Με τα τρέχοντα δεδομένα η τιμή της μπαταρίας αντιστοιχεί πάνω κάτω στο 1/3 της συνολικής τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οπότε είναι μάλλον λογικό οι όποιες μειώσεις των τιμών τους να είναι άμεσα συνυφασμένος με το κόστος κατασκευής των μπαταριών.

Με βάση τα τελευταία δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας (2021) είναι κατά μέσο όρο 123 ευρώ ανά kWh.

Το ερώτημα είναι φυσικά πώς θα επιτευχθεί αυτή η μείωση. Οι άξονες στους οποίους θα κινηθεί η συγκεκριμένη βιομηχανία είναι η βελτίωση της επονομαζόμενης χημείας των μπαταριών, ο σχεδιασμός και η πιο αποδοτική παραγωγή τους.

Στον πρώτο παράγοντα η οικονομική βελτίωση θα προκύψει από τη μείωση της ποσότητας των ακριβών πρώτων υλών που αποτελούν στοιχεία της σύνθεσής τους, αλλά και από την αύξηση της ενεργειακής τους πυκνότητας.

Αντίστοιχα θα απλοποιηθεί και η σχεδίαση της δομής τους, που θα έχει σαν επακόλουθο την πιο απλή αλλά και πιο οικονομική διαδικασία παραγωγής τους.

Με όλα αυτά η μείωση του συνολικού κόστους των μπαταριών, σύμφωνα με τα δεδομένα έρευνας της Berylls και του εξειδικευμένου ινστιτούτoυ Frauenhofer, θα μπορεί να φτάσει μέχρι και το 32% των τρέχοντος.

Δηλαδή, σύμφωνα με το newsauto, θα διαμορφωθεί στα 94,0 ευρώ την kWh, τιμή που θα επιτρέψει στην πράξη την εξομοίωση των τιμών των ηλεκτρικών μοντέλων με αυτές των αντίστοιχων με συμβατικούς κινητήρες.

Κάτι που αναμένεται να γίνει σε περίπου μια πενταετία από τώρα, το 2028.

Διαβάστε ακόμη: 

Μοχάμεντ Ελ Εριάν: Έρχεται σκληρή δημοσιονομική προσαρμογή διεθνώς – Καλά προετοιμασμένη η Ελλάδα 

Societe Generale: Ενεργειακή κρίση και ΕΚΤ στραγγαλίζουν το ευρώ – Χωρίς τέλος η πτώση 

ΤΑΙΠΕΔ: Οκτώ επενδυτικά σχήματα στην επόμενη φάση για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού