search icon

Αυτοκίνητο

Πώς αντιδρά η Peugeot στις μειώσεις τιμών της Tesla (pics)

Η CEO της Peugeot, Linda Jackson, λέει ότι το νέο e-3008 μπορεί να ανταγωνιστεί το best-seller Model Y της Tesla σε αυτονομία, στυλ και ελκυστικές προσφορές μίσθωσης.

Η Peugeot δεν θα μειώσει  τις τιμές της για να ανταγωνιστεί την Tesla στην Ευρώπη, αλλά θα επιδιώξει να κάνει τα ηλεκτρικά της οχήματα πιο «προσβάσιμα» μέσω μιας σειράς προσφορών χρηματοδότησης και να μειώσει σταδιακά το κόστος κατασκευής κατά 40% έως το 2030, δήλωσε η CEO της μάρκας Linda Jackson.

Η Jackson, μιλώντας στο εργοστάσιο της Peugeot στο Sochaux κατά την αποκάλυψη του νέου SUV 3008 –το  οποίο προωθείται ενεργά στην Ευρώπη ως EV– δήλωσε ότι θέλει να διατηρήσει το προφίλ της Peugeot στην αγορά. «Έχουμε πολλές άλλες μάρκες της Stellantis σε αυτές τις κατηγορίες», εννοώντας οχήματα χαμηλότερης τιμής.

Το Tesla Model Y, ένα fastback SUV όπως και το νέο 3008, είναι το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη φέτος. Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, μείωσε επιθετικά τις τιμές κατά χιλιάδες ευρώ, τοποθετώντας την αμερικανική μάρκα στην ίδια περιοχή με την Peugeot και τη Volkswagen.

Μέχρι τον Ιούλιο, η Tesla πούλησε 122.404 Model Y στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, ενώ η Peugeot πούλησε 58.430 3008 (ηλεκτρικά μοντέλα και μοντέλα εσωτερικής καύσης).

Το Model Y –που ταξινομείται ως μεσαίο SUV– ξεκινά από 45.990 ευρώ στη Γαλλία, ενώ το πλήρως ηλεκτρικό μεσαίο κουπέ SUV VW ID.5 ξεκινά από 56.400 και το ID.4 από 44.000 ευρώ. Η Peugeot δεν έχει ανακοινώσει τιμές για το e-3008, αλλά, όπως παραδέχεται η Jackson, χρησιμοποιεί τη VW ως σημείο αναφοράς.

Σύμφωνα με τη CEO της Peugeot το e-3008 θα ξεχωρίζει από το Model Y με μεγαλύτερη ποικιλία στις εκδόσεις καθώς και στην εστίαση στον σχεδιασμό, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας έκδοσης i-Cockpit του ταμπλό. Θα είναι διαθέσιμο με δύο μεγέθη μπαταριών, μία που προσφέρει 525 km αυτονομίας και μία που θα αγγίζει τα 700 km. Το Model Y προσφέρει αυτονομία 455 km και 533 km αντίστοιχα.

Αντί να επικεντρώνεται στην τιμή, ο Jackson είπε ότι το ερώτημα θα πρέπει να είναι: «Πώς μπορούμε να κάνουμε τα ηλεκτρικά μας οχήματα προσβάσιμα σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους;».

Ένας τρόπος με τον οποίο η Peugeot (θέλει να) το κάνει αυτό είναι μέσω ενός νέου, χαμηλού κόστους προγράμματος μίσθωσης «pay as you go» που θα εφαρμοστεί αρχικά στη Γαλλία και την Ιταλία. Οι πελάτες μπορούν να πάρουν ένα μικρό hatchback e-208 για 130 ευρώ το μήνα μετά από μια αρχική πληρωμή 2.000 ευρώ, ένα e-2008 για 200 ευρώ το μήνα ή ένα e-308 για 230 ευρώ το μήνα. Τα προαναφερθέντα ποσά αντιστοιχούν σε 500 km μηνιαίως (επιπλέον αποστάσεις χρεώνονται).

«Μπορούμε να το κάνουμε αυτό μέσω των επιτοκίων μας και των πολύ καλών υπολειμματικών αξιών μας», δήλωσε η Jackson, αναφερόμενη στον χρηματοδοτικό βραχίονα της Stellantis.

Εκτός από τις στρατηγικές χρηματοδοτικής μίσθωσης, είπε ότι η Peugeot θα μειώσει σταδιακά το κόστος κατασκευής ενός EV κατά 40% μέχρι το 2030, ως μέρος του στρατηγικού σχεδίου «Dare Forward» της Stellantis. Για να επιτευχθεί ο στόχος θα δημιουργηθεί μια κάθετη αλυσίδα εφοδιασμού EV, με καλύτερη αποδοτικότητα στην κατασκευή και μείωση του κόστους διανομής, συμπεριλαμβανομένης της μετάβασης σε ένα μοντέλο άμεσης πώλησης.

«Εισάγουμε νέες πλατφόρμες EV που έχουν κατασκευαστεί για αποδοτικότητα και ανοίγουμε gigafactories, τα οποία μας επιτρέπουν να έχουμε κάθετη αλυσίδα εφοδιασμού», είπε. Το e-3008 είναι το πρώτο μοντέλο της Stellantis στην πλατφόρμα STLA Medium, η πρώτη από τις τέσσερις πλατφόρμες «ηλεκτρικής προτεραιότητας» που θα υποστηρίξουν τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου.

Το e-3008 λανσάρεται με μπαταρίες από την BYD, αλλά τελικά σε δεύτερο στάδιο θα χρησιμοποιεί μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Ευρώπη από την ACC, μια κοινοπραξία των Stellantis, Mercedes-Benz και Total-Saft.

Η Jackson δεν αποκάλυψε το κόστος ανά kW των μπαταριών ACC, αλλά είπε: «Δεν θα φτιάχναμε τα δικά μας gigafactories αν δεν επρόκειτο να κερδίσουμε σε αποτελεσματικότητα».

Διαβάστε ακόμη 

Πώς θα επιστρέψουν στην αγορά 50.000 κλειστά σπίτια

«Κόκκινα» δάνεια: Αύξηση στην ΕΕ έπειτα από 32 σερί τρίμηνα – Το «καμπανάκι» από τον SSM και το… παράδοξο της Ελλάδας

Η υπερθέρμανση του πλανήτη θα αυξήσει τις εισβολές από ακρίδες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version