Ο Koji Sato, ο οποίος ορίστηκε την Πέμπτη ως ο μελλοντικός διευθύνων σύμβουλος της Toyota, είναι ένας μηχανικός με εμπειρία στους κινητήρες ντίζελ, του οποίου το πρώτιστο καθήκον θα είναι η πλοήγηση της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο της καθαρής ενέργειας.

Ο επί του παρόντος CEO της Lexus, της premium μάρκας της Toyota, Sato, θα διαδεχθεί τον Akio Toyoda ως διευθύνων σύμβουλος της Toyota την 1η Απριλίου.

Υπό τον Toyoda, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ακολούθησε την στρατηγική της αργής προσέγγισης στα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι η υβριδική τεχνολογία στην οποία πρωτοστατεί εδώ και χρόνια θα παραμείνει σημαντική, μαζί με τις επενδύσεις που κάνει σε  ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες υδρογόνου.

Ο Sato σπούδασε καύση πετρελαιοκινητήρων και εντάχθηκε στην Toyota με την ελπίδα να «συνεισφέρει στην κοινωνία δημιουργώντας το μέλλον των κινητήρων ντίζελ», σύμφωνα με μια συνέντευξη στην ιστοσελίδα της Gazoo, του τμήματος της Toyota υπεύθυνου για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τις σπορ εκδόσεις.

Αν και ο 53χρονος επέβλεψε τη δημιουργία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Lexus, υποστηρίζει με θέρμη τη δυνατότα της Toyota να διατηρήσει ανοιχτές και άλλες επιλογές για την τροφοδοσία οχημάτων. Ο Sato mίλησε για τις δυνατότητες του υδρογόνου πέρυσι στην Ταϊλάνδη, όπου ο ίδιος ο Akio Toyoda οδήγησε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Toyota με υδρογόνο σε έναν αγώνα αντοχής.

«Το υδρογόνο δεν μπορεί να υποκαταστήσει τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, αλλά είναι καλό για τους ανθρώπους να γνωρίζουν ότι υπάρχουν και άλλες διαθέσιμες επιλογές, όταν η αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων τελικά φτάσει σε σημείο κορεσμού». Ο Sato ξεκίνησε την καριέρα του στην Toyota το 1992, πριν ανέβει στις βαθμίδες για να γίνει αρχιμηχανικός της Lexus International το 2016.

«Η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή μετεξέλιξη με τις εταιρείες να καλούνται να πλεύσουν σε αχαρτογράφητα νερά», δήλωσε ο John Shook, πρώην διευθυντής της Toyota που τώρα είναι σύμβουλος σε τεχνικές λιτής διαχείρισης στις οποίες πρωτοστάτησε η εταιρεία. «Μπορώ να φανταστώ ότι ο Akio σκέφτηκε ότι τώρα είναι η ώρα για τη μετάβαση, ώστε ο διάδοχός του να μπορεί να οδηγήσει το πλοίο μέσα από την αβεβαιότητα που έρχεται».

Ο Sato κατέχει τις θέσεις του πρόεδρου της Lexus International και της Gazoo Racing Company από το 2020. Ανέλαβε επίσης εκτελεστικό ρόλο στην Toyota τον Ιανουάριο του 2021, ως επικεφαλής του τμήματος της ανάπτυξης της επωνυμίας, κάτι ,που σύμφωνα με τον  Christopher Richter, αναπληρωτή επικεφαλής ιαπωνικής έρευνας στον επενδυτικό όμιλο CLSA, είναι καλά νέα για την εταιρεία δεδομένων των σημαντικών αλλαγών που υφίσταται ο κλάδος.

«Το να έχεις κάποιον που είναι να κατανοεί πλήρως την ανάγκη ανάπτυξης μιας επωνυμίας, είναι ακόμη πιο κρίσιμο τώρα καθώς οδεύεις στην εποχή των EV, όπου πολλά από αυτά που έκαναν τη μάρκα να ξεχωρίζει, αλλάζουν», είπε ο Richter.

«Οι εταιρείες αυτοκινήτων συνήθιζαν να ζουν και να πέθαινουν από τους κινητήρες τους. Πλέον το παιχνίδι είναι διαφορετικό. Η οικοδόμηση μιας επωνυμίας γύρω από αυτόν τον νέο τύπο αρχιτεκτονικής, αυτόν τον νέο τύπο κίνησης είναι το κλειδί», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον απερχόμενο CΕΟ, Akio Toyoda, κατά τη διάρκεια της επίσημης ανακοίνωσης που μεταδόθηκε διαδικτυακά, ένας από τους κύριους λόγους που ο Sato εξελέγη ως διάδοχός του ήταν η αγάπη του για τη δημιουργία αυτοκινήτων.

Διαβάστε επίσης 

Δομοτεχνική – Οικογένεια Αλεξοπούλου: Από τον ΠΑΟΚ και τον Πύργο του ΟΤΕ, στους πλειστηριασμούς 

Τσάκος – Οικονόμου – Δράγνης – Πατίτσας έβαλαν παραγγελίες για δεξαμενόπλοια 

Πώς έπεισε η Nike τον Μάικλ Τζόρνταν να βάλει τη «χρυσή» υπογραφή του στα Nike Air – Όλη η ιστορία στη μεγάλη οθόνη