Ο εξηλεκτρισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας πλέον «τρέχει» με ολοένα και αυξανόμενο ρυθμό. Ποιο είναι το στρατηγικό σχέδιο της Ford για τη νέα ηλεκτρική εποχή του αυτοκινήτου;

Η μεταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί το σημαντικότερο ορόσημο στην ιστορία της μετά την ανακάλυψη του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της γραμμής παραγωγής. Αδιαμφισβήτητα είναι ένα αναγκαίο βήμα που ορίζεται από τα σημαντικά και μη διαπραγματεύσιμα περιβαλλοντικά οφέλη.

Η πίστη πως η ελευθερία κίνησης είναι αυτή που προάγει τον πολιτισμό και επιτρέπει στους ανθρώπους να επιδιώξουν και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους είναι ο λόγος ύπαρξης αυτής της εταιρίας. Αυτόν τον σκοπό θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε και στο πλήρως ηλεκτρικό μέλλον. Τα συναρπαστικά προϊόντα και υπηρεσίες που ήδη υπάρχουν, αλλά και αυτά που θα έρθουν πολύ σύντομα, φέρνουν το αύριο στο σήμερα και κάνουν τη συνολική εμπειρία χρήσης ενός πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου Ford, μία μοναδική εμπειρία.

Οι νέες τεχνολογίες στις μπαταρίες (π.χ solid state) αλλά και στη διαχείρισή τους (από την εξόρυξη των πρώτων υλών μέχρι την ανακύκλωση) βρίσκονται στο προσκήνιο της νέας ηλεκτρική εποχής. Η Ford, παραδοσιακά μια εταιρεία με σημαντική συμβολή στις τεχνολογικές εξελίξεις, πώς σκοπεύει να μείνει στην αιχμή αυτής της νέας, πολύ απαιτητικής τεχνολογικά πρόκλησης;

Η μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων προϋποθέτει την μαζική παραγωγή και διάθεση μπαταριών, πράγμα που επιφέρει αυτή τη στιγμή κατασκευαστικές προκλήσεις σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) θεωρούμε ότι είναι σημαντικός παράγοντας για τα ηλεκτρικά οχήματα του μέλλοντος γι’ αυτό και από πολύ νωρίς – ήδη από το 2019 – η Ford έχει επενδύσει στην έρευνα και εξέλιξή τους.

Παράλληλα, επενδύουμε σε συνεργασίες που θα μας εξασφαλίσουν την επάρκεια μπαταριών για τα μοντέλα που θα παρουσιάσουμε άμεσα. Μεταξύ των στρατηγικών που ακολουθούμε είναι η προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό μας των μπαταριών σιδήρου φωσφορικού λιθίου (LFP), παράλληλα με τις υπάρχουσες νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου (NCM). Χάρη στην προσθήκη αυτή, δημιουργείται ακόμη μεγαλύτερη δυνατότητα παραγωγής για ηλεκτρικά οχήματα υψηλής ζήτησης, παρέχοντας στους πελάτες μας πολλά χρόνια λειτουργίας με ελάχιστη απώλεια αυτονομίας. Την ίδια στιγμή, μειώνεται επίσης η εξάρτηση από σπάνια όσο και κρίσιμα ορυκτά, όπως το νικέλιο.

Γίνεται πολύς λόγος για την «ασυμβατότητα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την σπορ πτυχή της αυτοκίνησης. Δεδομένου ότι η Ford έχει τεράστια παράδοση στη fun-to-drive οδηγική πλευρά των αυτοκινήτων της, πώς σκοπεύει να διατηρήσει αυτό το πλεονέκτημα και με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Η σύντομη απάντηση στην ερώτηση αυτή θα μπορούσε να είναι «Ford Mustang Mach-E». Με την αναγγελία του λανσαρίσματος αυτού του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου πριν λίγα χρόνια, κάναμε στην ουσία μία δήλωση, ότι: «Το ηλεκτρικό μέλλον στη Ford θα συνεχίσει να είναι συναρπαστικό». Τα ηλεκτρικά μοντέλα μας θα εξακολουθούν να προσφέρουν οδηγικά χαμόγελα στους ιδιοκτήτες τους. Η απόδειξη για αυτό σήμερα είναι η ίδια η Mustang Mach-E που, όπως χαρακτηριστικά έχει αναφερθεί από το σύνολο του ειδικού τύπου, ξεχωρίζει για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Ακριβώς το ίδιο DNA σκοπεύουμε να ενσωματώσουμε και στα υπόλοιπα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μας ώστε να ξεχωρίζουν ως γνήσια Ford.

