Ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Volkswagen, Arno Antlitz, δήλωσε ότι αναμένει ότι η επόμενη χρονιά θα είναι «ακόμη πιο δύσκολη» από το 2022 καθώς ο πληθωρισμός και η επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών μειώνουν τη ζήτηση.

Ο Antlitz, μιλώντας την Πέμπτη σε τηλεοπτική συνέντευξη στο Bloomberg, είπε ότι η VW θα χρειαστεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα και να μειώσει το πάγιο κόστος καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να μετακυλίσει πλήρως το αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας στους καταναλωτές.

Αν και αναμένει ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, ο Antlitz είπε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι μονοψήφιος: «Περιμένουμε μικρή ανάπτυξη στον κλάδο» για το 2023, είπε.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν να να υπερνικήσουν τις συνεχιζόμενες σοβαρές ελλείψεις ημιαγωγών και το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών φέτος, πιστεύουν ότι η συμφόρηση στην προσφορά θα χαλαρώσει το επόμενο έτος γεγονός που θα βοηθήσει στην ώθηση των παραδόσεων, ακόμη και αν η ζήτηση στο μεταξύ εξασθενήσει.

Ο Antlitz είπε ότι η VW έχει ακόμα γεμάτα βιβλία παραγγελιών που θα υποστηρίξουν τις πωλήσεις μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Καθώς όμως θα αρχίσουν να παράγονται περισσότερα αυτοκίνητα προς πώληση, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι θα είναι πιο δύσκολο να μετακυλίσει το αυξημένο κόστος από τις υψηλότερες τιμές των πρώτων υλών, είπε ο Antlitz.

Η VW βρίσκεται επίσης υπό πίεση προκειμένου να επιβραδύνει ή και να ανατρέψει την ώθησή της στα EV, η οποία ούτως ή άλλως καθυστερεί από εσωτερικές διαφωνίες και αστοχίες λογισμικού που εμπόδισαν την κυκλοφορία βασικών μοντέλων τόσο της Audi όσο και της Porsche.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Oliver Blume, έχει επαναξιολογήσει ορισμένες από τις στρατηγικές που όρισε ο προκάτοχός του, Herbert Diess, ο οποίος πίεζε για τον εξηλεκτρισμό με μεγάλη ταχύτητα, σε μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά με την Tesla.

Μεταξύ των πιο πιεστικών εργασιών είναι η επιδιόρθωση προβλημάτων στη μονάδα λογισμικού Cariad, όπου οι αποτυχίες έκαναν τη VW να καθυστερήσει το βασικό project του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Trinity κατά τουλάχιστον δύο χρόνια.

Ο Blume έχει προγραμματιστεί να παρουσιάσει μια ενημέρωση της παρούσας κατάστασης αλλά και τα σχέδιά του στο εποπτικό συμβούλιο. Σύμφωνα με ανθώπους που γνωρίζουν το θέμα, η ταχύτητα με την οποία η μονάδα Cariad της VW μπορεί να αναπτύξει διαφορετικές πλατφόρμες λογισμικού θα καθορίσει ποια EV μπορούν να κατασκευαστούν σε ποια εργοστάσια.

Ο Antlitz είπε ότι η Cariad εξακολουθεί να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της VW. Πρόσθεσε ότι ένα από τα πιο δύσκολα οικονομικά εμπόδια για την εταιρεία είναι η επιχείρηση κατασκευής δικών της μπαταριών η οποία απαιτεί μεγάλα ποσά αρχικής επένδυσης.

Με το όνομα PowerCo, το τμήμα κατασκευής μπαταριών πρόκειται να εκτείνεται σε έξι εργοστάσια μόνο στην Ευρώπη και θα μπορούσε να είναι ο επόμενος τομέας που θα αναζητήσει η VW εξωτερική χρηματοδότηση.

Όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla και η Mercedes-Benz, η VW αντιμετώπισε επιδείνωση των προοπτικών στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

Η VW τον περασμένο μήνα μείωσε τον στόχο πωλήσεών της εκεί κατά περίπου 14%, ενώ η Mercedes-Benz αναγκάστηκε να μειώσει τις τιμές και η Tesla διέκοψε την παραγωγή του Model Y στη Σαγκάη.

Διαβάστε ακόμη

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε – Τι να προσέξετε

Πετρέλαιο θέρμανσης: Παράταση της επιδότησης αλλά και αύξηση τιμής από 1ης Ιανουαρίου

Goldman Sachs: Οι τιμές στόχοι για τις ελληνικές τράπεζες το 2023