Η υβριδική τεχνολογία εισέβαλε δυναμικά στη ζωή μας. Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον δεν πρόκειται να διατίθενται αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις, χωρίς δηλαδή την απαραίτητη αρωγή κάποιου υβριδικού συστήματος, ήπιου ή ολοκληρωμένου.

Οι κατασκευαστές πασχίζουν να μειώσουν το αποτύπωμά τους σε CO2 σε μια προσπάθεια να εναρμονιστούν με τις περιβαλλοντικές επιταγές για δραστική χαλιναγώγηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Η Toyota βέβαια έβλεπε πολύ μπροστά εδώ και χρόνια, όταν δηλαδή παρουσίασε την hybrid τεχνολογία και συνέδεσε το όνομά της με αυτή.

Τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές σχεδόν εξαναγκάστηκαν να περάσουν από την εποχή του ντίζελ στην ηλεκτροκίνηση και να το διαλαλήσουν, η Toyota ανέμενε καρτερικά, έκλεινε τα αυτιά της, έσκυβε το κεφάλι επάνω σε αυτό που εξελίσσει βήμα-βήμα εδώ και χρόνια, το υβριδικό σύστημα.

Ακόμα και τώρα δεν σπεύδει να παρουσιάσει κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο-πυροτέχνημα, μέχρι να εξασφαλίσει την αποδοτικότητα των μπαταριών, επιμένοντας στην αποτελεσματικότερη λύση σε πραγματικές συνθήκες, την υβριδική τεχνολογία.

Η Hyundai στην αντίπερα όχθη σιγά-σιγά μπαίνει στον ίδιο χορό, έχοντας το προσόν της άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα, σαν έτοιμη από καιρό. Σε πρώτη φάση στηρίζει με τα μπούνια το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που υποβοηθά τον κινητήρα και μειώνει κατανάλωση και εκπομπές. Βέβαια η εταιρεία από την Κορέα φροντίζει κάθε φορά να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Το κάνει μεθοδικά και με τέτοιον τρόπο που θα ζήλευαν κατασκευαστές με βαρύτερο όνομα και ιστορία.

Αφορμή αυτή τη φορά είναι το ανανεωμένο i30. Ο όρος «ανανέωση» είναι φτωχός για να περιγράψει την εντυπωσιακή εξέλιξη συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Κάλλιστα θα μπορούσαμε να μιλάμε για μία εξ ολοκλήρου νέα γενιά. Το μικρομεσαίο οικογενειακό Hyundai έφτασε σήμερα στο σημείο να αμφισβητεί ευθέως κραταιούς ανταγωνιστές όπως είναι η νέα Corolla – και δη η υβριδική. Οταν πρόκειται βέβαια για Corolla, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο το όνομα του οποίου είναι περισσότερο διαδεδομένο παγκοσμίως ακόμη και από εκείνο της Toyota.

Η νέα πλατφόρμα μαζί με την καλορυθμισμένη ανάρτηση ξεδιπλώνουν μια άνετη και ασφαλή οδική συμπεριφορά για τη νέα Corolla

Εντούτοις, η «ευρωπαϊκή» στροφή μετουσιώνεται σε πράξη. Με πρώτη εμφανή απόδειξη την ενδιαφέρουσα εμφάνιση. Ισως για πρώτη φορά στον μακρύ βίο της θα γυρίσεις να την ξανακοιτάξεις. Απέναντί της, το ανανεωμένο i30 καταφέρνει να δείχνει φρέσκο και κυρίως εντυπωσιακό, ειδικά στην περίπτωση που το χαζεύεις από μπροστά, με λάβαρο την επιβλητική μάσκα που του προσδίδει πόντους στη βαθμονόμηση κύρους.

Στο εσωτερικό, η ποιότητα υλικών, συναρμολόγησης και φινιρίσματος είναι πολύ καλή και στα δύο, η Corolla, όμως, έστω και στο νήμα θα πάρει τα σκήπτρα λόγω της σπουδής στη λεπτομέρεια, των ακριβότερων υφασμάτων, της απτής ποιότητας σε πόρτες και ταμπλό. Η κεντρική touch-screen οθόνη είναι 8’’, ενώ μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια μείξη αναλογικών και ψηφιακών οργάνων με TFT οθόνη – κατά περίπτωση 4,2’’ ή 7’’.

