Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να έχουν ξεπεράσει τα τεράστια προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού και οι εμπορίες και τα συνεργεία να λειτουργούν κανονικά αλλά όπως φαίνεται τα πράγματα δεν εξελίσσονται καθόλου καλά στην αγορά.

Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει μπλοκάρει την παραγωγή εκατομμυρίων καινούριων αυτοκινήτων γεγονός που μεταφράζεται σε λιγότερα οχήματα προς πώληση.

Κατ’ επέκταση η έλλειψη καινούριων αυτοκινήτων έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα ωστόσο οι τιμές τους καταγράφουν άνοδο-ρεκόρ την τελευταία διετία.

Αυτό είναι και το αποτέλεσμα της έρευνας που πραγματοποίησε η JD Power και μάλιστα η εταιρεία ερευνών διαπιστώνει ότι οι τιμές χονδρικής στα μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 37%, στα μικρά το ποσοστό ανόδου της τιμής κυμαίνεται σε 48% και κατά 37% στα επαγγελματικά.

Η κατηγορία premium στα μεταχειρισμένα παρουσίασε βραδύτερη αλλά αξιοσημείωτη αύξηση των τιμών, με τα μεσαία premium αυτοκίνητα να ανεβαίνουν κατά 23% και τα μεγάλα premium SUV να αυξάνονται κατά 30%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της έλλειψης chip, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μετατοπίσει την παραγωγική ικανότητα για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση για οχήματα υψηλού κέρδους. Η αύξηση του όγκου παραγωγής φορτηγών βοήθησε να μετριαστούν οι τιμές και να αποτραπεί η άνοδος των τιμών μεταχειρισμένων φορτηγών.

Η JD Power σημειώνει επίσης ότι ο όγκος χονδρικής – ο αριθμός των οχημάτων που αγοράζονται και πωλούνται στο 9μηνο του 2021- είναι μειωμένος κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto