Δύσκολα θα βρείτε κάποιον από το κοινό που ζητά την πρακτικότητα και τις ανέσεις ενός οικογενειακού αυτοκινήτου ο οποίος θα γυρίσει την πλάτη στον πειρασμό ενός γενναιόδωρου σε διαστάσεις και παροχές SUV. Επειδή όμως τίποτα δεν προσφέρεται χωρίς το ανάλογο αντίτιμο, οι ενεργειακές απαιτήσεις ενός μεγάλου αυτοκινήτου είναι αντίστοιχα αυξημένες.

Ετσι το ιδανικό πακέτο προκύπτει συνήθως σε συνδυασμό με έναν αρκετά ισχυρό και αναπόφευκτα λαίμαργο κινητήρα που δεν είναι και τόσο φιλικός για την περιβαλλοντική αύρα του αυτοκινήτου, αλλά ούτε και για την τσέπη του χρήστη. Πεδίο δόξης λαμπρό για την υβριδική τεχνολογία, που στις μεγαλύτερες κατηγορίες έχει την ευκαιρία να αποδείξει πέραν κάθε αμφιβολίας τον λόγο ύπαρξής της.

Ενα μεγάλο SUV που μπορεί να καλύψει αμιγώς ηλεκτρικά ένα ικανοποιητικό ποσοστό των καθημερινών μετακινήσεων είναι κάτι ιδιαίτερα ελκυστικό τόσο για τους ίδιους τους κατασκευαστές που κυνηγούν και την παραμικρή δυνατή μείωση στον μέσο όρο των εκπομπών CO2 του στόλου τους όσο και για το αγοραστικό κοινό που μπορεί έτσι να απολαμβάνει τα χρηστικά πλεονεκτήματα χωρίς την υπερβολική επιβάρυνση του κόστους χρήσης.

Και αν η Citroën φρόντισε σχεδόν ταυτόχρονα με την είσοδο του εξηλεκτρισμού στην γκάμα της να εφοδιάσει το μεγάλο C5 Aircross με την plug-in υβριδική έκδοση Hybrid, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι μας φαίνεται παράξενο που η Volkswagen περίμενε μέχρι το φρεσκάρισμα στο μέσο της καριέρας του για να κάνει κάτι αντίστοιχο με το Tiguan.

Τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις αλλά και με τονισμένο πρακτικό χαρακτήρα SUV βρίσκουν στην plug-in υβριδική τεχνολογία τον ιδανικό σύμμαχο ώστε να αντικαταστήσουν το μειονέκτημα των αυξημένων ενεργειακών αναγκών με ένα έμπρακτο χρηστικό πλεονέκτημα

Η γερμανική εταιρεία είναι μεταξύ αυτών με την πιο μακρόχρονη εμπειρία στη συγκεκριμένη τεχνολογία, την οποία έχει παρουσιάσει ήδη από το Golf GTE προηγούμενης γενιάς, οπότε η μόνη λογική εξήγηση γι’ αυτή την καθυστέρηση ίσως βρίσκεται στο γεγονός ότι η άνθηση των plug-in υβριδικών και η καθιέρωσή τους ως μέρος της αυτοκινητικής κανονικότητας είναι κάτι αρκετά πρόσφατο. Πλέον δεν μιλάμε για εκδόσεις ειδικού χαρακτήρα των δύο SUV, αλλά γι’ αυτές που πιθανότατα θα βρεθούν στο επίκεντρο του εμπορικού ενδιαφέροντος, ειδικά στο πεδίο των εταιρικών πωλήσεων, εξαιτίας των σημαντικών φορολογικών κινήτρων που απολαμβάνουν.

Βέβαια οι λόγοι που θα στρέψουν αρχικά την προσοχή στα δύο SUV συνδέονται με το χωροταξικό και χρηστικό ταλέντο τους. Με μήκος που ξεπερνά τα 4,5 m είναι σαφές πως μιλάμε για δύο αυτοκίνητα που -αν μη τι άλλο- υπόσχονται ευρυχωρία για τους επιβάτες και αρκετή ευελιξία σε ό,τι αφορά τις μεταφορικές δυνατότητες.

