Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν και συμπληρώνουν αρκετά χρόνια στην παραγωγή, υπάρχει πλέον και ξεκάθαρη εικόνα για το τι γίνεται στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Όμως τα Tesla δείχνουν να είναι οι “πρωταθλητές” στη… χασούρα, σύμφωνα με πολλά δημοσιεύματα. Και για αυτό ευθύνεται όχι μόνο η φυσιολογική απαξίωση ενός μοντέλου, αλλά και η απόφαση του Μασκ να προχωρήσει σε σημαντικές μειώσεις των τιμών στις αρχές της χρονιάς.

Σε πολλές περιπτώσεις ένα μεταχειρισμένο Tesla έχει χάσει 50% της αξίας του μέσα σε μόλις έναν χρόνο. Και όπως επισημαίνει έρευνα που έγινε από τη βρετανική εταιρία αποτίμησης οχημάτων CAP HPI, αν κάποιος θέλει να πουλήσει το μεταχειρισμένο Tesla του θα πρέπει να το δώσει πλέον αρκετά πιο κάτω από την πραγματική του αξία.

Σε δημοσίευμα των Financial Times αναφέρεται ότι αν ένα Tesla Model 3 Long Range αγοράστηκε στη Βρετανία προς 57.435 λίρες τον Ιανουάριο του 2023, η αξία του τον Ιανουάριο του 2024 θα είναι μόλις 31.300 λίρες. Πρόκειται για μία τεράστια απώλεια -περίπου 46%– σημαντικά μεγαλύτερη από ό,τι συνέβαινε με το ίδιο μοντέλο σε παλαιότερες χρονιές.

Το φαινόμενο αυτό δεν αφορά μόνο την αγορά της Βρετανίας αλλά και άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης. Σε άλλες μάρκες η πτώση δεν είναι τόσο μεγάλη, ενώ για κάποιες εταιρίες που είχαν προβλήματα με τους χρόνους παράδοσης, όπως η Polestar, οι τιμές των μεταχειρισμένων ήταν πιο πάνω από τα καινούργια.

Το πρόβλημα με τη μείωση των τιμών στα Tesla αφορά και όσους τα έχουν αγοράσει μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης, καθώς ο ιδιοκτήτης βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να πληρώνει μεγαλύτερα ποσά από όσα είναι η πραγματική αξία του οχήματος.

Πάντως, ο Έλον Μασκ δεν φαίνεται να σταματά αυτή την παράλογη πολιτική μείωσης τιμών. Μάλιστα προχώρησε σε μία ακόμα τέτοια κίνηση, μικρότερης έκτασης, τον Μάρτιο, σε κάποιες αγορές της Ευρώπης.

Πού θα οδηγήσει όλο αυτό, ουδείς γνωρίζει. Το βέβαιο είναι πως, προς το παρόν, η Tesla κερδίζει το στοίχημα και διατηρείται στην κορυφή των πωλήσεων.

Διαβάστε ακόμα 

Τα φρέσκα γκάλοπ, το ορφανό κότερο, οι φήμες για την αναβάθμιση και οι υπογραφές για Άκτωρ 

Τα brands που έγραψαν ιστορία τη δεκαετία του ’70: O Παπαγάλος, ο Ποπάϋ, ο “δοσάς” και “τί κουτί-κουτί” 

Γιατί το Riva είναι το παντοτινό glamorous σκάφος στην ιστορία της ναυπηγικής