Η Toyota έσπασε το ρεκόρ κερδών σε όλα τα επίπεδα το τελευταίο οικονομικό έτος (Μάρτιος 2021-Μάρτιος 2022), σημειώνοντας υψηλά όλων των εποχών για έσοδα, λειτουργικά και καθαρά κέρδη, μολονότι βρέθηκε αντιμέτωπη με τη συνεχιζόμενη πανδημία COVID-19 και την παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς.

Πιο αναλυτικά, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 36%, στα 24,61 δισεκατομμύρια δολάρια το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου, ξεπερνώντας το προηγούμενο υψηλό από το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2016.

Η Toyota πέτυχε μεγάλο περιθώριο λειτουργικού κέρδους 9,5%, από 8,1% το προηγούμενο έτος.

Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα των κερδών της την Τετάρτη, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο δήλωσε ότι τα καθαρά έσοδα του πλήρους οικονομικού έτους αυξήθηκαν κατά 27%, στα 23,38 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν 15% στα 25,42 δισεκατομμύρια δολάρια. Και τα δύο αυτά σύνολα αποτέλεσαν νέα ρεκόρ και για την Toyota.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,6% στα 8,23 εκατομμύρια οχήματα.

Ο ενοποιημένος αριθμός πωλήσεων καλύπτει τις παραδόσεις για τις μάρκες Lexus και Toyota, καθώς και για τις Daihatsu και Hino.

Το οικονομικό έτος που μόλις ολοκληρώθηκε, η Toyota αύξησε τα κέρδη της παρά το αυξανόμενο κόστος για τις πρώτες ύλες και τα logistics, καθώς και τις αυξημένες δαπάνες για εργασία, Ε&Α και αποσβέσεις. Ο ούριος άνεμος από τις ευεργετικές συναλλαγματικές ισοτιμίες και το χαμηλότερο κόστος του μάρκετινγκ βοήθησε στην αντιστάθμιση της αύξησης του κόστους.

Κοιτάζοντας το μέλλον, ωστόσο, η Toyota δεν φαίνεται και τόσο αισιόδοξη. Η εκ πεποιθήσεως συντηρητική αυτοκινητοβιομηχανία προέβλεψε ότι τα λειτουργικά κέρδη και τα καθαρά έσοδα θα υποχωρήσουν το τρέχον οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2023, παρόλο που βλέπει ρεκόρ λιανικών πωλήσεων.

Η Toyota αναμένει ότι το κόστος των πρώτων υλών θα υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι. Οι προοπτικές επιδεινώνονται περαιτέρω από την αβεβαιότητα σχετικά με τον πληθωρισμό σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, τα παρατεταμένα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού ημιαγωγών, τα πανδημικά lockdown στην Κίνα και ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία.

«Αυτοί οι παράγοντες θα επιδεινωθούν», δήλωσε ο επικεφαλής επικοινωνίας Jun Nagata. «Αυτό το οικονομικό έτος θα είναι ακόμη πιο δύσκολο από άλλες χρονιές ώστε να κάνουμε μια ασφαλή πρόβλεψη».

«Η Toyota θα κάνει ό,τι μπορεί για να προστατεύσει τους προμηθευτές από τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών απορροφώντας το επιπλέον κόστος», δήλωσε ο CFO, Kenta Kon. Η εταιρεία θα είναι επίσης συνετή όσον αφορά τη μετακύλιση του κόστους στους πελάτες. Ενώ υπάρχουν ορισμένα οχήματα και περιοχές στις οποίες θα υπάρξουν αυξήσεις, άλλες αγορές και μοντέλα δεν θα ακολουθήσουν.

Σύμφωνα με τον Nagata, η Toyota έχει μεγάλη γκάμα προϊόντων τα οποία προσφέρει σε μεγάλο εύρος τιμών, ακόμη και σε μια εποχή πληθωρισμού. Η Toyota αναμένει ότι τα λειτουργικά κέρδη θα μειωθούν στα 19,69 δισεκατομμύρια δολάρια το τρέχον οικονομικό έτος, ενώ τα καθαρά κέρδη αναμένεται να μειωθούν στα 18,54 δισεκατομμύρια δολάρια.

Την ίδια στιγμή η Toyota αναμένει επίσης οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις του ομίλου να αυξηθούν κατά 3,1%, στα 10,7 εκατομμύρια. Εάν επιτευχθεί αυτό θα είναι άλλο ένα ρεκόρ για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Κατά το οικονομικό έτος που μόλις ολοκληρώθηκε η Toyota σημείωσε αύξηση 6,2% στην παγκόσμια παραγωγή. Τον Μάρτιο του 2022 η Toyota κατέγραψε ρεκόρ παραγωγής για τον μήνα με 1,01 εκατομμυρία αυτοκίνητα.

Για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, ωστόσο, η παγκόσμια παραγωγή υποχώρησε 0,5%, καθώς οι προμηθευτές επλήγησαν από διάφορους παράγοντες, όπως διακοπές εφοδιασμού λόγω πανδημίας, κυβερνοεπιθέσεις, συνεχιζόμενες ελλείψεις ημιαγωγών κ.ά.

Η Toyota είπε ότι δεν θα βιαστεί στην προσπάθεια για να ανακτήσει τη χαμένη παραγωγή, επιβραδύνοντας τον ρυθμό ανάκαμψης από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο ως μέρος μιας «σκόπιμης παύσης» για να επιτύχει έναν πιο «λογικό» ρυθμό παραγωγής.

Διαβάστε ακόμη:

«Κλείδωσε» για όλο το 2022 ο μειωμένος ΦΠΑ σε εστίαση, τουρισμό και μεταφορές

H TUI αναμένει «δυνατό καλοκαίρι» στα ταξίδια το 2022 (γράφημα)

ΕΝΦΙΑ: Ελαφρύνσεις μισό δισ. ευρώ σε 5 εκατ. μικρομεσαία νοικοκυριά