Αυτή η υπόσχεση δεν μένει στα χαρτιά, αλλά είναι κάτι που εξαργυρώνεται και στην πράξη, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τον άφθονο χώρο που απολαμβάνουν όχι μόνο οι εμπρός αλλά και οι πίσω επιβάτες. Μάλιστα και στις δύο περιπτώσεις το διαθέσιμο πλάτος είναι αρκετό ώστε να διατηρείται η αίσθηση άνεσης ακόμα και αν στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται τρία άτομα.

Από εκεί και πέρα, το Tiguan χάρη στη διαμόρφωση της πλάτης των εμπρός καθισμάτων προσφέρει λίγα επιπλέον εκατοστά αέρα για τα πόδια, ενώ κερδίζει οριακά και στον χώρο αποσκευών. Πάντως και στα δύο αυτοκίνητα οι υβριδικές εκδόσεις έχουν χάσει λίγη από τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα εξαιτίας της μετακίνησης του ρεζερβουάρ προκειμένου να ελευθερωθεί χώρος για τη φιλοξενία των μπαταριών κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η ανανέωση του Tiguan πολύ ορθά δεν έχει αγγίξει το ήδη δυνατό χαρτί της ποιότητας εστιάζοντας στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, κάτι που αποτυπώνεται εν μέρει και στη σαφή μείωση των φυσικών διακοπτών στο εσωτερικό

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, τα 460 lt του C5 Aircross και τα 476 lt του Tiguan επαρκούν για την κάλυψη των υποχρεώσεων ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Και στις δύο περιπτώσεις δε, είναι σαφές ότι δεν έχει γίνει κάποια προσπάθεια διαφοροποίησης που να λειτουργεί ως δήλωση διαφορετικότητας στο ύφος ή στην εικόνα των υβριδικών εκδόσεων σε σχέση με τις συμβατικές.

Στην περίπτωση του C5 Aircross θα πρέπει να εντοπίσεις την μπλε απόχρωση στις πλαϊνές εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα και στο διακοσμητικό φιλέτο των προστατευτικών πλαστικών στις πόρτες ή να προσέξεις τα διακριτικά λογότυπα στα εμπρός φτερά και την πίσω πόρτα για να καταλάβεις ότι πρόκειται για την έκδοση που μπορεί να κινείται και ηλεκτρικά.

Η παρατηρητικότητα θα πρέπει να είναι περισσότερο ακονισμένη στην περίπτωση του ανανεωμένου Tiguan, που πλέον πλησιάζει τα αισθητικά πρότυπα του μεγαλύτερου Touareg, έχοντας αποκτήσει πιο μεγάλη μάσκα και επανασχεδιασμένα φώτα LED, τα οποία στις κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις έχουν τη νέα τεχνολογία IQ. Light ενεργής ρύθμισης της δέσμης.

Εδώ, λοιπόν, ο μόνος τρόπος για να καταλάβεις ότι πρόκειται για την έκδοση eHybrid είναι να το παρατηρήσεις από τη μεριά του οδηγού ώστε να δεις το πορτάκι φόρτισης που βρίσκεται στο εμπρός φτερό. Η ίδια διακριτική λογική συναντάται και στο εσωτερικό, με αυτό του C5 Aircross να αποτυπώνει -όπως έχουμε σημειώσει και στο παρελθόν- την πιο ποιοτική προσέγγιση στην γκάμα της Citroën.

Το παιχνίδι με στυλάτες λεπτομέρειες είναι κάτι γνώριμο στην αισθητική της Citroën, η οποία στο C5 Aircross έχει συνδυάσει τη φινέτσα με τη λειτουργικότητα

Η όμορφη αισθητική παντρεύει το στυλ με τη λειτουργικότητα σε έναν χώρο με τη χαλαρή και φιλόξενη αίσθηση σαλονιού. Η Citroën έχει την κατάλληλη συνταγή για όσους θέλουν οι ώρες που περνούν στο αυτοκίνητο να είναι ευχάριστες και απροβλημάτιστες. Τα καθίσματα δεν έχουν αρκετή πλευρική στήριξη, όμως κρατούν το σώμα ξεκούραστο ακόμα και μετά από αρκετές ώρες οδήγησης, το τιμόνι είναι ελαφρύ και κόβει αρκετά κάνοντας παιχνίδι τους ελιγμούς μέσα στην πόλη.

