Το νέο πλήρως ηλεκτρικό Polestar 5, που αναμένεται στα τέλη του 2024, φιοδοξεί να είναι άμεσος ανταγωνιστής των αντίστοιχων ηλεκτρικών μοντέλων της Porsche και της Tesla θα χρησιμοποιεί μια ένα νέο πλαίσιο συγκολλημένου αλουμινίου που ήδη εξελίσσεται από την Polestar.

Αυτή είναι μια αλλαγή από την κοινή αρχιτεκτονική CMA της Volvo που χρησιμοποιεί το Polestar 2 και αποτελείται κυρίως από χάλυβα .

Το επερχόμενο Polestar 3, που αναμένεται αργότερα φέτος, αλλά και και το Polestar 4, που αναμένεται το 2023, χρησιμοποιούν επίσης αρχιτεκτονικές της Volvo.

«Αυτή θα είναι η πρώτη μας ευκαιρία να σχεδιάσουμε από ένα λευκό φύλλο χαρτί ποια θα είναι η χαρακτηριστική εμπειρία οδήγησης ενός μοντέλου Polestar», είπε ο Steve Swift, ο οποίος είναι επικεφαλής μηχανολογικής εξέλιξης για το κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της Polestar στο Κόβεντρι της κεντρικής Αγγλίας.

Αυτή η οδηγική εμπειρία θα επωφεληθεί από τα σχεδόν 20 χρόνια προϋπηρεσίας του Swift στη Lotus, όπου εργάστηκε στην Elise, το εμβληματικό roadster που έκανε το ντεμπούτο του το 1995 και κατασκευαζόταν μέχρι πέρυσι. Το διθέσιο σπορ αυτοκίνητο με τη συγκολλημένη πλατφόρμα αλουμινίου θεωρείται ως μια από τις καλύτερες δημιουργίες της Lotus και εξαιτίας του ελαφρού και άκαμπτου πλαισίου του.

«Εκεί ξεκίνησε το ταξίδι με τη συγκόλληση [αλουμινίου]», είπε ο Swift στο Automotive News Europe. «Ωστόσο, αυτό ήταν πολύ καιρό πριν. Ο κόσμος έχει προχωρήσει. Θα ήθελα να πιστεύω ότι η Polestar βρίσκεται στην αιχμή τώρα».

Ο Swift είπε ότι όσο πιο ελαφρύ είναι το Polestar 5 τόσο μεγαλύτερη ευελιξία θα έχει η εταιρεία «εάν χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε αυτό το βάρος για άλλα πράγματα. Εννοώ τις μπαταρίες και την αυτονομία. Τα EV, όπως είναι σήμερα, δεν είναι ελαφρά οχήματα».

Οταν ρωτήθηκε για την τρέχουσα σχέση της Polestar με τη Lotus, η οποία ομοίως (όπως και η Volvo) ανήκει στην Zhejiang Geely Holding, ο Swift είπε ότι οι μάρκες είναι φιλικοί αντίπαλοι.

Ενώ οι πλατφόρμες από συγκολλημένο αλουμίνιο έχουν τα πλεονεκτήματά τους, έχουν αποδειχθεί στο παρελθόν ότι είναι απαιτητικές στην κατασκευή κι αρκετά δύσκολες στη χρήση σε οχήματα μαζικής παραγωγής χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα.

Η Polestar ωστόσο υποστηρίζει ότι οι μηχανικοί της έχουν αναπτύξει μια εξελιγμένη διαδικασία παραγωγής που είναι ταχύτερη από τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν, επειδή το αμάξωμα και το πλαίσιο γίνονται από κοινού.

Η ομάδα περιλαμβάνει ειδικούς όπως ο Swift που έχουν εμπειρία δεκαετιών στην εργασία σε οχήματα χαμηλού όγκου πωλήσεων, σπορ αυτοκίνητα και αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula 1. Η διαφορά είναι ότι η ομάδα της Polestar, η οποία αναμένεται να αυξηθεί σε 500 μέσα σε λίγους μήνες από 280 άτομα σήμερα, πρέπει να το κάνει με πολύ υψηλό όγκο παραγωγής.

Η Polestar, η οποία σχεδιάζει να εισέλθει στο χρηματιστήριο μέσω συγχώνευσης με την εταιρεία εξαγοράς ειδικού σκοπού Gores Guggenheim το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, στοχεύει να πουλήσει 11.000 Polestar 5 το 2024 και να τα αυξήσει σε 30.000 έως το 2025.

Ο Swift είπε ότι η άλλη μεγάλη πρόκληση της ομάδας της Polestar είναι να έχει την πλατφόρμα του τετράθυρου GT έτοιμη για το προγραμματισμένο ντεμπούτο του σε δύο χρόνια, που αντικειμενικά πρόκειται  ένα κλάσμα του χρόνου που συνήθως χρειάζεται μια αυτοκινητοβιομηχανία για να ολοκληρώσει μια τέτοια εργασία.

Η Swift είπε ότι η πλατφόρμα της Polestar δεν θα δημιουργηθεί με τη χρήση megacasting, την οποία η Volvo θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά στο εργοστάσιό της Torslanda, το 2025, την χρονιά δηλαδή που θα ξεκινήσει η παραγωγή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου του εργοστασίου.

Η Polestar σχεδιάζει να κατασκευάσει το Polestar 5 σε ένα εργοστάσιο που ανήκει στην Geely, το οποίο διευθύνει η Polestar στο Chongqing της Κίνας.