search icon

Αγορές

Κρυπτονομίσματα: Εξαϋλώθηκαν $2,3 τρισ. σε οκτώ μήνες – Η αγορά έχασε το 54% της αξίας της (tweet)

Η αγορά έχει χάσει περισσότερο από το μισό της αξίας της, καθώς οι επενδυτές απομακρύνονται από τα πιο ριψοκίνδυνα περιουσιακά στοιχεία - Στα 8,8 δισ. δολάρια οι ημερήσιες απώλειες μέσα σε 261 ημέρες - Χρυσός, ασήμι και bitcoin «υποφέρουν» λόγω Κέβιν Γουόρς

123RF

Το 2026 εξελίσσεται σε μία από τις δυσκολότερες χρονιές στην ιστορία των κρυπτονομισμάτων, καθώς η αγορά συνεχίζει να χάνει έδαφος χωρίς να διαφαίνονται ακόμη σαφή σημάδια σταθεροποίησης.

Σύμφωνα με νέα ανάλυση του The Kobeissi Letter, η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς των crypto έχει πλέον διαγράψει περισσότερο από το μισό της αξίας της μέσα σε μόλις οκτώ μήνες.

Από το ιστορικό υψηλό των 4,3 τρισ. δολαρίων, που καταγράφηκε στις 6 Οκτωβρίου 2025, η αξία της αγοράς έχει υποχωρήσει στα περίπου 2 τρισ. δολάρια, καταγράφοντας συνολική πτώση 54%.

Η διόρθωση αυτή σημαίνει ότι μέσα σε 261 ημέρες η αγορά έχασε κατά μέσο όρο περίπου 8,8 δισ. δολάρια ημερησίως, γεγονός που αναδεικνύει το εύρος της αποεπένδυσης από τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία.

Οι αναλυτές αποδίδουν τη μεγάλη υποχώρηση σε έναν συνδυασμό παραγόντων. Οι υψηλές αποτιμήσεις που είχαν διαμορφωθεί μετά το ισχυρό ράλι του 2025, η αύξηση των γεωπολιτικών εντάσεων, αλλά και η μεγαλύτερη ευαισθησία των αγορών στις προσδοκίες για τα επιτόκια των κεντρικών τραπεζών έχουν περιορίσει σημαντικά τη διάθεση των επενδυτών να αναλάβουν ρίσκο. Ως αποτέλεσμα, τα κρυπτονομίσματα, που θεωρούνται από τις πιο ευμετάβλητες κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων, βρέθηκαν στο επίκεντρο των ρευστοποιήσεων.

Πιέσεις και από τη λήξη συμβολαίων δικαιωμάτων προαίρεσης

Στο ήδη αρνητικό κλίμα που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στην αγορά των crypto προστίθεται και η λήξη συμβολαίων δικαιωμάτων προαίρεσης (options) στο Bitcoin, συνολικής ονομαστικής αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί στην πλατφόρμα Deribit, τη μεγαλύτερη αγορά δικαιωμάτων προαίρεσης κρυπτονομισμάτων στον κόσμο, αύριο Παρασκευή.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εξέλιξη αυτή ενδέχεται να αυξήσει περαιτέρω τη μεταβλητότητα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των συμβολαίων αφορά ανοδικά στοιχήματα που πλέον βρίσκονται υπό πίεση λόγω της έντονης πτώσης της αγοράς.

Στη συνεδρίαση της Πέμπτης, το Bitcoin υποχώρησε περαιτέρω κοντά στα 59.500 δολάρια, συμπληρώνοντας τρεις διαδοχικές πτωτικές συνεδριάσεις και αδυνατώντας να ανακτήσει δυναμική μετά τη μεγάλη διόρθωση της αγοράς.

Παράλληλα, διαπραγματεύεται πλέον κάτω από τον κινητό μέσο όρο των 200 εβδομάδων, ένα τεχνικό επίπεδο που αρκετοί αναλυτές θεωρούν ένδειξη ότι η αγορά μπορεί να εισέρχεται σε bear market. Η εικόνα αυτή, σε συνδυασμό με την εξασθένηση της θεσμικής ζήτησης και τις δυσμενείς μακροοικονομικές συνθήκες, ενισχύει την επιφυλακτικότητα των επενδυτών απέναντι στα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία.

Διαβάστε ακόμη

AKTOR: Επιταχύνει το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του – Πώς θα αξιοποιήσει τα κεφάλαια από την ΑΜΚ και την έκδοση ομολόγου

Λαγοκέφαλος: Επιδότηση έως 5,33 το κιλό για την αλίευσή του ανακοίνωσε ο Σχοινάς

Πετρέλαιο: Νέα εκτίμηση της JPMorgan για τιμή στα $78 έως τα τέλη 2026 – Καμπανάκι για υπερπροσφορά το 2027

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version