Την ίδια ώρα η κύλιση που εξασφαλίζει η ανάρτηση με τα υδραυλικά bumpstop είναι από τις πιο άνετες που μπορεί να βρει κάποιος στην κατηγορία. Η ηχομόνωση τα καταφέρνει περίφημα ακόμα και σε ταχύτητες ταξιδιού, ενώ η ηρεμία που απολαμβάνουν οι επιβάτες τονίζεται ακόμα περισσότερο στα διαστήματα της αθόρυβης ηλεκτρικής λειτουργίας μέσα στην πόλη.

Το Tiguan από την άλλη πλευρά προσεγγίζει μια αντίστοιχη φιλοσοφία απρόσκοπτης λειτουργικότητας μέσα από το πρίσμα της πιο αυστηρής αλλά και περισσότερο αποτελεσματικής γερμανικής λογικής. Το πρόσφατο φρεσκάρισμα δεν έχει αγγίξει τομείς συνδεδεμένους με την ποιότητα, αφού άλλωστε δεν υπήρχε ανάγκη για κάτι τέτοιο. Το γερμανικό SUV σε κερδίζει με την αρτιότητα των υλικών και του διάκοσμου που χαρίζουν μια νότα πολυτέλειας στη συνολικά συμπαγή και προσεγμένη αίσθηση.

Τα άνετα μαλακά καθίσματα και ακόμα περισσότερο η ενδοτικότητα της ανάρτησης του C5 Aircross συνθέτουν την απόλυτη συνταγή άνεσης στην κατηγορία

Η ουσία της ανανέωσης του Tiguan σχετίζεται με την τεχνολογική αναβάθμιση που έχει συντελεστεί και η οποία δηλώνεται από την υιοθέτηση του πιο φρέσκου συστήματος πολυμέσων της VW, με νέα μενού και διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και φωνητικού ελέγχου. Νέος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπως και το τιμόνι με τους απτικούς διακόπτες που βρίσκουμε σε όλα τα νέα VW, ενώ σημαντικά μειωμένος είναι ο αριθμός των φυσικών διακοπτών.

Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι το Tiguan συμβαδίζει πλέον απόλυτα με τα νέα δεδομένα της έντονης ψηφιοποίησης, χωρίς όμως αυτό απαραίτητα να είναι απόλυτα κολακευτικό σε επίπεδο χρηστικότητας, καθώς ο οδηγός αναγκάζεται αρκετές φορές να στρέφει το βλέμμα του προς την κεντρική οθόνη ψάχνοντας το σωστό μενού ή το σημείο επαφής αποσπώντας την προσοχή του από τον δρόμο.

Πάντως ο τεχνολογικός αντίκτυπος του γερμανικού μοντέλου αφήνει την επίγευση ενός πιο πλούσιου και με περισσότερη εμβάθυνση πακέτου σε σχέση με αυτό του Γάλλου ανταγωνιστή του. Αντίστοιχη αναλογία φαίνεται να υπάρχει και στην εν γένει οδηγική προσέγγιση, καθώς οι Γερμανοί έχουν ανταλλάξει ένα κομμάτι της απόλυτης άνεσης, η οποία προσφέρεται απλόχερα στο C5 Aircross, για να κερδίσουν σε σαφήνεια και ισορροπία στο πάτημα του Tiguan.

Οι Γερμανοί έχουν ανταλλάξει ένα κομμάτι της απόλυτης άνεσης, η οποία προσφέρεται απλόχερα στο C5 Aircross, για να κερδίσουν σε σαφήνεια και ισορροπία στο πάτημα του Tiguan

Μπορεί λοιπόν να μην έχει την ικανότητα να «σιδερώνει» τις μικροανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο της άνεσης που αρμόζει σε μια πρόταση με οικογενειακό χαρακτήρα. Το Tiguan έχει ένα πιο συγκροτημένο και αποτελεσματικό οδηγικό προφίλ, με περισσότερη ακρίβεια στις αντιδράσεις και πιο έντονη αλληλεπίδραση με τον οδηγό.