Σε επίπεδο εργονομίας, πρακτικότητας και χώρων οι μονομάχοι μας καταφέρνουν να ικανοποιήσουν, με τη σκυτάλη σε ό,τι αφορά τους τελευταίους να πηγαίνει στο i30, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου «αέρα» για τα πόδια που έχουν στη διάθεσή τους οι πίσω επιβάτες. Το ίδιο ισχύει και στον χώρο αποσκευών, με το i30 να προσφέρει περισσότερα ωφέλιμα λίτρα, αλλά και στην πρακτικότητα εντός καμπίνας, με περισσότερες και μεγαλύτερες ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα. Στο εσωτερικό του δεσπόζει το ψηφιακό cockpit των 7”, το οποίο συνορεύει με μία οθόνη αφής 10,25” από την οποία ελέγχεις τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Μίνιμαλ λογική και κανένας ποιοτικός και τεχνολογικός συμβιβασμός στο εσωτερικό της Corolla

Η Corolla επιμένει αμιγώς υβριδικά, με το σύνολο 1.8 lt να αποδίδει συνδυαστικά ισχύ 122 PS και ροπή 14,5 kgm. H εκκίνηση γίνεται όπως πάντα ηλεκτρικά και κατόπιν το σύστημα «αποφασίζει» την καλύτερη δυνατή διαχείριση ηλεκτρικού μοτέρ και βενζινοκινητήρα, ανάλογα με την ταχύτητα και την επιτάχυνση. Η εμπλοκή και απεμπλοκή του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι ομαλή και -σε χαμηλούς ρυθμούς- ιδιαίτερα αθόρυβη.

Σε ψηλότερες στροφές ο ήχος του κιβωτίου της συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT) θα κάνει αισθητή την παρουσία του, όχι όμως στην ένταση που θυμόμαστε παλαιότερα. Τώρα έχουμε καλύτερη ηχομόνωση του αμαξώματος, αλλά και ειδική επεξεργασία των δοντιών των γραναζιών με σκοπό τη μείωση κραδασμών και θορύβων. Από την άλλη, το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του i30 λειτουργεί τόσο στρωτά και γεμάτα που απορείς τελικά αν πρόκειται για 3κύλινδρο σύνολο με χωρητικότητα μόλις ενός λίτρου. Σύμμαχός του τόσο το 48V υβριδικό σύστημα (προσφέρει ροπή και υγιή λειτουργία χαμηλά) όσο και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που πραγματοποιεί ομαλές και άμεσες αλλαγές.

Στον τομέα της κατανάλωσης η Corolla δεν παίζεται. Το πλήρες υβριδικό σύστημα δεν μπορεί να συγκριθεί με την ήπια υβριδική αρχιτεκτονική του i30. Οπότε λογικό είναι να βλέπεις εύκολα τιμές κάτω από τα 5 lt/100 km, την ώρα που ο Κορεάτης διατηρείται οριακά κάτω από τα 8 lt.

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα εξυμνείς την άνεση και τον εκπολιτισμό της Corolla, που είναι απαλλαγμένη από κραδασμούς και νευρικότητα στο πάτημα, υιοθετώντας μάλιστα ένα σαφές μπροστινό σύστημα με πολύ καλή πρόσφυση. Εξαιρετική δουλειά έγινε στη μείωση θορύβων αλλά και στην ανάρτηση, η οποία δίνει προτεραιότητα στην άνεση, χωρίς όμως να αγνοεί ένα λίγο πιο δυναμικό οδηγικό προφίλ. Παράλληλα προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες τόσο καλά επίπεδα ποιότητας κύλισης που θαρρείς πως επιβιβάστηκες σε μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο. Η Corolla στρίβει με περίσσια αυτοπεποίθηση και είναι καθ’ όλα προβλέψιμη στις αντιδράσεις της, παρότι δεν διεκδικεί δάφνες σε επίπεδο επικοινωνίας ή ερεθισμάτων.

Το μόνο που πρέπει να συνηθίσεις είναι η υστέρηση του υβριδικού συστήματος στο πάτημα του γκαζιού κατά την έξοδο από τις στροφές, το οποίο βελτιώνεται ελαφρώς με την ενεργοποίηση του προγράμματος Sport. Οντως το τιμόνι θα έπρεπε να είναι πιο βαρύ και το πεντάλ του φρένου εξακολουθεί να υπολείπεται σε αίσθηση, δεν μπορείς όμως να αμφισβητήσεις ότι η νέα Corolla έχει διανύσει βήματα προόδου στο οδηγοκεντρικό σκέλος. Στην Corolla η ομαλή χυτή οδήγηση αποτελεί μέρος του DNA της.

