Ηπιότερο θα είναι το 6ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ρωσικό πετρέλαιο, μετά από ένα Σαββατοκύριακο διαφωνιών, καθώς θα προχωρήσει στην απόσυρση της διάταξης που απαγορεύει στα τάνκερ τη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου προς τρίτες χώρες, όπως αναφέρει το bloomberg επικαλούμενο εμπιστευτικά έγγραφα.

Το μπλοκ θα αποσύρει την προτεινόμενη απαγόρευση στα πλοία της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες, αλλά θα διατηρήσει ένα σχέδιο για την απαγόρευση της ασφάλισης αυτών των μεταφορών, σύμφωνα με έγγραφα που είδε το πρακτορείο.

Η Ελλάδα, η οποία είναι μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών δυνάμεων στον κόσμο, ήταν μεταξύ των κρατών-μελών που πίεσαν να αφαιρεθεί η διάταξη από το έκτο πακέτο κυρώσεων της ΕΕ, επικαλούμενη την έλλειψη συμφωνίας μεταξύ των G-7.

Η απαγόρευση στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιονδήποτε προορισμό στον κόσμο θα είχε πιέσει περαιτέρω τις εξαγωγές της Μόσχας, μια ζωτική πηγή σκληρού νομίσματος, σχολιάζει το πρακτορείο. Ακόμα κι έτσι, η απαγόρευση παροχής ασφάλισης -και άλλων υπηρεσιών- στους μεταφορείς θα αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο για τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες καλύπτουν τα πλοία τους έναντι κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοκηλίδων, μέσω των λεγόμενων «συλλόγων προστασίας και αποζημίωσης». Αυτοί οι σύλλογοι αγοράζουν συλλογικά αντασφάλιση από 80 αντασφαλιστές, συμπεριλαμβανομένων 20 από τους μεγαλύτερους παρόχους στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να αγνοήσουν τη νομοθεσία της ΕΕ.

Συνεχίζονται οι συζητήσεις

Οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να συζητούν το έκτο πακέτο αυτή την εβδομάδα, με διπλωμάτες να προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιρρήσεις της Ουγγαρίας για την προτεινόμενη απαγόρευση του ρωσικού πετρελαίου. Δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία το Σαββατοκύριακο.

Στην πρώτη της πρόταση, η ΕΕ είχε σχεδιάσει να απαγορεύσει τις μεταφορές, μεταξύ αυτών και των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο, σε τρίτες χώρες αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου που προέρχονται από τη Ρωσία ή έχουν εξαχθεί από τη Ρωσία.

Το εκτελεστικό σκέλος της ΕΕ προτείνει επίσης την απαγόρευση των ευρωπαϊκών εταιρειών να παρέχουν υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης, που απαιτούνται για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε τρίτες χώρες. Αυτή η διάταξη αναμένεται να παραμείνει, παρά την απροθυμία ορισμένων κρατών-μελών.

Σύμφωνα με το σχέδιο, το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ σε τρεις μήνες. Στην πράξη, πιθανότατα θα περιόριζε τις πωλήσεις πετρελαίου της Ρωσίας, με τους μεγάλους παίκτες του κλάδου να επιλέγουν να μείνουν μακριά. Αντίθετα, η διακίνηση μπορεί να γίνεται περισσότερο «υπόγεια», με μικρότερους μεταφορές να παίρνουν μέρος.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης στο Άμπου Ντάμπι: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει πύλη εισόδου φυσικού αερίου από τη Μ. Ανατολή

Best Workplaces: Αυτές είναι οι εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα

Μπορεί το Twitter να καταστρέψει την Tesla;