Απόλυση προτείνει στους εναπομείναντες εργαζόμενους του πρώην εργοστασίου της Volkswagen στη Ρωσία η νέα διοίκηση, σύμφωνα με το σωματείο που τους εκπροσωπεί, καθώς οι νέοι ιδιοκτήτες αγωνίζονται να βρουν έναν εταίρο για να συνεχίσουν την παραγωγή, έξι μήνες μετά την οριστικοποίηση της αποχώρησης της VW από τη χώρα.

Το εργοστάσιο που βρίσκεται στην περιοχή Κάλουγκα της Ρωσίας, νότια της Μόσχας, είχε τη δυνατότητα να παράγει ετησίως 225.000 αυτοκίνητα, αλλά η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκάλεσε τη διακοπή της λειτουργίας του. Το εργοστάσιο θα παραμείνει ανενεργό τουλάχιστον έως τον Μάρτιο του 2024, πρόσθεσε το σωματείο των εργαζομένων.

Τον Μάιο η Volkswagen ολοκλήρωσε την πώληση του εργοστασίου και των τοπικών θυγατρικών του στην Art-Finance, με την υποστήριξη του ομίλου εμπόρων αυτοκινήτων Avilon, ο οποίος αργότερα μετονόμασε το εργοστάσιο σε AGR Automotive. Το τίμημα δεν αποκαλύφθηκε, αλλά ένα πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα δήλωσε στο Reuters ότι η συμφωνία αποτιμάται σε 125 εκατομμύρια ευρώ.

Ο περιορισμός των διαταραχών στην παραγωγή και την απασχόληση ήταν ένας από τους βασικούς στόχους της Μόσχας, καθώς πολλές δυτικές επιχειρήσεις εγκατέλειψαν τη Ρωσία, ένα θέμα που έγινε ακόμη πιο οξύ καθώς η μετανάστευση και η επιστράτευση προκάλεσαν εκτεταμένες ελλείψεις εργατικού δυναμικού.

Οι εργαζόμενοι του εργοστασίου κερδίζουν λίγο περισσότερα από 50.000 ρούβλια (512,2 ευρώ) το μήνα κατά μέσο όρο, δήλωσε στο Reuters η Έλενα Κριουκόβα, επικεφαλής της εργοστασιακής επιτροπής του σωματείου MPRA.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αδειών που προσφέρουν οι νέοι ιδιοκτήτες, το προσωπικό λαμβάνει σήμερα τα δύο τρίτα του μισθού του. Σε όσους υποβάλλουν την παραίτησή τους, τους δίνονται τώρα τρεις μηνιαίες αποδοχές, με μπόνους για όσους εργάζονταν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι λεπτομέρειες της πρότασης αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax. Η Avilon αρνήθηκε να σχολιάσει. Η AGR Automotive δεν μπορούσε να επικοινωνήσει άμεσα για να σχολιάσει το θέμα.

Μη ενεργό προσωπικό

Μόνο λίγοι από το εναπομείναν προσωπικό των περίπου 3.600 εργαζομένων έχουν δεχτεί μέχρι στιγμής την προσφορά των νέων ιδιοκτητών, δήλωσε η Κριουκόβα.

Απλώς κάθονται σε αίθουσες ψυχαγωγίας, περπατούν στο εργοστάσιο, κοινωνικοποιούνται. Δεν κάνουν τίποτα», δήλωσε η Κριουκόβα.

Η Avilon βρίσκεται σε συζητήσεις για μια συνεργασία με την Chery automobile, τον μεγαλύτερο κινεζικό παίκτη στη Ρωσία, δήλωσε άλλη πηγή στο Reuters. Η Chery και η AGR Automotive αρνήθηκαν προηγουμένως να προβούν σε σχόλια για τις συζητήσεις αυτές.

Η Κριουκόβα δήλωσε ότι λίγοι εργαζόμενοι ασχολούνται με την εγκατάσταση του ρωσικού συστήματος GPS GLONASS σε κινεζικά αυτοκίνητα στο εργοστάσιο.

Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων στη Ρωσία φαίνεται να έχουν κορυφωθεί, καθώς η εγχώρια παραγωγή ανακάμπτει μετά την έξοδο των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως έδειξαν τα στοιχεία που κοινοποιήθηκαν στο Reuters την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, η πρόσφατη ανάπτυξη της αγοράς μπορεί να σταματήσει καθώς το υψηλό κόστος εισαγωγής και τα επιτόκια αρχίζουν να δαγκώνουν.

H Volkswagen με τα χρήματα που απέσπασε όπως φαίνεται από τη Ρωσία κατά την αποχώρησή της, πήγε ενάντια στην τάση άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι περισσότερες από τις οποίες πούλησαν τα περιουσιακά τους στοιχεία στη Ρωσία έναντι συμβολικού τιμήματος, αλλά εισήγαγαν ρήτρες επαναγοράς που θα μπορούσαν μια μέρα να τους επιτρέψουν να επιστρέψουν.

Η γαλλική Renault πούλησε το πλειοψηφικό της μερίδιο στη ρωσική Avtovaz έναντι, σύμφωνα με πληροφορίες, ενός ρουβλίου, αλλά με εξαετή οψιόν εξαγοράς. Η ιαπωνική Nissan παρέδωσε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία σε κρατική οντότητα έναντι ενός ευρώ.

Η ρωσική κυβέρνηση δήλωσε ότι η συμφωνία της Volkswagen δεν περιελάμβανε ρήτρα επαναγοράς.

Διαβάστε ακόμη

Σφίγγει ο κλοιός: Έλεγχοι για φορο­διαφυγή μέσω courier και social media

Coca-Cola: Ο καλύτερος χώρος να εργαστείς και να προχωρήσεις στην καριέρα σου (γράφημα)

ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ: Στα περσινά επίπεδα οι πωλήσεις της Black Friday

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