Το i30 είναι περισσότερο ικανό από όσο μπορεί να καταλάβει ο οδηγός του. Το στιβαρό πάτημα, η μόνωση της καμπίνας και η λειτουργία της ανάρτησης σε κάνουν να του βγάζεις το καπέλο

Κυρίως στην έκδοση Hybrid σε κάνει να αγαπήσεις την ησυχία στην καμπίνα, την ευκολία στον χειρισμό, την ηρεμία που διαπερνά στο κορμί σου. Δεν θα την προτιμήσεις όμως τόσο για όλα τα παραπάνω, αλλά περισσότερο για το καθαρό της περιβαλλοντικό αποτύπωμα, την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (77 g/km CO2 σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, 98 με τον WLTP), γενικότερα για τον απροβλημάτιστο χαρακτήρα της.

Η έκπληξη πάντως έχει να κάνει ξεκάθαρα με το i30. Δεν μπορώ να θυμηθώ κάποιο άλλο facelift μοντέλο που να συνοδεύεται από τέτοιο ηχηρό βαθμό βελτίωσης. Επαναλαμβάνω, θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί την επόμενη γενιά του i30 και όχι απλώς την ανανέωση της ήδη υπάρχουσας. Τέτοια απορροφητικότητα από την ανάρτηση και τόσο προσεγμένη ηχομόνωση ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος είχα καιρό να συναντήσω.

Αντικρίζεις κατσαρό ασφαλτοτάπητα και σκέφτεσαι πως θα έπρεπε να κόψεις ταχύτητα, στη συνέχεια όμως απορείς με τον ισοπεδωτικό τρόπο που το Hyundai περνά ανάλαφρα από πάνω – χωρίς καν να το καταλάβεις. Επίσης υπάρχει σαφής βελτίωση σε σχέση με πριν και στα δυναμικά χαρακτηριστικά λόγω του ευκρινέστερου συστήματος διεύθυνσης, το οποίο υπερέχει σε σχέση με αυτό της Corolla. Οι προοδευτικές αντιδράσεις αποτελούν τον κανόνα, προσδίδοντας μάλιστα τον απαραίτητο χρόνο στον μέσο οδηγό να διορθώσει τυχόν λάθη. Κατά τα άλλα, η άνεση αποτελεί προτεραιότητα και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης απομονώνει αποτελεσματικά τους επιβάτες από τον δρόμο, δικαιώνοντας στο έπακρο την προσπάθεια για αναβάθμιση.

Η καμπίνα του i30 είναι πιο ευρύχωρη και πρακτική. Τα σημαντικότερα στοιχεία της είναι η εργονομική ευταξία, ο πλούσιος εξοπλισμός και η στιβαρή συναρμογή των υλικών

Περιμέναμε με ενδιαφέρον να δούμε τι θα πει ο τιμοκατάλογος, προτού δηλαδή διατυπώσουμε την ετυμηγορία. Δεν χωρά αμφιβολία ότι το ανανεωμένο i30 είναι το καλύτερο μικρομεσαίο οικογενειακό Hyundai που κύλησε ποτέ τους τροχούς του σε τούτο τον πλανήτη. Με 1.210 ευρώ επιπλέον όμως, στις πρώτες αλλά γενναιόδωρες εξοπλιστικά εκδόσεις, αγοράζεις την Corolla με προίκα την original hybrid εκδοχή, τη χαμηλότερη κατανάλωση και όσα κολακευτικά συνοδεύουν την Toyota, την εταιρεία που χαράζει το δικό της στίγμα της σε ό,τι καταπιάνεται.

Υπολείπεται του i30 σε χώρους και δεν έχει την εκρηκτικότητα που χαρίζει ένας τούρμπο κινητήρας, ειδικά σε συνδυασμό με το 48-Volt σύστημα, αλλά έχει σημαντικά μικρότερο κόστος χρήσης και ένα όνομα που «φρενάρει» σημαντικά την απομείωση της αξίας του αυτοκινήτου. Και εκτός όλων αυτών δεν προκαλεί πλέον «χασμουρητά» με τη συνολική οδική της συμπεριφορά. Για όλους αυτούς τους λόγους την ανακηρύσσουμε νικήτρια απέναντι σε έναν καθ’ όλα άξιο αντίπαλο που δικαιούται (και πιστεύουμε ότι θα έχει) μια καλή εμπορική πορεία.