Μπορείτε να μας δώσετε σε αδρές γραμμές τον «οδικό χάρτη» της Ford για τα νέα –αμιγώς ηλεκτρικά- μοντέλα της τα επόμενα πέντε χρόνια;

Έχουμε θέσει ήδη τις βάσεις για ένα ηλεκτρικό μέλλον και κινούμαστε μεθοδικά με στόχο να κάνουμε τα ηλεκτρικά οχήματα προσιτά για εκατομμύρια πελάτες. Σε παγκόσμιο επίπεδο θα κατασκευάσουμε και θα διαθέσουμε 600.000 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι τα τέλη του 2023, και περισσότερα από 2 εκατομμύρια μέχρι το 2026. Μεταξύ αυτών, Mustang Mach-E, e-Transit αλλά και F-150 Lightning  για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.

Για την Ευρώπη πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιάσουμε 7 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2024, 3 επιβατικά και 4 επαγγελματικά, σχεδιασμένα ώστε να εξυπηρετούν κάθε μεταφορική ανάγκη του σύγχρονου Ευρωπαίου.

Τα δύο πρώτα επιβατικά θα κατασκευαστούν στο ανανεωμένο εργοστάσιό μας στην Κολωνία εντός του 2023 και μεταξύ αυτών θα είναι ένα μεσαίο ηλεκτρικό crossover. Το δημοφιλές Puma, στην πλήρως ηλεκτρική του μορφή θα παρουσιαστεί το 2024. Από την πλευρά των επαγγελματικών, η ηλεκτρική εκδοχή των Transit Custom και Tourneo Custom θα είναι διαθέσιμες το 2023, ενώ το Transit Courier θα γίνει και αυτό ηλεκτρικό το 2024.

Δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα τείνουν να γίνουν και πλατφόρμες επικοινωνίας, ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της Ford σε σχέση με τα συστήματα συνδεσιμότητας, ADAS και τελικά αυτόνομης οδήγησης;

Το μέλλον στη Ford είναι συναρπαστικό και σε αυτούς τους τομείς. Σε σχέση με την αυτόνομη οδήγηση, σύντομα, επιπλέον του επιπέδου 2 που είναι ήδη διαθέσιμο σε μοντέλα μας, θα προσφέρεται η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο (επίπεδο 3) χωρίς να είναι απαραίτητη η εμπλοκή του οδηγού. Για τη Mustang Mach-E, το χαρακτηριστικό αυτό θα προσφέρεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων Power-Up. Η Mustang Mach-E θα είναι στην πραγματικότητα το πρώτο μοντέλο που θα μπορεί να λαμβάνει τέτοιου είδους ενημερώσεις.

Στόχος μας είναι ολοένα και περισσότερα νέα μοντέλα Ford να μπορούν να λαμβάνουν Power-Up ενημερώσεις, ώστε οι κάτοχοί τους να απολαμβάνουν πάντοτε κορυφαία εμπειρία από τα συστήματα του αυτοκινήτου τους. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, η επόμενες γενιές συστημάτων SYNC θα κάνουν όλους μας να μην θέλουμε να αποχωριστούμε το αυτοκίνητό μας λόγω των δυνατοτήτων διασύνδεσης και επιλογών που θα μας προσφέρουν. Με άλλα λόγια, όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, το Ford σας θα είναι το επόμενο κινητό σας.

Διαβάστε ακόμη:

Melody Nelson: Ένα… «πολυεθνικό» 25μετρο yacht στο σφυρί – Πώς βρέθηκε στην Ελλάδα (pics)

Η «υποκλοπάrtis» και τα γεμιστά, το τέλος ενός super (market) φλερτ, το χρυσό ακίνητο της Ελληνίς, μια… υπεξαίρεση, ένα ξεκαθάρισμα και η Αλλατίνη

Η φαντασμαγορική μεταμόρφωση των Harrods στο Χριστουγεννιάτικο Λονδίνο