Με το… αριστερό μπαίνουν στον Μάιο τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, καθώς οι επενδυτές σπεύδουν να πουλήσουν τις μετοχές τους, υπό το βάρος του υψηλού πληθωρισμού, της σύσφιγξης της νομισματικής πολιτικής αλλά και των αρνητικών προσήμων στην τελευταία συνεδρίαση της Wall Street.  

Πιο συγκεκριμένα, ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 χάνει 0,8% και υποχωρεί στις 446 μονάδες, με τον γερμανικό DAX να βρίσκεται στο -0,6%, τον γαλλικό CAC 40 στο -1,3% και τον ιταλικό FTSE MIB στο -0,8%. Στο Λονδίνο ο FTSE 100 είναι κλειστός σήμερα, όπως και ο Γενικός Δείκτης στο Χρηματιστήριο Αθηνών.  

Τα μακροοικονομικά μεγέθη της Ευρωζώνης δεν είναι και τα καλύτερα δυνατά, προκαλώντας απογοήτευση στους επενδυτές. Ο δείκτης οικονομικής εμπιστοσύνης του Bloomberg υποχώρησε σε χαμηλό ενός έτους τον Απρίλιο, με τη μεταποίηση να διολισθαίνει σε χαμηλό 15 μηνών και την καταναλωτική εμπιστοσύνη σε χαμηλό δύο ετών.  

Τα χαμηλά επίπεδα του οικονομικού κλίματος αντανακλούν την πεποίθηση ότι ο υψηλός πληθωρισμός θα συνεχίσει να επιβαρύνει κατανάλωση και επενδύσεις, ενόσω ο πόλεμος στην Ουκρανία εξακολουθεί να μαίνεται και οι επιπτώσεις των γεωπολιτικών ρίσκων «ακουμπούν» και την Ευρώπη. Στο αρνητικό κλίμα δε, έρχονται να προστεθούν τόσο τα lockdowns στην Κίνα όσο και οι αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες.   

Στο μεταξύ, η Ευρώπη φαίνεται ότι είναι έτοιμη να επιβάλει εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, μηδενίζοντας έως τα τέλη του 2022 τις εισαγωγές από τη Μόσχα, μια εξέλιξη που διατηρεί το πετρέλαιο στα επίπεδα των 100 δολαρίων ανά βαρέλι. 

Την ίδια στιγμή, οι αμερικανικοί δείκτες στη Wall Street έκλεισαν την Παρασκευή στο κόκκινο, με τον τεχνολογικό Nasdaq να καταγράφει τις χειρότερες μηνιαίες απώλειες από το 2008 (-13,2%). Σήμερα, πάντως, τα προ-συμβόλαια προμηνύουν ένα ανοδικό ξεκίνημα στην εβδομάδα.  

Επιστρέφοντας στην Ευρώπη, η μετοχή της Vestas υποχωρεί κατά 6,5%, καθώς η διοίκηση έσπευσε να αναθεωρήσει επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για το 2022. Η μετοχή δε, της Airbus χάνει περίπου 1%, παρά την παραγγελία – μαμούθ από την αυστραλιανή Qantas, η οποία ετοιμάζεται για το πρώτο απευθείας δρομολόγιο Λονδίνο – Σίδνεϊ. 

Διαβάστε επίσης:

Γιατί οι παγκόσμιες αγορές θα χάσουν $410 δισ. έως το τέλος του 2022 – Βγαίνει από την πρίζα η μηχανή του φθηνού χρήματος

S&P: Αναβάθμισε σε «ΒΒ-» την πιστοληπτική ικανότητα της ΔΕΗ

Ασιατικές αγορές: Πτωτικά λόγω κινεζικής μεταποίησης