KEY TECH: TOYOTA COROLLA HYBRID
Η μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα φορτίζει περισσότερο κατά την πέδηση. Η ενέργεια που παράγεται αποθηκεύεται και μετατρέπεται σε κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, όσο εσείς οδηγείτε. Επεμβάσεις έγιναν στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα της Corolla, ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, με στόχο τη μείωση των εσωτερικών τριβών (ειδικές επιστρώσεις, σύστημα κίνησης βαλβίδων και ρουλεμάν χαμηλής τριβής), τη βελτίωση της καύσης χάρη στην επανασχεδίαση της εισαγωγής, όπως και της απόδοσης, με τη χρήση μεγαλύτερης βαλβίδας επανακυκλοφορίας καυσαερίων και αναβαθμισμένης τρόμπας νερού. Υπάρχουν επίσης μπουζί δύο ακίδων και ορθογώνιο πηνίο ανάφλεξης με υψηλή ευκαμψία σχήματος.

ΚΕΥ TECH: HYUNDAI i30 1.0T 48V HYBRID 7-DCT
Η μίζα/γεννήτρια υποστηρίζει τον κινητήρα μετά από στάση. Βοηθά στην ταχύτερη και ομαλότερη εκκίνηση με συμπληρωματική ροπή που αντλεί ενέργεια από την μπαταρία. Κατά την επιτάχυνση η μπαταρία υποστηρίζει τον κινητήρα με ισχύ 4-10 kW, ανάλογα με την αποθηκευμένη ενέργεια. Μόλις το όχημα αναπτύξει ταχύτητα σταματά η παροχή ισχύος μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση. Με σταθερή ταχύτητα ή όταν ο κινητήρας λειτουργεί στο ρελαντί, εκτελεί χρέη γεννήτριας φορτίζοντας την μπαταρία. Oταν το i30 φρενάρει ή ρολάρει, ο περιστρεφόμενος στρόφαλος κινεί τη μίζα/γεννήτρια, η οποία στη συνέχεια ανακτά μέγιστη ισχύ 10-12 kW. Η γεννήτρια μετατρέπει την ενέργεια πέδησης σε ηλεκτρισμό που ανατροφοδοτείται στην μπαταρία.

TECH
HYUNDAI i30 1.0T 48V HYBRID 7-DCT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 998 CC, i3, TURBO, ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΛΙΘΙΟΥ 48V, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.340/1.795/1.455 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 395 lt

TOYOTA COROLLA HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.798 CC, i4, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.370/1.790/1.435 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 361 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
HYUNDAI 120 PS @ 6.000 rpm, 17,6 kgm@ 1.500-4.000 rpm
TOYOTA 122 PS @ 5.200 rpm, 14,5 kgm@ 3.600 rpm

ΒΑΡΟΣ
HYUNDAI 1.246 kg
TOYOTA 1.285 kg

0-100 km/h
HYUNDAI 11,2”
TOYOTA 10,9’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
HYUNDAI TEST 7,9, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,4-6,2
TOYOTA TEST 5,2, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,3

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
HYUNDAI 196 km/h
TOYOTA 180 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
HYUNDAI 50 lt
TOYOTA 50 lt

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
HYUNDAI 632 km
TOYOTA 961 km

CO2
HYUNDAI 121-140 gr/km (WLTP)
TOYOTA 9gr/km (WLTP)

ΤΙΜΗ
HYUNDAI ΑΠΟ €19.590
TOYOTA ΑΠΟ €20.800

Διαβάστε ακόμα

Mύκονος: «Όργιο» με αυθαίρετα – Πρόστιμα σε 180 παράνομες οικοδομές 

Κολομβία: Συνελήφθη ο μεγαλύτερος ναρκέμπορος – Επιχείρηση όμοια με αυτή του Εσκομπάρ (vid) 

Γκίτα Γκόπιναθ: Η εκλεκτή της Κριστίν Λαγκάρντ επιστρέφει στις φοιτητικές αίθουσες του Harvard