Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση τον Φεβρουάριο για έκτο συνεχόμενο μήνα, παρόλο που οι βελτιώσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου δείχνουν ότι η ανάκαμψη μπορεί να μην είναι και τόσο μακριά.

Η κυκλοφορία στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 0,9% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ανακοίνωσε την Παρασκευή η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Ενώ οι πωλήσεις στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν για πρώτη φορά από τον Σεπτέμβριο, η αντίστοιχη διάθεση μειώθηκε κατά 8,8% στην Ισπανία, η οποία προετοιμάζεται για εκλογές τον Απρίλιο και κατά 2,4% στην Ιταλία.

Η πτώση του Φεβρουαρίου είναι η μικρότερη από τον Σεπτέμβριο, όταν οι πωλήσεις έπεσαν απότομα λόγω των νέων ευρωπαϊκών κανόνων για τις δοκιμές εκπομπών αερίων. Οι συνέπειες των αλλαγών επεκτάθηκαν και στο 2019 και σχεδόν προκάλεσαν τεχνική ύφεση στη Γερμανία στο τέλος του περασμένου έτους λόγω της σημασίας που έχει η αυτοκινητοβιομηχανία για την οικονομία της χώρας αυτής.

Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen AG μειώνουν το κόστος καθώς οι εμπορικές εντάσεις και η επιβράδυνση των πωλήσεων έχουν περιορίσει τα περιθώρια που αυτές έχουν. Η πιθανότητα ενός Brexit χωρίς συμφωνία, δημιουργεί επίσης ανησυχίες για την αγορά αυτοκινήτου στη Βρετανία, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι τα προς πώληση αυτοκίνητα θα υπόκεινται σε δασμούς, μια απόφασή που λαμβάνεται για την προστασία της εγχώριας βιομηχανίας.

inching.png