Κάτι που κάνει πιο πιθανή και τη συχνότερη αξιοποίηση της δυναμικής απόχρωσης του υβριδικού συστήματος. Μπορεί απώτερος σκοπός να είναι η «πράσινη» μετακίνηση, όμως αυτό δεν ακυρώνει το γεγονός πως έχουμε δύο προτάσεις με αξιόλογη απόδοση, η οποία στην περίπτωση του C5 Aircross φτάνει συνδυαστικά τους 225 PS με 36,7 kgm ροπής, ενώ στο Tiguan, όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου με το ίδιο υβριδικό σύστημα, αγγίζει τους 245 PS και τα 40,8 kgm.

Αυτό σημαίνει πως αν ο οδηγός βάλει στην άκρη τις οικολογικές του ανησυχίες και τα δύο αυτοκίνητα έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν παραπάνω από σβέλτα. Ωστόσο το Tiguan δεν εξαργυρώνει μόνο την επιπλέον ισχύ με την τονισμένη ζωντάνια των επιδόσεων, αλλά είναι και αυτό που δείχνει να επηρεάζεται λιγότερο από τον ρυθμό που θα ζητηθεί. Το C5 Aircross είναι μαγικό χαλί, ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα, όμως φιλτράρει υπερβολικά κάθε πληροφορία προς τον οδηγό και εκφράζει την αντιπάθειά του στην πίεση μέσα από τις έντονες κλίσεις, που πάντως δεν διαταράσσουν την ομοιογένειά του.

Από την άλλη πλευρά, το Tiguan -πολύ περισσότερο στην έκδοση R-Line που δοκιμάσαμε- διατηρεί την ισορροπία του ακόμα και αν πιεστεί παραπάνω, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι ένα από τα λίγα plug-in υβριδικά μοντέλα που το πάτημά τους δείχνει ανεπηρέαστο από το επιπλέον βάρος των μπαταριών σε σχέση με αυτό των συμβατικών εκδόσεων. Πάντως, παρά τη διαφοροποίηση της οδηγικής προσέγγισης αξίζει να σημειώσουμε την αντιστοιχία στη φιλοσοφία της υβριδικής τεχνολογίας, καθώς και στις δύο περιπτώσεις ο ηλεκτροκινητήρας δεν συνοδεύει το παραδοσιακό πακέτο θερμικού κινητήρα και μετάδοσης αλλά είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο.

Πλέον δεν μιλάμε για εκδόσεις ειδικού χαρακτήρα των δύο SUV, αλλά γι’ αυτές που πιθανότατα θα βρεθούν στο επίκεντρο του εμπορικού ενδιαφέροντος, ειδικά στο πεδίο των εταιρικών πωλήσεων

Αυτό βέβαια στερεί τη δυνατότητα τετρακίνησης -όπως θα γινόταν εάν ο ηλεκτροκινητήρας βρισκόταν πίσω και τροφοδοτούσε τον αντίστοιχο άξονα-, ωστόσο βοηθά στη διαμόρφωση μιας πιο κόμπακτ μονάδας με μικρότερες χωροταξικές απαιτήσεις. Το υβριδικό σύστημα του C5 Aircross συνδυάζει τον 1.600άρη PureTech των 180 PS με ηλεκτροκινητήρα 110 PS που τροφοδοτείται από μπαταρία 13,2 kWh, ενώ το Tiguan φιλοξενεί τον 1.4 TSI των 150 PS και ηλεκτροκινητήρα 115 PS με μπαταρία 13 kWh.

Στην πράξη και τα δύο συστήματα δίνουν προτεραιότητα στην κίνηση χωρίς ρύπους έχοντας ως προεπιλογή το πρόγραμμα ηλεκτρικής λειτουργίας όταν υπάρχει διαθέσιμο απόθεμα στην μπαταρία. Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της συνδυαστικής υβριδικής λειτουργίας, προσφέρεται δυνατότητα για φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει ή και διατήρησή της σε σταθερό επίπεδο για μετέπειτα αξιοποίησή της σε πιο κατάλληλες συνθήκες , όπως και επιλογή για μεγιστοποίηση της απόδοσης με συνεχή παράλληλη ενεργοποίηση και των δύο κινητήρων.

