Η BMW AG και η Porsche παρουσίασαν ένα σταθμό φόρτισης που μπορεί να φορτίσει σε λιγότερο από τρία λεπτά τα ηλεκτρικά οχήματα με τόση ισχύ για να διανύσουν 100 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να “βγουν μπροστά” μπροστά από την Tesla Inc. στον αγώνα για το ποια εταιρεία θα καταστήσει τα αυτοκίνητα με μπαταρία πιο βολικά.

Ο εξαιρετικά γρήγορος φορτιστής έχει χωρητικότητα 450 κιλοβάτ, περισσότερα από τριπλάσια, σε σχέση με τους υπερτροφοδότες του αντίστοιχου της Tesla. Δοκιμαστικά οχήματα που αναπτύχθηκαν για να πάρουν αυτή τη μεγάλη ισχύ επαναφορτώθηκαν σε 80% χωρητικότητα σε 15 λεπτά. Οι σταθμοί της Tesla χρειάζονται περίπου 30 λεπτά για παρόμοια φόρτιση, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αναπτύσσοντας μια γενιά ηλεκτρικών μοντέλων για να συμβαδίσουν με την αυστηρότερη ρύθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, υφίστανται πιέσεις για να ξεπεράσουν τις επιφυλάξεις των καταναλωτών, όπως είναι οι αργές φορτίσεις και η αποσπασματική υποδομή. Με τη ζήτηση να παραμείνει χλιαρή, η BMW, η Daimler AG και η μητρική εταιρεία Porsche Volkswagen AG χτίζουν επίσης ένα δίκτυο ταχείας φόρτισης κατά μήκος μεγάλων αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.

Το μεγάλων δυνατοτήτων σημείο φόρτισης αναπτύχθηκε από μια κοινοπραξία που απαρτίζεται από τις δύο γερμανικές μάρκες αυτοκινήτων, τη γερμανική Siemens AG και τους ειδικούς στη φόρτιση Allego GmbH και τη Phoenix Contact E-Mobility GmbH. Ο σταθμός στη Βαυαρία άνοιξε για το κοινό την Τετάρτη. Είναι ελεύθερη η χρήση του για τα υπάρχοντα μοντέλα, δήλωσε η BMW σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη.

Ένα μειονέκτημα υπάρχει: ο φορτιστής προσφέρει περισσότερη ισχύ από ότι τα τρέχοντα μοντέλα μπορούν να δεχθούν. Η BMW i3 περιορίζει την πρόσληψη ισχύος στα 50 κιλοβάτ, ενώ το iX3 με μπαταρία θα έχει τριπλάσια δυνατότητα (στα 150 κιλοβάτ) όταν κυκλοφορήσει το 2020.