάνια κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής ή αλλού στη χώρα».

Η General Motors δήλωσε επίσης ότι εργάζεται για την αναδρομολόγηση των φορτίων οχημάτων που περνούν από το λιμάνι της Βαλτιμόρης, το οποίο ήταν κλειστό όσο οι αρχές διεξήγαγαν έρευνες για όσους έπεσαν από τη γέφυρα. Η GM ανέφερε σε δήλωσή της ότι αναμένει «ελάχιστο αντίκτυπο» από το κλείσιμο του λιμανιού.

«Πρόκειται για μια τρομερή τραγωδία και εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας σε όσους τραυματίστηκαν και εξακολουθούν να αγνοούνται στη Βαλτιμόρη», δήλωσε ο John Bozzella, διευθύνων σύμβουλος της Συμμαχίας για την Καινοτομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εκπροσωπεί τη Ford, τη GM, την Toyota, τη Volkswagen και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ.

«Είναι πολύ νωρίς για να πούμε τι αντίκτυπο θα έχει αυτό το περιστατικό στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά σίγουρα θα υπάρξει αναστάτωση», ανέφερε σε δήλωσή του. «Η Βαλτιμόρη είναι το Νο.1 λιμάνι αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και είμαστε σε επαφή με ομοσπονδιακούς αξιωματούχους για να τους βοηθήσουμε να κατανοήσουν την κλίμακα των επιχειρήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας εκεί».

Η διαταραχή έρχεται ακριβώς την στιγμή που τα αποθέματα αυτοκινήτων μόλις επιστρέφουν στο φυσιολογικό μετά από παρατεταμένες ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων βασικών εξαρτημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

Η κρίση εφοδιασμού αποκάλυψε τα τρωτά σημεία της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ, η οποία βασίστηκε σε μια αλυσίδα εφοδιασμού «just-in-time» που μπορεί να σπάσει από τη διακοπή της παραγωγής ή της διανομής μερικών μόνο εξαρτημάτων.

«Έχουμε εμπειρία τώρα στην κατανόηση των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο Lawler στην τηλεόραση του Bloomberg. «Έτσι, θα εφαρμόσουμε αυτή την εμπειρία και θα βρούμε την καλύτερη λύση».

Η Βαλτιμόρη εδώ και χρόνια είναι το κορυφαίο λιμάνι διαμοιρασμού οχημάτων των ΗΠΑ, με περισσότερα από 847.000 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά να διεκπεραιώνονται εκεί πέρυσι.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Volkswagen και Mercedes-Benz, έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις μέσα και γύρω από το λιμάνι για να χειρίζονται τις αποστολές οχημάτων.

Τα ενημερωμένα στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg δείχνουν ότι μέχρι στιγμής αυτό το μήνα, η Mazda είχε τις περισσότερες εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μέσω της Βαλτιμόρης σε αξία δολαρίου, ακολουθούμενη από τις VW, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover και Subaru.

Η VW δήλωσε την Τρίτη ότι οι λιμενικές της δραστηριότητες δεν επηρεάζονται από την κατάρρευση, επειδή ο τερματικός σταθμός της βρίσκεται κατά μήκος της ακτής, ακριβώς έξω από τη γέφυρα.

Πέρυσι η VW παρέλαβε έστειλε περίπου 100.000 οχήματα μέσω της Βαλτιμόρης για αντιπροσώπους στις βορειοανατολικές και μεσοδυτικές περιοχές των Η.Π.Α. Η VW δήλωσε ότι ενδέχεται να υπάρξουν καθυστερήσεις φορτηγών ως αποτέλεσμα του ατυχήματος.

Ένας εκπρόσωπος της BMW δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν αναμένει ότι η κατάρρευση της γέφυρας θα έχει «άμεσο αντίκτυπο στην επιχείρησή μας, εκτός από βραχυπρόθεσμες καθυστερήσεις». Όπως και η VW, ο τερματικός σταθμός της BMW βρίσκεται μπροστά από τη γέφυρα και εξακολουθεί να είναι προσβάσιμος, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Η Mercedes-Benz, η οποία διαθέτει μονάδα επεξεργασίας οχημάτων στη Βαλτιμόρη δυτικά της γέφυρας, δήλωσε ότι είναι «σε στενή επαφή με τους παρόχους υπηρεσιών logistics και παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση». Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πρόσθεσε ότι έχει «πολλές διαθέσιμες επιλογές στο ευέλικτο δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας μας».

Διαβάστε ακόμη

Crédit Agricole: Οι τρεις δυνάμεις της Ελλάδας που οδηγούν σε ανάπτυξη πάνω από την Ευρωζώνη

Bloomberg: Η ΕΚΤ ετοιμάζεται να ανάψει πράσινο φως στις ελληνικές τράπεζες για το πρώτο μέρισμα από το 2008

Απολογία Κουτσολιούτσου: Για τα οικονομικά στην Ασία δεν είχα ιδέα – Τα είχαν αναλάβει άλλοι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