Εκτός από την υψηλότερη συνολική απόδοση, η οποία αποτυπώνεται ως αίσθηση στη ζωντάνια με την οποία επιταχύνει το Tiguan, το υβριδικό σύστημα της Volkswagen έχει πλεονέκτημα και στην εν γένει ομαλότητα κατά τη μετάβαση από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία χάρη στον πολύ καλό συντονισμό μετάδοσης και θερμικού κινητήρα κατά την ενεργοποίησή του.

Είναι σαφές ότι δεν έχει γίνει κάποια προσπάθεια διαφοροποίησης που να λειτουργεί ως δήλωση διαφορετικότητας στο ύφος ή στην εικόνα των υβριδικών εκδόσεων σε σχέση τις συμβατικές

Στο C5 Aircross η αντίστοιχη διαδικασία είναι λίγο πιο απότομη και πιο θορυβώδης κατά την ενεργοποίηση του κινητήρα, χωρίς πάντως να ενοχλεί. Το γερμανικό σύνολο έδειξε επιπλέον μια πιο οικονομική διάθεση σε επίπεδο κατανάλωσης, η οποία βέβαια θα τονίσουμε και πάλι ότι εξαρτάται στενά από τις συνθήκες και τις αποστάσεις που συνθέτουν το κύριο ποσοστό χρήσης του αυτοκινήτου.

Εάν αυτό αφορά αστικές μετακινήσεις και υπάρχει μια συνέπεια στη φόρτιση, τότε είναι εύκολο η μέση κατανάλωση να φλερτάρει με τιμές κοντά στο μηδέν, καθώς τα περίπου 45-50 km πραγματικής ηλεκτρικής αυτονομίας που έχουν και τα δύο αυτοκίνητα αρκούν για την κάλυψη πολύ μεγάλου μέρους ή και του συνόλου των καθημερινών αναγκών μέσα στην πόλη.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας, πάντως, με το ποσοστό της ηλεκτρικής κίνησης να αντιστοιχεί περίπου στο 1/5 του συνόλου της συνολικής απόστασης που καλύψαμε, η μέση τιμή της κατανάλωσης του Tiguan διαμορφώθηκε κοντά στα 5,3 lt/100 km και αυτή του C5 Aircross στα 6,7 lt/100 km.

Παντρεύοντας το πιο πετυχημένο εμπορικά SUV της με τo δουλεμένο για αρκετά χρόνια plug-in υβρδικό σύστημα, η VW έχει διαμορφώσει μια πρόταση χωρίς ουσιαστικές αδυναμίες

Επομένως και στις δύο περιπτώσεις η υπόσχεση της πλαισίωσης του πρακτικού χαρακτήρα με το στοιχείο της λειτουργικής οικονομίας δεν είναι κάτι θεωρητικό. Ο εξηλεκτρισμός έχει προσθέσει στο C5 Aircross μια απόχρωση η οποία ενισχύει τη χρηστικότητα που έχει αναδείξει το μεγάλο SUV της Citroën ως μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση. Είναι καλοφτιαγμένο, χωροταξικά γενναιόδωρο και πλήρες σε τεχνολογίες συνδεσιμότητας και ασφάλειας, ενώ πολλοί θα το λατρέψουν για την άνεση και την εν γένει ηρεμία που μεταφέρει σε οδηγό και επιβάτες.

Το Tiguan όμως απαντά στη γαλλική άνεση με ένα πιο συγκροτημένο και αποτελεσματικό οδηγικό προφίλ και καταφέρνει να γύρει τη ζυγαριά προς το μέρος του αθροίζοντας την υπεροχή του σε επιμέρους τομείς. Η πρόταση της Volkswagen έχει ένα μικρό αλλά υπαρκτό πλεονέκτημα στους διαθέσιμους χώρους, στην απόδοση και την ενεργειακή διαχείριση του υβριδικού συστήματος, αλλά και στο ποιοτικό αποτύπωμα που είναι ανάλογο της γερμανικής καταγωγής, χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε και το κίνητρο της χαμηλότερης τιμής εκκίνησης.

