Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, δήλωσε ότι μια φιλόδοξη ανάπτυξη προϊόντων τα επόμενα χρόνια θα μειώσει στο μισό την ηλικία της γκάμας της εταιρείας, δηλαδή από τρία χρόνια σε 18 μήνες.

«Αυτό είναι μοναδικό στην αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Blume, ο οποίος είναι επίσης CEO του Volkswagen Group. «Το 2024 θα λανσάρουμε τα περισσότερα μοντέλα από κάθε άλλη χρονιά στην ιστορία μας».

Η προϊοντική «επίθεση» ξεκίνησε ήδη με την παρουσίαση της αμιγώς ηλεκτρικής νέας Macan, η οποία θα αρχίσει να πωλείται το καλοκαίρι. «Είμαστε συγκλονισμένοι από τις παραγγελίες που έρχονται για τη νέα Macan, γεγονός που μας κάνει να αισθανόμαστε σίγουροι ότι αυτό το αυτοκίνητο θα είναι επιτυχία», δήλωσε ο Blume στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της εταιρείας που έγινε την περασμένη Τρίτη στη Λειψία.

Η Macan EV αποδίδει έως και 630 PS και μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε μόλις 3,1”. «Αυτές είναι επιδόσεις καθαρόαιμων σπορ αυτοκινήτων», δήλωσε ο Blume. «Πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει την καλύτερη δυνατή τοποθέτηση προϊόντος».

Η βασική Macan 4 ξεκινάει από 83.993 ευρώ στην Γερμανία, ενώ η Macan Turbo από 114.576 ευρώ. Αναμένεται δε ότι θα εδραιώσει την Porsche σε μια νέα, πιο κερδοφόρα κατηγορία.

Η Porsche αναπτύσσει ένα πολυτελές crossover μοντέλο που αναμένεται ότι θα δώσει στον κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων έναν αξιόπιστο ανταγωνιστή των «χρυσοφόρων» luxury SUV μοντέλων, όπως η Mercedes GLS και η BMW X7.

Ο Blume δήλωσε ότι νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της εταιρείας, που θα κατασκευάζεται στη Λειψία, θα είναι «η πιο σπορ προσφορά» στην κατηγορία του και θα λανσαριστεί το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.

«Θα είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε υψηλά περιθώρια κέρδους εκεί και θα είμαστε επίσης σε θέση να εκφράσουμε με τον βέλτιστο τρόπο την ιδιαίτερη φιλοσοφία της Porsche», δήλωσε ο Blume στους δημοσιογράφους.

Το αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί σε μια νέα πλατφόρμα Porsche που θα υποστηρίζει και άλλα μελλοντικά μPorscheντέλα, θα είναι δε μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις από την Cayenne, η οποία είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο μοντέλο της Porsche.

Η εμβληματική γερμανική εταιρεία έχει δώσει μεγάλο βάρος στην εξέλιξη των EV. Μολονότι αυτή τη στιγμή έχει μόνο ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο προς πώληση (την Taycan) αναμένει ότι το 2030, περισσότερο από το  80% των πωλήσεων νέων μοντέλων της θα είναι μηδενικών εκπομπών.

Οι ηλεκτρικές εκδόσεις των 718 Cayman και Boxster αλλά και της Cayenne θα ακολουθήσουν τη Macan. Ωστόσο η επιβράδυνση της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στις ΗΠΑ και την Ευρώπη φαίνεται ότι θα επηρεάσει, έστω και προσωρινά, την φρενήρη πορεία προς τον εξηλεκτρισμό.

Τον περασμένο μήνα, η Mercedes-Benz αναθεώρησε τις  μεσοπρόθεσμες προοπτικές της για την ηλεκτροκίνηση, σημειώνοντας ότι πλέον αναμένει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεων μέσα στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας και όχι το 2025, όπως αρχικά προέβλεπε.

«Κανείς από εμάς δεν έχει την κρυστάλλινη σφαίρα για να κοιτάξει στο μέλλον και να δει πόσο γρήγορα θα αναπτυχθεί η ηλεκτρική κινητικότητα», δήλωσε ο CFO της Porsche, Lutz Meschke. «Στην Κίνα γίνεται πολύ πιο γρήγορα. Αλλά στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι προφανές ότι επιβραδύνεται λίγο».

«Το κλειδί είναι η ευελιξία», δήλωσε ο Meschke. «Στα εργοστάσιά μας μπορούμε να κατασκευάσουμε παράλληλα plug-in υβριδικά, κινητήρες εσωτερικής καύσης και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα».

Από την πλευρά του σχεδιασμού, η Porsche ετοιμάζεται να πάρει σκληρές αποφάσεις όσον αφορά τις μελλοντικές επενδύσεις της στην τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Το επίκεντρο των επενδύσεών μας βρίσκεται στην ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Blume. Ωστόσο, η Porsche αναμένει ότι ο παγκόσμιος μετασχηματισμός σε EV θα διαρκέσει μεταξύ 10 και 15 ετών.

Εν τω μεταξύ, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Blume, «η Porsche πρέπει να έχει την ευελιξία να προσφέρει στους πελάτες σε όλο τον κόσμο το προϊόν που απαιτούν». Αλλά αυτή η ευελιξία έχει κόστος. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες και το κόστος Ε&Α θα κορυφωθούν το 2025 ή το 2026, καθώς η Porsche επενδύει ταυτόχρονα σε τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης και μπαταριών.

Ενώ μεγάλο μέρος της γκάμας εξηλεκτρίζεται, οι εμβληματικές Porsche 911 και Panamera θα παραμείνουν βενζινοκίνητες μέχρι τη δεκαετία του 2030, αλλά θα διαθέτουν υβριδικά συστήματα.

«Η 911 είναι η καρδιά και η ψυχή της μάρκας μας», δήλωσε ο Meschke. «Θα κάνουμε τα πάντα για να διατηρήσουμε την 911 όσο το δυνατόν περισσότερο ως όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, πάντα με γνώμονα τη βιωσιμότητα».

Διαβάστε ακόμη:

Αυστηρότεροι όροι για τη Golden Visa – Όλες οι αλλαγές για τις μισθώσεις Airbnb

Το γκαράζ στο κέντρο της Αθήνας που πήρε διεθνές βραβείο αρχιτεκτονικής

«Τρέχει» η ανακαίνιση της Αίγλης Ζαππείου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