search icon

Αυτοκίνητο

Ποιος εξηλεκτρισμός; Η Toyota επιμένει σε κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η ιαπωνική εταιρεία ισχυρίζεται ότι οι καλύτεροι θερμικοί κινητήρες εξακολουθούν να είναι σημαντικοί στον πόλεμο κατά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η Toyota πέρασε μεγάλο μέρος του περασμένου έτους προσπαθώντας να πείσει το κοινό για τις σοβαρές της προθέσεις όσον αφορά τον εξηλεκτρισμό περιγράφοντας ένα τολμηρό σχέδιο για μια πρωτοποριακή σειρά EV. Ωστόσο ο πρόεδρος Akio Toyoda  εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι υπάρχει ακόμα αρκετή ζωή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ακόμη και στην εποχή των EV.

«Υπάρχει ακόμα ένας ρόλος για τους κινητήρες ως πρακτικό μέσο για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα», δήλωσε ο Toyoda στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. «Ας βελτιώσουμε λοιπόν την τεχνολογία των κινητήρων».

Ο Toyoda δήλωσε ότι οι νέες εκδοχές της παλιάς τεχνολογίας θα βοηθήσουν να κερδηθεί ο πόλεμος κατά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σώζοντας παράλληλα θέσεις εργασίας και διατηρώντας τη μυρωδιά, τον ήχο και την αίσθηση που λαχταρούν οι οπαδοί των αυτοκινήτων.

«Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία δεν αντιπροσωπεύουν τον μόνο τρόπο για την επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα», δήλωσε ο Toyoda, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ότι η Toyota ξεκινά ένα νέο έργο για να «προωθήσει εκ νέου την ανάπτυξη θερμικών κινητήρων» και ότι η πρωτοβουλία έλαβε το πράσινο φως από τον CEO Koji Sato και άλλα στελέχη.

«Μπορεί να σκέφτεστε: «Κινητήρες εσωτερικής καύσης στην εποχή μας;». Μπορεί να ακούγεται σαν να πηγαίνουμε κόντρα στο ρεύμα, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια», δήλωσε ο Toyoda. «Είναι απλώς ένα απαραίτητο βήμα προς το μέλλον».

Ο Toyoda αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για το νέο έργο, αλλά τα μηνύματα σχετικά με την προηγμένη εσωτερική καύση αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο της επικοινωνίας Toyota φέτος. Οι υψηλές επιδόσεις και η καύση υψηλής τεχνολογίας αποτελούν βασικά στοιχεία  της πολυδιάστατης προσέγγισης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η ανανεωμένη ματιά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης έρχεται επίσης καθώς ο εξηλεκτρισμός του στόλου στις ΗΠΑ αρχίζει να επιβραδύνεται. Το τελευταίο σημάδι ήρθε αυτή την εβδομάδα, όταν ο γίγαντας ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz δήλωσε ότι θα πουλήσει το ένα τρίτο του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων του στις ΗΠΑ – ή περίπου 20.000 οχήματα – και θα επανεπενδύσει σε βενζινοκίνητα οχήματα.

Η Hertz δικαιολόγησε αυτή της την κίνηση υποστηρίζοντας ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα ήταν πολύ αδύναμη και ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα κοστίζουν πάρα πολύ για να επισκευαστούν.

Ο Toyoda δήλωσε ότι πολλοί από τους 5,5 εκατομμύρια ανθρώπους που εργάζονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, τη σημαντικότερη βιομηχανία της χώρας, βασίζονται στην παραγωγή εξαρτημάτων για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επανέλαβε μάλιστα ένα μάντρα που συχνά τόνιζε κατά τη διάρκεια των επτά ετών του ως πρόεδρος της ομάδας πίεσης της βιομηχανίας -ότι η μετάβαση στην ουδετερότητα του άνθρακα πρέπει να είναι ομαλή για να αποφευχθεί η κοινωνική αναταραχή.

«Αυτοί οι άνθρωποι υποστηρίζουν την Ιαπωνία και έχουν τις δεξιότητες για να κάνουν την Ιαπωνία του αύριο ισχυρή. Δεν πρέπει ποτέ να χάσουμε αυτούς τους ανθρώπους», δήλωσε ο Toyoda. «Σε όλους εκείνους που έχουν κατασκευάσει κινητήρες μέχρι τώρα, λέω ότι πρέπει να συνεχίσουν να κατασκευάζουν κινητήρες… Δεν θα αφήσω ποτέ όλη τη δουλειά που έχετε κάνει μέχρι τώρα να πάει χαμένη».

Σίγουρα, υπάρχουν πολλές βελτιώσεις στην καύση βενζίνης, μέσω υψηλότερης συμπίεσης, τεχνολογιών βελτίωσης της καύσης, καλύτερης θερμικής διαχείρισης και πιο αποδοτικών κιβωτίων ταχυτήτων – ειδικά όταν οι κινητήρες συνδυάζονται με ηλεκτροκίνητα υβριδικά συστήματα.

Αλλά η Toyota αναπτύσσει επίσης κινητήρες που καίνε υδρογόνο και εκπέμπουν μόνο νερό και ελάχιστα ίχνη άλλων αερίων, προσφέροντας έναν καθαρό τρόπο διατήρησης της καύσης και μείωσης του άνθρακα ταυτόχρονα.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, όπως και πολλοί από τους Ιάπωνες ομολόγους της, βλέπει τα ηλεκτρικά με μπαταρία ως μία μόνο διαδρομή για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Στην πορεία, υποστηρίζει η Toyota, άλλες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών συστημάτων, της ενέργειας υδρογόνου και της προηγμένης εσωτερικής καύσης, θα διαδραματίσουν επίσης κρίσιμο ρόλο.

Διαβάστε ακόμη

Από κτίρια-φαντάσματα, σε 5στερα resort: Τα ιστορικά ελληνικά ξενοδοχεία που μαγεύουν τους επισκέπτες (pics)

Καταιγισμός αξιολογήσεων και αναβαθμίσεων μέσα στο 2024 για την ελληνική οικονομία

Πώς η PetroGaz μπήκε σε κάθε ελληνικό σπίτι – Επί 70 χρόνια εφοδιάζει τη χώρα με υγραέριο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version