 

KEY TECH
Αξιοποιώντας το έξυπνο λογισμικό διαχείρισης ενέργειας ο οδηγός του Tiguane Hybrid μπορεί να μεγιστοποιήσει την ενεργειακή απόδοση του υβριδικού συστήματος. Βάζοντας στο σύστημα πλοήγησης τον επιθυμητό προορισμό υπολογίζεται και προτείνεται η διαδρομή με τις χαμηλότερες ενεργειακές απαιτήσεις. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της οδήγησης το σύστημα πλοήγησης δίνει στον οδηγό συμβουλές για τους κατάλληλους χειρισμούς με βάση την τοπογραφία της διαδρομής μπροστά του ώστε, για παράδειγμα, να μεγιστοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας όταν μπροστά του ακολουθεί μια κατηφόρα. Οταν μάλιστα είναι ενεργοποιημένο το Adaptive Cruise Control το αυτοκίνητο κάνει αυτόματα τους κατάλληλους χειρισμούς. Επιπλέον, όταν υπάρχει προγραμματισμένη διαδρομή σε αστικές περιοχές αποκλειστικής κίνησης οχημάτων μηδενικών ρύπων το σύστημα φροντίζει ώστε μπαίνοντας σε αυτές το αυτοκίνητο να έχει αρκετή μπαταρία για να κινηθεί ηλεκτρικά.

Ενα από τα μεγάλα ατού του C5 Aircross είναι φυσικά η άνεση της κύλισης, κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions των αμορτισέρ. Πρόκειται για τον έξυπνο τρόπο με τον οποίο η Citroën έχει καταφέρει να μειώσει τις απότομες δυνάμεις απόσβεσης που έχει το αμορτισέρ στο τέλος της διαδρομής του. Αυτό έχει επιτευχθεί αντικαθιστώντας τα κλασικά συμπαγή bumpstop με μια υδραυλική διάταξη η οποία ουσιαστικά απορροφά πιο προοδευτικά την ένταση της φόρτισης που έχει το έμβολο του αμορτισέρ όταν φτάνει απότομα στο τέλος της διαδρομής του. Με αυτό τον τρόπο αμβλύνονται και οι συχνότητες των διεγέρσεων που περνούν από την ανάρτηση στο αμάξωμα και από εκεί στους επιβάτες βελτιώνοντας την άνεση, ειδικά όταν το αυτοκίνητο περνά από επιφάνειες με έντονες ανωμαλίες.

CITROËN C5 AIRCROS S HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO, & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ,  ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,2 kWh, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.840/1.654 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460 lt

VOLKSWAGEN TIGUAN eHYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.395 cc, i4, TURBO, & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,0 kWh, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.511/1.859/1.672 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 476 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
CITROËN 225 PS (KIN: 180 PS @ 6.000 rpm, H/K: 110 PS), 36,7 kgm (KIN: 30,6 kgm @ 3.000 rpm, H/K: 32,6 kgm)
VW 245 PS (KIN: 150 PS @ 5.000-6.000 rpm, H/K: 115 PS), 40,8 kgm (KIN: 25,5 KGM @ 1.550 -3.500 rpm, H/K: 33,6 kgm)

ΒΑΡΟΣ
CITROËN 1.845 kg
VW 1.870 kg

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟ
CITROËN 8,2 kg/PS
VW 7,6 kg/PS

0-100 km/h
CITROËN 8,7”
VW 7,5”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
CITROËN TEST 6,7 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ, 1,4
VW TEST 5,3 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ, 1,8

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
CITROËN 225 km/h
VW 205 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
CITROËN 43 lt
VW 45 lt

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
CITROËN 641 km
VW 849 km

CO2
CITROËN 33 g/km
VW 41 g/km

ΤΙΜΗ
CITROËN ΑΠΟ €43.500
VW ΑΠΟ €41.550